וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות על אשקלון והעוטף: צה"ל תקף אתר תת קרקעי של חמאס

עודכן לאחרונה: 27.1.2023 / 8:18

שש רקטות נורו מהרצועה לעבר יישובי הדרום. צה"ל תקף ברצועה בשני סבבים. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה של אתרי ייצור הרקטות תוביל לפגיעה משמעותית בהתחמשות חמאס. בדרום לא דווח על נפגעים או נזק. המקלטים הציבוריים באשקלון נפתחו, אך נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות

תיעוד תקיפת האתר התת קרקעי של חמאס לייצור רקטות, 27 בינואר 2023/דובר צה"ל

שש רקטות נורו הלילה (שישי), החל מחצות, מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובים בעוטף עזה. מתוכן יורטו ארבעה, אחת נפלה בשטח פתוח ואחת בתוך הרצועה. כל שאר האזעקות נשמעו בעקבות קליעים או רקטות שנורו לאוויר. צה"ל תקף ברצועה בשני סבבים שונים, שתי מטרות תת קרקעיות לייצור רקטות ועוד מטרה במוצב צבאי.

בעקבות השיגורים. דובר צה"ל הודיע על תקיפה בעזה. הפלסטינים טוענים כי חיל האוויר שיגרו למעלה מעשרה טילים לעבר מוצב 104 של חמאס. בנוסף דווחו הפלסטינים שהם ביצעו ירי מהקרקע בניסיון לפגוע במטוסי חיל האוויר.

לאחר סיום התקיפה הופעלה התראה נוספת ביישובי המועצה האזורית אשכול. על פי הדיווחים שלוש רקטות נורו לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, אחת יורטה, אחת התפוצצה מעל עזה ואחת נפלה בשטח פתוח. אזעקות נוספות נשמעו ביישובי שער הנגב.

תקיפת צה"ל בעזה, 27 בינואר 2023

תקיפת צה"ל בעזה, 27 בינואר 2023/רויטרס

מעיריית אשקלון נמסר: "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ככל הנראה מדובר על שני שיגורים לעבר העיר שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. נוסיף כי בעקבות המתיחות הביטחונית המקלטים הציבוריים והמיגוניות ברחבי העיר פתוחים לרווחת התושבות והתושבים. נכון לעכשיו, ללא הנחיות מיוחדות בעיר אשקלון אך יחד עם זאת, ראש העיר תומר גלאם מבקש מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה. צוותי העירייה נמצאים בדריכות מלאה וערוכים לכל תרחיש".

"הלילה אנחנו ישנים בממד עם הילדים. ידענו שהיה מתיחות היום אבל עדיין הופתענו מהאזעקות. את הלילה הזה נעביר בממ"ד", אמרה קרן מאשקלון.

במהלך אתמול היו הפרות סדר רבות בתגובה למבצע של ימ"מ ושב"כ במחנה הפליטים בג'נין, שבמהלכו נורו למוות לפחות עשרה מחבלים ואחרים נפצעו. בד בבד, החלו הלוויות המחבלים שנורו למוות וכן הלוויית אישה פלסטינית בת 61 שנהרגה במקום.

תקיפת צה"ל בעזה, 27 בינואר 2023. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, הלילה/רויטרס
הדמייה של תקיפת אתר תת קרקעי של חמאס לייצור רקטות, 27 בינואר 2023/דובר צה"ל

מאות פלסטינים השתתפו אתמול ביותר מ-20 מוקדים של מהומות אלימות. המתפרעים הבעירו צמיגים, יידו אבנים וניסו לחסום צירים. בין היתר, התפרעו הצעירים ברמאללה, חברון והכפר נבי צאלח סמוך ליישוב נווה צוף. הפרות סדר נוספות החלו בקלקיליה, נבי סלאח, עזון, ובקבר רחל.

קבוצה נוספת של פלסטינים פתחה אתמול בשעות הצהריים בהפרת סדר נוספת בצפון רצועת עזה, והחלה לשרוף צמידים. תושבי העוטף דיווחו על עשן שחור כתוצאה מהשריפות ועל קולות ירי מאזור הרצועה. בתגובה, צה"ל הודיע כי הוא מקדם כוחות לקרבת גבול רצועת עזה . כמו כן, פלסטינים מדווחים כי טנקים באזור עלו לעמדות תקיפה. לפני זמן קצר, כוח חמאס הגיע לאזור הפרות הסדר ברצועה והחל להרחיק צעירים פלסטינים מהאזור.

מפגינים פלסטינים ליד הגדר בצפון רצועת עזה, 26 בינואר 2023. רויטרס
הפגנה פלסטינית בעזה, 26 בינואר 2023/רויטרס
חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023. דובר צה"ל
חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023/דובר צה"ל

הרשות הפלסטינית הודיעה אתמול על הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות המבצע בג'נין. דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן הוסיף כי ברשות יפנו למועצת הביטחון של האו"ם. "הנשיא עבאס קורא לפגישת חירום של כל הפלגים כדי להסכים על חזון משותף להתמודדות עם התוקפנות".

גורם ישראלי בכיר אמר כי מערכת הביטחון מעריכה שההודעה הפלסטינית על השעיית התיאום הביטחוני עם ישראל הינה הצהרתית וטקטית בלבד.

עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, אמרה בתדרוך לכתבים לקראת הגעתו של שר החוץ טוני בלינקן לאזור, כי ארה"ב מתנגדת למהלך הפלסטיני של השעיית התיאום הביטחוני עם ישראל. "אנחנו לא חושבים שזה הצעד הנכון לעשות ברגע הזה", אמרה ליף. "חשוב מאוד ששני הצדדים ישמרו על התיאום הביטחוני ואף יעמיקו אותו. נמשיך לדבר עם שני הצדדים על זה עד הגעת שר החוץ בלינקן לאזור".

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully