וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית הודיעה על הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 22:01

עקב המבצע בג'נין בו נהרגו 10 פלסטינים מאש צה"ל, הודיעו ברשות על הפסקת התיאום הביטחוני ואמרו שיפנו למועצת הביטחון של האו"ם. בארה"ב הודיעו כי הם מתנגדים להפסקה, ובמערכת הביטחון מעריכים: השעיית התיאום - צעד טקטי בלבד. בינתיים שוררת מתיחות לקראת תפילות השישי

בווידאו: פעילות צהל במחנה הפליטים גנין./דובר צה"ל

הרשות הפלסטינית הודיעה היום (חמישי) על הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל. זאת, בעקבות המבצע הבוקר בג'נין, בו נהרגו עשרה פלסטינים מאש צה"ל. דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן הוסיף כי ברשות יפנו למועצת הביטחון של האו"ם. "הנשיא עבאס קורא לפגישת חירום של כל הפלגים כדי להסכים על חזון משותף להתמודדות עם התוקפנות".

גורם ישראלי בכיר אמר כי מערכת הביטחון מעריכה שההודעה הפלסטינית על השעיית התיאום הביטחוני עם ישראל הינה הצהרתית וטקטית בלבד.

עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, אמרה בתדרוך לכתבים לקראת הגעתו של שר החוץ טוני בלינקן לאזור, כי ארה"ב מתנגדת למהלך הפלסטיני של השעיית התיאום הביטחוני עם ישראל. "אנחנו לא חושבים שזה הצעד הנכון לעשות ברגע הזה", אמרה ליף. "חשוב מאוד ששני הצדדים ישמרו על התיאום הביטחוני ואף יעמיקו אותו. נמשיך לדבר עם שני הצדדים על זה עד הגעת שר החוץ בלינקן לאזור".

ליף ציינה כי הממשל האמריקני נמצא בקשר עם שני הצדדים משעות הבוקר ומעודד אותם לבלום את ההסלמה ולמנוע הידרדרות ביטחונית נוספת. היא ציינה כי הממשל אינו סבור שיש הגיון בפניה פלסטינית לארגונים בינלאומיים. "זה הרגע שבו שני הצדדים צריכים לדבר ישירות אחד עם השני", היא אמרה. היא הוסיפה כי בארה"ב מודאגים מ"הפגיעה המצערת בחפים מפשע" במהלך פעילות צה"ל היום, וכי האמריקנים ביקשו הסברים לפשיטה על מחנה הפליטים הבוקר.

ליף אמרה בתדרוך לכתבים כי שר החוץ בלינקן צפוי לדון במהלך ביקורו בישראל בתכניתה של ממשלת נתניהו בנוגע למערכת המשפט. "הנושא הזה עורר דיון ער בחברה הישראלית וזה מעיד על דמוקרטיה תוססת. שר החוץ בלינקן ירצה לשמוע גם מגורמים בתוך ממשלת ישראל וגם מגורמים מחוץ לממשלה מה דעתם על התכנית הזו", אמרה.

גורם ביטחוני אמר כי "המפסידים העיקריים מהצהרת הפסקת התיאום הביטחוני הם הפלסטינים. הם לא באמת נלחמים בחמאס, האויב שלהם. מי שעושה את העבודה נגד הטרור זו ישראל. המעשים בשטח ידברו, לא האיומים".

נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. פייסבוק יו"ר הרשות הפלסטינית, צילום מסך
קרא לקהילה הבינ"ל להתערב. אבו מאזן/צילום מסך, פייסבוק יו"ר הרשות הפלסטינית

דיפלומט מערבי אמר לוואלה! כי שליח האו"ם תור ונסנד הזהיר את בכירי הרשות הפלסטינית מפני השעיית התיאום הביטחוני והדגיש כי למהלך כזה יהיו השלכות שליליות ביותר. הדיפלומט המערבי הוסיף כי שליח האו"ם שוחח לאחר מכן עם בכירים במערכת הביטחון הישראלית, העביר להם את המסרים מהפלסטינים וביקש לנקוט בצעדים להרגעת המצב בגדה המערבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר הרגעה, בתום הערכת מצב שקיים עם בכירי מערכת הביטחון, ואמר כי פניה של ישראל לא להסלמה. עם זאת, הנחה נתניהו את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש.

עוד בוואלה!

רעשי אזעקות והסתערות תחת אש: תיעוד מפעילות הלוחמים בלב ג'נין

לכתבה המלאה
חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בפעילות בג'נין, הבוקר/דובר צה"ל

על פי הדיווחים, העימות בג'נין החל לאחר שלוחמי ימ"מ נכנסו למחנה הפליטים במסווה של משאית מסחרית למוצרי חלב, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש שהתבצר בו - ובמקום החלו חילופי אש בין הצדדים.

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמרה בתגובה לפשיטה על ג'נין כי מדובר ב"פשע מתוכנן וטבח", ושהיא קוראת לקהילה הבינלאומית להתערב. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, איים כי "תגובת ההתנגדות" לפשיטה בג'נין תגיע בהקדם.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האסלאמי העביר מסרים לגורמים המתווכים שלפיהם אם המבצע בג'נין לא ייעצר, "כל האפשרויות פתוחות. ישראל נושאת באחריות להשלכות". במקביל, צה"ל מתכוון לעבות את הכוחות בגזרה עם גדוד מחטיבת הצנחנים, זאת ברקע התרעות וחשש מפיגועי נקם. כמו כן הועלתה רמת הדריכות בסוללות "כיפת ברזל" כהיערכות לירי אפשרי של רקטות מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully