וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחווארה מאשימים את צה"ל בפרעות: "חווינו יותר ממאה תקיפות בתוך חודשיים"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 13:02

תושב בעיירה טען כי הצבא שיתף פעולה עם המתנחלים ששרפו בתים ומכוניות. תושב אחר אמר: "זו פעולה ברברית והצבא שמר עליהם". אחד הילדים בעיירה: "חשבתי שזה היום האחרון בחיי". גורם בסהר האדום: "זה לא חדש מה שעושים כוחות צה"ל והמתנחלים בשכם, זה קורה כל יום"

במהלך עימותים בין יהודים לערבים בחווארה- הוצת בית של משפחה פלסטינית/שלומי הלר

תושב בחווארה האשים את צה"ל בשיתוף פעולה עם המתנחלים שהתפרעו אתמול בעיירה, וזרעו הרס. "בהתחלה הם הגיעו מכיוון הגבעות, אבל אז נכנסו בשיתוף פעולה עם הצבא דרך הכביש הראשי, נכנסו יותר מ-20 איש", אמר התושב. לדבריו, "מתחילת האינתיפאדה לא היה כדבר הזה, אנחנו יושבים בבתים שלנו, אבל מתחילת הממשלה הטרוריסטית הזו חווינו באזור שכם יותר ממאה תקיפות במלך חודשיים".

הבוקר שרר שקט מתוח בעיירה, שעות אחרי שקבוצות של מתנחלים הציתו בתים והעלו באש כלי רכב כנקמה על הפיגוע הרצחני שאירע שעות קודם. בתמונות מהעיירה שליד שכם נראו כלי רכב שרופים ובתים מפויחים. צה"ל פרס שלושה גדודים נוספים בגדה בעקבות רצף האירועים האחרונים והציב מחסומים נוספים באזור שכם. בצבא עדיין חוקרים את נסיבות הירי בפלסטיני, שגופתו נמצאה בסמוך למוקדי העימותים.

"שרפו מגרש מכוניות חדשות, זו פעולה ברברית והצבא שמר עליהם", אמר עבד אל-ווהאב עיסא, תושב העיירה. ילדה מהעיירה סיפרה כי היא התחבאה בשירותים בזמן הפרעות. "חשבתי שזה היום האחרון בחיי", אמר ילד אחר.

הרס במבנה בעיירה חווארה שבאזור שכם אחרי פרעות של מתנחלים, 27 בפברואר 2023. רויטרס
"מתחילת האינתיפאדה לא היה כדבר הזה". בית שרוף בחווארה, היום/רויטרס

אחמד ג'בריל, מהסהר האדום, אמר כי "זה לא חדש מה שעושים כוחות צה"ל והמתנחלים בשכם, זה קורה כל יום, בבורין וביתא, אתמול הין שריפות בתים, תקפו צעיר עם סכין, עם ברזל בראש, ירי חי בזעתרה, תקפו 80 איש והביאו למותו של אדם ולפציעתו של אחר, ריסוס גז, בחווארה היו פצועים רבים, 342 פצועים משאיפת גז, 30 מהם הועברו לבתי חולים".

לדבריו, "הייתה שמירה על המתנחלים על ידי צה"ל. שני אמבולנסים הותקפו - אחת עם ילד בן ארבעה חודשים, שברו חלונות. יצאו ארבעה אמבולנסים לאזור בתיאום עם העירייה, צוותים יצאו לכבות שריפות ולפנות פצועים".

מכוניות שרופות לאחר הפרעות בחווארה, 27 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכוניות שרופות לאחר הפרעות בחווארה, 27 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בזמן הפיגוע אתמול, שבו נרצחו שני אחים מהר ברכה, נועדו נציגים פלסטינים וישראלים בעקבה במפגש שבסיומו הוכרזו על כמה צעדים לטובת רגיעה. בפגישה השתתפו גם נציגים אמריקנים, ירדנים ומצרים שדחקו בצדדים ליישם את ההבנות בשטח.

רכב שרוף לאחר ההתפרעויות בחווארה, 27 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב שרוף לאחר ההתפרעויות בחווארה, 27 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully