וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו למנוחות את האחים שנרצחו בפיגוע בשומרון: "רצו לחיות על אדמת הקודש"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 18:28

האחים הלל ויגל יניב בני ה-21 וה-19 מהר ברכה, שנרצחו בפיגוע ליד חווארה, נטמנו בהר הרצל שבירושלים. שר הביטחון אישר לקבור גם יגל בחלקה הצבאית, למרות שעדיין לא התגייס. אמם אסתי ספדה להם: "במקום להוביל ילדים לחופה אנחנו קוברים אותם. המחיר ששילמנו כבד מנשוא"

בווידאו: אלפים ליוו למנוחות את האחים שנרצחו בפיגוע בשומרון/צילום: רוני כנפו

הלל ויגל יעקב יניב, שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע בשומרון, הובאו היום למנוחות בהר הרצל שבירושלים. אלפים נמצאים בבית העלמין הצבאי, וביניהם גם שרים וחברי כנסת. שר הביטחון אישר לקבור גם את האח הצעיר בחלקה הצבאית, למרות שטרם התגייס.

אמם של השניים, אסתר ספדה להם בלוויה: "ואיה השה לעולה, שני כבשים בני עשרים, תמימים, עולה לה' - שני בנים בכורים, חברים, יצאו ללמוד תורה. שני אהובים, בניי חביבי. על אלה אני בוכייה. שבר הושברנו. ואין לנו נחמה. הלל, איזה ראש גדול, חד, תמיד חושב מה צריך לעשות. מה הפלא שקיבלת מצטיין יחיד של מפקד הבסיס? יגל יעקב, איזה לב זהב, לב רגיש, לב אוהב. כל מי שצריך עזרה אתה שם. כל נער הקרבתך מרגיש שאתה החבר הכי טוב שלו. כל אחד מרגיש שאתה שם בשבילו.

"שמחנו לשלוח אתכם למקומות רחוקים. באהבת אמת הייתם דביקים. מעולם לא סתר את האהבה והעדינות. גאים בכם על מי שאתם ועל מה שעשיתם אותנו אבא ואמא. הפירות שיצאו מאילן מתוקים היו. דרך ארוכה אנחנו הולכים; ממשפחות שנמחקו בשואת אירופה".

הלווית שני האחים יגל יעקב והלל מנחם יניב, שנרצחו בפיגוע בחווארה אתמול. 27 בפברואר 2023. רוני כנפו
הלוויית האחים הלל ויגל יעקב יניב/רוני כנפו

אביהם של הלל ויגל יעקב אמר בהספדו: "עם שלם הולך אחריכם, בחייהם ובמתוכם לא נפרדתם. מתגעגע לברק שלכם בעיניים, הייתה בכם צורת ארץ ישראל לקום ולעשות. הייתה לכם תורה. כמה נעים היה לשבת יחד סביב שולחן שבת ארוך? כמה תחסרו לנו בביחד. כי רעות שכזו לעולם לא תיתן את ליבנו לשכוח. איזה חברים הייתם, כמה ברק היה לכם עם הנוער, כמה פשטות. כמה חיכינו לחתונה ובא המוות בחלונינו. הקב"ה אנחנו אוהבים אותך, שלחנו לך שני נציגים כי שניים שלחתי לך אשתי. השם נתן והשם לקח.
מפאתי הר גריזים באתם להיטמן בירושלים. ואתם אחים בירושלים של מעלה ממשיכים לעלות בדרך".

מוקדם יותר הבוקר אמרה אסתר: "במקום להוביל ילדים לחופה אנחנו קוברים אותם. שני אחים בכורים, אין לי מילים לתאר. לא דמיינתי מעמד כזה, אין לנו מילים. המחיר ששילמנו כבד מנשוא. נישאר משפחה מאוחדת וגם עם ישראל בעזרת השם, אני רק מקווה שתהיה אחדות. "אנשים אחים אנחנו. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. גדלתי בגוש קטיף, קיבלתי סטירת לחי מהמדינה והמשכנו. שלחתי ילד אחד לצבא להיות מפקד והשני היה בדרך".

עוד בוואלה!

בכיר עוצמה יהודית אחרי ההתפרעויות: "חווארה סגור ושרוף - זה מה שאני רוצה לראות"

לכתבה המלאה
הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה
הלל ויגל/באדיבות המשפחה

סב המשפחה, הרב שמואל יניב, ספד לנכדיו, תוך שהוא עטוף בתלית שהביא לו נכדו, יגל. "זה רגע של קדושה, לא יכולתי לבוא בלי הטלית", הוא אמר והוסיף, "היום אני צריך לקבור שני נכדים אהובים. סבתא מרים תמיד אמרה שאתם לביאים, שאתם צריכים לשיר בבית המקדש. עכשיו הלל ויגל שרים בבית המקדש של מעלה".

הסב הוסיף וביקש לשלוח כוחות להוריהם של הלל ויגל. "לבני המתוק שלום, ואשתו גאון בעולם של חסד ואצילות. הילדים וכל המשפחה. איזה שורשים הבאת לעולם. אנחנו מברכים את כל היפים והטובים ביותר שיש לאומה. נישא את כל גאון ישראל על כתפינו. אנחנו נהיה האלונקה שתחזיק את כל כנסת ישראל, כולנו כאיש אחד"

זהו קורבן של גאולה. לאותם אנשים שאומרים נשרוף הכול ונרחיב הכול" אמר הסב, "אני פונה לקיבוצניקים, לאנשי ההתיישבות העובדת, לאנשים שאמרו שעם ישראל חי גם אם אנחנו לא נהיה. אנחנו נוסיף קדושה על קדושה, חמלה על חמלה, מסירות נפש על מסירות נפש ונביא גאולה".

הלווית האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה אתמול . 27 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"שילמנו מחיר כבד מנשוא"/פלאש 90, יונתן זינדל

סא"ל רועי גרדוש, מפקד פלגה 916 והמפקד של הלל, ספד לפקודו: "אני עומד עם משפחתך וחבריך, ומתקשה לדבר עליך בלשון עבר. עוד שבועיים היית אמור לעלות כמצטיין בסיס אשדוד. רק שם הייתי צריך לספר למשפחתך לראשונה כמה היית חשוב לצוות. כל הפלגה הכירה אותך בשל דמותך הערכית. זו הייתה זכות גדולה עבורי לפקד עליך".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, אמר במהלך ההלוויה: "איך אפשר להרגיש נחמה כשאתה רואה את הדמויות הללו של שני נערים צעירים ששניהם כבר לא איתנו. זכיתם לקבוע מזוזה ולהתיישב על אדמת הקודש ולא לוותר עליה - גם במחיר דמים כל כך יקר. פנים טהורות של שניים שכל מה שהם רצו זה לחיות כאן על אדמת הקודש".

הלווית האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה אתמול . 27 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
משפחת הנרצחים/פלאש 90, יונתן זינדל

גם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, נכח בהלוויה ונשא דברים. "נפלתם ברצח שפל וברברי בדרך ללימוד תורה. ישיבות שכל כך אהבתם. צמחתם מתוך תורה, חסד ונתינה אינסופית לנוער. חיים שלמים שנגדעו בידי הטרור הרצחני של הרשות הפלסטינית. נפלתם במערכה הכבדה של עם ישראל על עצמו. במערכה על דרכנו הברורה, ציונות" אמר דגן.

לאחר מכן, פנה דגן לממשלה והוסיף "אנחנו דורשים לשנות את התפיסה - לא עוד הכלה, לגדוע את שורשי הטרור. לאסוף את הנשק שמסתובב בשומרון. לעצור את תנועת המחבלים באין מפריע. לא תעמוד על דם רעך. לצאת למבצע צבאי, נחוש, כנגד הרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי זה. מחוות שמחלישות אותנו ומחזקות ואת אויבנו. דורשים דווקא עכשיו להוסיף עוצמה דווקא ביום הזה, להוסיף תנופת התיישבות, לתת מענה נחוש לטרור - לבנות אותה פי אלף ופי אלפיים".

הלווית האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה אתמול . 27 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אלפים הגיעו להלוויה/פלאש 90, יונתן זינדל

האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו בפיגוע הירי סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות ההסדר. הלל סיים בימים אלה שירות בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. לאחרונה חזר מהשירות לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר. יגל התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת כרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

כמה שעות לאחר הפיגוע, מאות מתנחלים תקפו פלסטינים בכניסה לחווארה ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים הותקפו באבנים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על גופת פלסטיני שככל הנראה נורה למוות סמוך להתפרעויות. עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ורכב משטרתי מסוג מכת"זית נכנס למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully