וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מגיב לראשונה לפרעות: "זו לא הדרך"; גלנט בחווארה: "צפויים ימים קשים"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 12:13

שעות ארוכות אחרי הצתת הכפר שסמוך לו נרצחו יגל והלל יניב, ולאחר שחבר מפלגתו הביעו תמיכה במעשים, השר לביטחון הפנים קרא "לא לקחת את החוק לידיים". שר הביטחון הגיע לכפר הפלסטיני: "קורא לכולם להרגיע את הרוחות". בינתיים, כוחות הביטחון החלו בפינוי המאחז אביתר

בווידאו: בן גביר מגיב לראשונה לפרעות: "זו לא הדרך, לא לוקחים את החוק לידיים"/אמיר בוחבוט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח היום (שני) ביקורת על התפרעויות המתנחלים בחווארה אמש. "אסור לנו לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ולהרתיע אותו זו ממשלת ישראל ולא אזרחים", אמר יו"ר עוצמה יהודית בהצהרה לתקשורת מהמאחז גבעת אביתר. "הפיגוע אתמול שבו נרצחו האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הוא פיגוע קשה ומזעזע שצריך ללמד את כולנו שאנחנו במלחמה".

"הגיע הזמן להפסיק את מדיניות ההכלה. האויב בצד השני מבין הפוך את המסר. צריך לכתוש את הטרוריסטים, והגיע הזמן לחזור לסיכולים הממוקדים ולחסל את ראשי ארגוני הטרור המסיתים", המשיך השר. "התשובה המדינית לפיגועים כאלו היא להקים את אביתר. פניתי לראש הממשלה הבוקר וביקשתי ממנו לאפשר שהיית משפחות והכשרת היישוב. אנחנו בכל מקרה מתכוונים להכשיר אותו וסיכמנו את זה בהסכמים הקואליציוניים".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
"אנחנו במלחמה". בן גביר/רוני כנפו

לפני הגעתו של בן גביר החלו כוחות הביטחון החלו בפינוי המתנחלים שהגיעו אמש למאחז, שכבר פונה בעבר. טיולית ובה בני נוער שפונו עזבה את המקום, והמאחז הלא חוקי הוכרז כשטח צבאי סגור. אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס גם נכח בעת הפעולה, כדי לעקוב אחריה מקרוב.

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לחווארה, ומסר: "הפיגוע היה פיגוע אכזרי שכואב הלב והוא נקרע. אנחנו צפויים לימים מורכבים ואולי ימים קשים - זה יכול להיות ביהודה ושומרון, גזרת ירושלים או גזרת עזה. נתתי הנחיות ברורות לצה"ל, לשב"כ ולכוחות מג"ב להיערכות מלאה נגד כל האיומים גם בהגברת הפעילות בשטח ותוספת כוחות להגנה על היישובים והצירים".

"צריך להגיע למחבלים ולמצות איתם את הדין או בבית משפט או בבית קברות", המשיך גלנט. "עם זה, אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות. אין לגיטימציה ואי אפשר לפעול מהבטן, אסור בשום פנים ואופן לאפשר מצב שאנשים לוקחים את החוק לידיים. אני קורא להישמע להוראות החוק ובעיקר לסמוך על צה"ל וכוחות הביטחון בכל מקום ברחבי הארץ. נתאחד ונפעל במשותף לשמור על הביטחון ועל החיים שלנו".

עוד בוואלה!

בכיר עוצמה יהודית אחרי ההתפרעויות: "חווארה סגור ושרוף - זה מה שאני רוצה לראות"

לכתבה המלאה
פינוי אביתר, 27 בפברואר 2023. אמיר בוחבוט
פינוי גבעת אביתר. היום/אמיר בוחבוט

אתמול מאות מתנחלים הגיעו לגבעת אביתר, ועמדו עם כ-150 כלי רכב לצד הכביש, חלקם עלו ברגל לגבעה. כוחות מג"ב שהגיעו למקום החלו לפנות את הנוכחים. זאת, ברקע הפיגוע שבו נרצחו שני צעירים וההתפרעויות בכפר חווארה.

מוקדם יותר באותו הערב תקפו מאות מתנחלים פלסטינים בכניסה לכפר חווארה ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים הותקפו באבנים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על הרוג מירי סמוך לאזור ההתפרעויות. עוד נמסר כי פלסטיני נפצע קל מיידוי אבנים, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 20 פצועים קל משאיפת עשן, ועל פצוע קשה מפגיעת אבן בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully