וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פלסטינים נהרגו בג'נין, בהם המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 20:03

כוחות הביטחון פעלו במחנה הפליטים וגופת המחבל שרצח את הלל ויגל יניב נמצאה תחת הריסות. בשכם נעצרו שני בניו של המחבל שלפי החשד תכננו לבצע איתו פיגוע נוסף בקרוב. בפעילות נפצעו באורח קל שני לוחמי ימ"מ שפונו לקבלת טיפול. ההורים של האחים יניב: "אבן נגולה מליבנו"

בווידאו: עדכון המפכ"ל בדבר מצב לוחם יחידת הימ"מ שנפגע בפעולה בג'נין/צילום: דוברות המרכז הרפואי רמב"ם

כוחות הביטחון פעלו היום (שלישי) במחנה הפליטים בג'נין, וכיתרו בית עם מבוקשים. לפי דיווחים, שישה פלסטינים נהרגו, וביניהם המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. לפי ההערכה, גופת המחבל נמצאה תחת ההריסות במקום. לדברי גורמים במשטרה, טרם הושלמה הבדיקה. בפעילות בשכם עצרו הכוחות את שני בניו של המחבל, שלפי החשד סייעו לו להימלט ותכננו לבצע איתו פיגוע נוסף בקרוב.

מאז הפיגוע ביום ראשון שעבר, פעלו שב"כ וכוחות הביטחון על מנת לאתר את המחבל, עא פתאח חרושה בן ה-48 ממחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם שהוא פעיל חמאס צבאי. לאחר מידע מודיעיני שהצביע על מקום הימצאו במחנה הפליטים ג'נין, פשטו בשעות הצהריים לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה חשוד בו הוא שהה. במהלך הפשיטה החלו חילופי אש לאחר שחמושים פתחו במקום פתחו בירי. מהירי נהרג המחבל, ושני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

במקביל, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו במחנה הפליטים עסכר בשכם את בניו של עא פתאח, חאלד ומחמד חרושה, שחשודים במעורבות בתכנון וביצוע הפיגוע, השניים יעברו לחקירת שב"כ.

עבד אל-פתח חרושה, המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עבד אל-פתח חרושה, המחבל שרצח את האחים יניב בחווארה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני האחים, הלל ויגל יניב בני ה-21 ו-19, נרצחו לפני כשבוע וחצי בפיגוע ירי בשומרון, בכביש 60 סמוך לחווארה. מההורים שלהם אסתי ושלום יניב נמסר לאחר ההודעה על מות המחבל כי הם "מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את מותו של המחבל בג'נין. "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל", אמר. "לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו. כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו - דמו בראשו".

עוד בוואלה!

אלפים ליוו למנוחות את האחים שנרצחו בפיגוע בשומרון: "רצו לחיות על אדמת הקודש"

לכתבה המלאה
הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
שני האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול ביקרו בבית החולים רמב"ם בחיפה את אחד מלוחמי הימ"מ שנפצע בפעילות באורח קל. שבתאי מסר כי "הפעולה הסתיימה בהצלחה וכל מי שנשא נשק לעבר כוחותינו חוסל. יש לנו פצוע בינוני קל שכרגע מקבל טיפול ויש עוד לוחמים שנפגעו מרסיסים אבל מצבם טוב. הפעילות היא הוכחה שאפשר לנגוע בהם בכל נקודת זמן ומקום בהם ינסו להסתתר והיום - בלב ליבה של הקסבה בג'נין".

בעקבות האירועים מפכ"ל המשטרה הנחה על הגברת ערנות, נוכחות ובולטות בירושלים, באזור קו התפר והיישובים המעורבים.

זמן קצר לאחר האירועים פיקוד העורף התריע על חשש לחדירת מחבלים ביישוב עמנואל ביהודה ושומרון. "היכנסו מיד למבנה, נעלו את הדלתות וסגרו את החלונות. אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה", נמסר בהודעה.

עשן מיתמר מחילופי אש במחנה הפליטים בג'נין, 7 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשן מיתמר מחילופי אש במחנה הפליטים בג'נין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחקירת הפיגוע החווארה עלה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים. לאחר הפיגוע מאות מתנחלים הגיעו לכפר, הציתו בתים, מכוניות ומשפחות, יידו אבנים וירו לעבר התושבים - ולפי הדיווחים גם ירו למוות בפלסטיני תושב הכפר.

עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ומכת"זית הגיעה למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה - לאחר שאלו המשיכו לתקוף ולהצית מבנים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully