וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הימין מבקשת מבג"ץ לדחות שוב את פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 17:36

הפקליטות ביקשה 4 חודשים נוספים במתן מועד לפינוי המאחז הבדואי, לאור "הרגישות שהסוגייה מעוררת בקרב גורמים שונים בקהילה הבינלאומית". העתירה הוגשה על ידי תנועת רגבים - שבה בעבר היה חבר סמוטריץ'. גם בן גביר דרש לפנות את חאן אל-אחמר בעקבות פינוי מאחז בשומרון

פרקליטות המדינה ביקשה היום (רביעי) מבג"ץ דחייה נוספת, ותשיעית במספר, במועד מסירת התשובה לפינוי חאן אל-אחמר. המדינה טענה כי "בשל הרגישות שהסוגייה מעוררת בקרב גורמים שונים בקהילה הבינלאומית והשלכותיה על יחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל בעת הנוכחית, יש לאפשר למדינה דחייה במתן התשובה" בארבעה חודשים נוספים.

המדינה ייצגה בבג"ץ את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט, ואילו העותרת היא תנועת רגבים ששר האוצר סמוטריץ' שימש בעבר מנהל הפעילות שלה.

חאן אל-אחמר. שלומי הלר
חאן אל-אחמר/שלומי הלר

בתנועת רגבים מתחו ביקורת חריפה על בקשת הדחיה. "קיווינו לקבל תגובה ראויה לממשלת ימין לאומית כפי שהובטח לנו בבחירות", אומר מנכ"ל תנועת רגבים, מאיר דויטש. "הממשלה קיבלה את המנדט להציב חזון מדיני ציוני ולבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, ובמקום זה קיבלנו שוב את אותם התירוצים, ואין לכך שום הצדקה".

"מדובר במקרה קיצוני של חוסר סבירות שאין דומה לו", הוסיף דויטש. "אם בבג"ץ שורר מינימום של יושרה משפטית וציבורית בעניין 'עילת הסבירות', הרי שזה מקרה הבוחן אם הוא יעשה בו שימוש במקרה הזה, ולא רק במקרים הפוכים כפי שנהג עד היום, ויוציא צו מוחלט לפינויו".

הדרישה לפנות את חאן אל-אחמר עלתה גם על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בתגובה לפינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" בשומרון החודש. "הממשלה לא תדבר בחוק אחד ליהודים וחוק אחד לערבים", טען. עוד הוסיף השר כי הוא מקבל את הטענות על "שלטון חוק" ואת הרצון להימנע מאנרכיה, אך יש להחיל את אותה מדיניות גם על הערבים.

חאן אל-אחמר. שלומי הלר
חאן אל-אחמר/שלומי הלר

"תשובת הממשלה החדשה לבג"צ, המנסה להתחמק מפינוי חאן אל-אחמר - היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלסטינים", התייחס גם חבר הכנסת דני דנון מטעם הליכוד. "נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את הכפר".

ארגון ידידי הג'הלין, הפועלים לקידום זכויות הבדואים במדבר יהודה, מסרו בתגובה להחלטת הדחייה: "על המדינה לא להסתפק בבקשה לדחות את מועד התגובה, אלא עליה לאמץ את התוכנית המוכנה להפקדה שקידמה הממשלה הקודמת ותוכננה ע"י בעלי המקצוע. תוכנית המסדירה את החאן על אדמות מדינה בסמוך למקומו, תוך שמירה על צרכיהם ומאפיינים התרבותיים של אנשי החאן. כואב הלב שבמשך שנים המדינה נסחפה אחרי מיעוט בהתיישבות היהודית הסמוכה לחאן, הרוצה לראות סביבו רק יהודים ומוביל אותנו לטרלול, בו כולנו נשלם את המחיר בבית הדין האג ופגיעה בינלאומית במעמדה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully