וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של ירושלים: "רעידות אדמה הן בעוון משכב זכר - איפה האחריות?"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:38

הרב שלמה עמאר ציטט את התלמוד בשיעורו השבועי, וטען כי רעשי האדמה שהורגשו לאחרונה נגרמו בגלל הקהילה הגאה. "לצערנו נלחמים להשוות את האנשים האלה ולהקל בנישואיהם - אני קורא לממשלה ולשופטים לא לאשר דבר כזה"

הרב עמאר: ״רעידות אדמה הם בעוון משכב זכר. איפה האחריות?״/יקי אדמקר

הרב הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, התייחס בשיעורו השבועי בסוף השבוע לרעידות האדמה שהורגשו לאחרונה בישראל ותלה את ההתרחשויות "בעוון משכב זכר". בדברים שאמר: "זה לא אני מפרש, זה לשון הגמרא" וציטט מהתלמוד שבו נכתב כי "אמר הקב"ה אתה זעזעת אבריך על דבר שלא שלך חייך שאני מזעזע את עולמי".

הרב עמאר, לשעבר הרב הראשי לישראל, שידוע בהתבטאיותיו הפומביות נגד הקהילה הגאה, המשיך ואמר: "היום לצערנו נלחמים להשוות את האנשים האלה ולהקל בנישואיהם, בעוון משכב זכר מגיעים הזוועות האלה, אני קורא לממשלה ולשופטים לא לאשר דבר כזה. הרי כל המומחים אומרים שעל פי הטבע צריך להיות פה רעידת אדמה, השם הראה לנו מה הוא עושה בכמה שניות, איך אפשר להיות אדישים, איפה האחריות כלפי העם?".

הרב הראשי לישראל שלמה עמאר בהנחת אבן הפינה לבית המדרש "משכן אהוד" באיתמר לזכר משפחת פוגל שנרצחה בביתם בישוב, אפריל 2011. אורי לנץ
"איפה האחריות?". הרב שלמה משה עמאר/אורי לנץ

לאחר מכן התייחס הרב עמאר, שכיהן גם כרב הראשי לישראל, למהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה בימים אלה מזווית אחרת. "אני מרגיש שיש חילול השם. לצערנו כשרומסים דברי תורה אין מי שיפתח פה. תורת אלוקים חיים, רומסים אותה, על זה אין הפגנות ואין שביתות", אמר. "דנים על חמץ בפסח, על דברים חמורים שהופכים אותם לגאווה, על זה הכול בסדר? על חוקים של בני אדם נהיה כאן מלחמה. כואב לי למה על התורה אין מי שיצעק? כשפוגעים בתורה, למה לשבת עם אנשים שעושים כאלה דברים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully