וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע אדום בשדרות ועוטף עזה; רקטה אחת שוגרה מהרצועה ויורטה

אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית שער הנגב, ביום השנה למותה של בת 17 שנהרגה מפגיעת קסאם בשדרות. דובר צה"ל אישר שזוהה שיגור אחד מהרצועה, שיורט על ידי כיפת ברזל. אין נזק או נפגעים. הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות: "האסירות - קו אדום"

ירוט מעל שמי העוטף/מערכת וואלה!

רקטה שוגרה הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, ויורטה. במקביל להתרעת צבע אדום דיווחו התושבים על שמיעת פיצוצים באזור. לא דווח על נזק ונפגעים באירוע.

הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על הירי, והצמיד לרקטות כיתוב לפיו "פגיעה באסירות היא קו אדום". זאת, בהמשך לפרסום סרטון של אסירה בכלא דמון, שמחתה על היחס כלפיה ושיגרה מסר לארגוני הטרור: "היכן נחישותכם? היכן הניצחון שלכם עבורנו? האם מדובר בסיסמאות? מי ילמד את האויב לקח לא לפגוע בבנות שלנו, מי ישים קץ להתעללות שלו בנו?".

זאת, לאחר שאתמול הוצאו מהתאים של האסירות מכשירי חשמל וציוד נוסף, מה שעורר מהומות בכלא, במהלכן, לטענת שב"ס, הן ניסו להצית את החדרים. האסירות טוענות כי הן רוססו אותם בגז מדמיע ופלפל, ואף הוכו. לפי דיווחים פלסטינים, אחת מהאסירות הועברה לבידוד בכלא נווה תרצה, המיועד לאסירות פליליות, דבר שעשוי לטענתם לסכן את שלומה. בנוגע להקלטה שפרסמה האסירה, בשב"ס טוענים כי "מדובר בתעמולה שקרית של גורמים בעלי אינטרס המלבים את האירועים בבתי הסוהר. למיטב ידיעתנו, ההקלטה לא יצאה מתוך בית הסוהר".

האסירה, יסמין שעבאן, שהועברה היום לחקירה בבית המעצר קישון, ריצתה בעבר עונש מאסר לאחר שתכננה להתחזות ליהודיה בהריון בכדי להתפוצץ בתל אביב, ונעצרה שוב באפריל האחרון בגין תיווך בין פעילים בעזה וביהודה ושומרון כדי להוציא לפועל פיגועי טרור.

השיגור מרצועת עזה שאירע היום. 1 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פגיעה באסירות - קו אדום". הרקטות של הג'יהאד האסלאמי עם הכיתוב עליהן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יסמין שעבאן, אסירה בכלא דמון. לפי סעיף 27א' לרשתות החברתיות, מערכת וואלה!
"מי ילמד את האויב לקח לא לפגוע בבנות?". האסירה יסמין שעבאן/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א' לרשתות החברתיות

בתגובה לירי הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי יכנס ישיבת קבינט עוד הערב כדי לבחון תגובה לשיגור הטילים. בנוסף, תקף ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית את ההחלטה לדחות את פינוי בחאן אל-אחמר, אותה קישר לירי. "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים", אמר.

האזעקה נשמעה במהלך האזכרה לאלה אבוקסיס, שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה בשדרות. באזכרה נכחו ראש העיר, אלון דוידי, הרב יעקב ישראל איפרגן ויהונתן אבוקסיס, אביה של אלה.

בעקבות הירי מסר ראש העיר שדרות אלון דוידי: "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור. כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

"לא היינו מוכנים עכשיו, זה בא בהפתעת מוחלטת, הילדים היו מחוץ לבית", סיפרה מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות. "צריכה להיות תגובה קשה", היא הוסיפה, "עם טרור צריך לפעול בחוזקה. אסור להוריד את הראש מול הטרור מעזה. זה שוב חרדות אצל הילדים. כל אזעקה כזאת מחזירה אותנו אחורה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, מסר: ''אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים''.

אלה אבוקסיס שנפטרה לאחר שהגנה על אחיה מפגיעת קסאם. ללא, אתר רשמי
האזעקה נשמעה במהלך אזכרה לציון 18 שנים למותה. אלה אבוקסיס/אתר רשמי, ללא
תקיפת צה"ל בעזה, 27 בינואר 2023. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, שבוע שעבר/רויטרס

שש רקטות נורו בלילה שבין יום חמישי לשישי האחרונים מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובים בעוטף עזה. מתוכן יורטו ארבעה, אחת נפלה בשטח פתוח ואחת בתוך הרצועה. בעקבות השיגורים, צה"ל תקף ברצועה בשני סבבים שונים, שתי מטרות תת קרקעיות לייצור רקטות ועוד מטרה במוצב צבאי.

השיגורים מהרצועה נורו בתגובה למבצע של ימ"מ ושב"כ במחנה הפליטים בג'נין במהלך הבוקר ביום חמישי, אז נורו למוות לפחות עשרה מחבלים ואחרים נפצעו. בנוסף גרר המבצע מהומות של פלסטינים ביותר מ-20 מוקדים בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully