וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: אין שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית לקראת הרמדאן

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 21:39

בישראל ניסו להעביר לפלסטינים מסרים מרגיעים בשיחות התיאום הביטחוני, על רקע התבטאויתיו של בן גביר והמתיחות בין גלנט לסמוטריץ'. גורם ביטחוני: "זה הזמן של הפוליטיקאים להרגיע את ההתבטאויות סביב הר הבית"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

צה"ל הגביר בשבוע האחרון את ההכנות והתיאומים מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים לקראת הרמדאן, שאמור להתחיל לקראת סוף חודש מרץ. בהתאם החלה היערכות ואישור תוכניות מבצעיות הכוללות תרחישי פיגועים מורכבים, הפרות סדר אלימות, אבטחת צירים, עומסי תנועה, פתיחת מעברים בשעות חריגות ותקלות במעברים - ומנגד סיוע לחופש פולחן להיקף מתפללים גדול בהרבה מעל הממוצע בשגרה בהר הבית.

לוואלה! נודע כי במהלך השיחות לתיאום ביטחוני עם בכירים פלסטינים הועברו מסרים לבכירי פיקוד המרכז וגורמי ביטחון בכירים נוספים כי קיים חשש בגדה וברצועת עזה משינוי המדיניות ברמדאן. זאת לנוכח ההתבטאויות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמתיחות בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. עיקר החשש בגדה הוא מצמצום היקף מכסות המתפללים באל-אקצא והגבלות תנועה או צמצום שעות פתיחת המעברים באופן שיגביל את היקף התפילות.

החשש הועבר בכמה צינורות ובכמה דרגים לבכירי מערכת הביטחון, שניסו להרגיע את הפלסטינים וטענו כי אין כל שינוי בסטטוס-קוו - לא סביב הר הבית ולא בהכנות. גורמי ביטחון אמרו כי מסרים דומים התקבלו מהצד הירדני, שניסה לברר על היקף ההכנות והמוכנות הישראלית לאפשר את החג באופן מסודר.

פלסטיני ניסה לדקור חייל ונורה,ליד קדומים, 25 בינואר 2023. הלל מאיר, פלאש 90
פלסטיני ניסה לדקור חייל ונורה,ליד קדומים, 25 בינואר 2023/פלאש 90, הלל מאיר

גורמי ביטחון שיבחו את העבודה של מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, מול בכירי המנגנונים הפלסטינים ברמאללה. הם אמרו כי יש בהם תרומה גדולה להרגעת השטח, אך הם התריעו כי "שיבוש מהלכי החג עלול להוביל לתסיסה ורתיחה של השטח במהירות רבה מאוד, ובאופן שיוביל לפיגוע כמעט כל יום, בדיוק כמו שנה שעברה. אסור לשחק בזה, ולכן יש לתאם את הכול מראש, ולדבר על הכול עם הפלסטינים כדי לשקף את המצב".

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות כי גורמים מסיתים ינסו ללבות את הסוגיה, כולל מחו"ל, כדי לייצר תחושה של שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית. "זה הזמן של הפוליטיקאים להרגיע את ההתבטאויות סביב הר הבית כי כל מילה לא במקום יכולה להתפרש כשינוי ואיום. זה כמו חומר בעירה למסיתים", אמר גורם ביטחוני לוואלה!.

בתוך כך, נודע לוואלה! כי ביממה האחרונה התקיימו שיחות להרגעת המתח בין גלנט לסמוטריץ' בנוגע לסמכויות במשרד הביטחון, במיוחד בסוגיית פינוי מאחזים לא חוקיים בפרט. הצדדים הסכימו שתימשך עבודת המטה בהתערבות ובהובלה של משרד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully