וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעשי אזעקות והסתערות תחת אש: תיעוד מפעילות הלוחמים בלב ג'נין

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 17:55

9 חמושים נהרגו בחילופי האש עם כוחות הביטחון בלב מחנה הפליטים, כך לפי גורמים פלסטינים. בעקבות האירועים, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו יערוך דיונים במצב. הועלתה הכוננות בשטחים ובכיפת ברזל. לשכתו של אבו מאזן קראה לקהילה הבינלאומית להתערב: "זה טבח מתוכנן"

ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ: קרב היריות מול מחבלים חמושים בלב מחנה הפליטים ג'נין/דוברות משטרת ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים דיונים ביטחוניים בעקבות העימותים האלימים בג'נין - כך הודיעה הבוקר (חמישי) לשכתו. לפי הודעה משולבת של גופי הביטחון, שלושה מחבלים נהרגו מאש כוחות הביטחון במבצע שמטרתו הייתה לעצור אנשי ג'יהאד אסלאמי החשודים בירי לעבר חיילים "ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים".

לפי גורמי רפואה בג'נין, שמונה פלסטינים נהרגו בעימותים, בהם אישה בת 60, ועוד כמה נפצעו, חלקם באורח קשה. בעניין האזרחית שנפצעה, בצה"ל אמרו כי "מוכרת טענה על פגיעה באזרחית פלסטינית, נסיבות המקרה בבדיקה".

על פי הדיווחים, העימות החל לאחר שלוחמי ימ"מ נכנסו למחנה הפליטים במסווה של משאית מסחרית למוצרי חלב, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש שהתבצר בו - ובמקום החלו חילופי אש בין הצדדים.

פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. המשאית בה הסתתרו הלוחמים לטענת הפלסטינים. 26 ינואר 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
לפי דיווחים, כוחות ימ"מ פרקו ממשאית. המשאית בג'נין הבוקר/צילום מסך, רשתות חברתיות

"במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם", נכתב בהודעה המשותפת לכוחות הביטחון. "אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים".

במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר הכוחות שהשיבו אש לעבר החמושים. "זוהו פגיעות במספר חמושים, נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי ואין נפגעים לכוחותינו", נכתב.

בווידאו: תיעוד מחילופי אש בין צה"ל למחבלים בג'נין/מתוך רשתות חברתיות

"ישראל נושאת באחריות להשלכות"

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמרה בתגובה לפשיטה על ג'נין כי מדובר ב"פשע מתוכנן וטבח", ושהיא קוראת לקהילה הבינלאומית להתערב. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, מאיים כי "תגובת ההתנגדות" לפשיטה בג'נין תגיע בהקדם.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האסלאמי העביר מסרים לגורמים המתווכים שלפיהם אם המבצע בג'נין לא ייעצר, "כל האפשרויות פתוחות. ישראל נושאת באחריות להשלכות". במקביל, צה"ל מתכוון לעבות את הכוחות בגזרה עם גדוד מחטיבת הצנחנים, זאת ברקע התרעות וחשש מפיגועי נקם. כמו כן הועלתה רמת הדריכות בסוללות "כיפת ברזל" כהיערכות לירי אפשרי של רקטות מרצועת עזה.

פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. המשאית בה הסתתרו הלוחמים לטענת הפלסטינים. 26 ינואר 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
עשן ברחובות ג'נין, הבוקר/צילום מסך, רשתות חברתיות

גורם צבאי בכיר סיפר כי צה"ל נערך לפעולות נקם בעקבות המבצע, שלדבריו נערך אחרי "מאמץ מודיעיני בלתי רגיל של השב"כ". הגורם הדגיש כי הופעל "סיר לחץ" אדיר על הבית שבו התבצר המחבל וכי הכוחות השלימו את המשימה ויצאו ללא פגע.

"אין מקום שאנחנו חוששים לפעול בו", אמר הגורם, וציין כי הכוחות פינו 30 מחסומי בריקדות באמצעות שופלים כדי להגיע ליעד למשמע אזעקות של התושבים באזור. "השתמשנו בפצצות וטילי נ"ט ומטענים נגדם", סיפר.

מאות לוחמים השתתפו בפעולה, שלדבריו הייתה חשובה כיוון שמדובר בחוליית מחבלים שביצעה פיגועים ותכננה לבצע פיגועים נוספים. "האירוע הזה מאפשר תחושת ביטחון לתושבים של ישראל - אין ערי מקלט באיו"ש. אין שום מקום שהוא מעוז טרור בו הטרוריסטים מוגנים. אין ספק שהחוליה הזו היתה פצצה מתקתקת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully