וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורשים מנתניהו פינוי לאלתר: דנון ואדלשטיין יסיירו בחאן אל-אחמר

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:45

ברקע היערכות הממשלה להגשת תשובת המדינה לבג"ץ על פינוי היישוב הלא חוקי, גובר הלחץ על ראש הממשלה להחליט על פינוי לאלתר. אחרי שיו"ר עוצמה יהודית בן גביר דרש לפנות את חאן אל-אחמר בתגובה לפינוי המאחז הבלתי חוקי בשומרון, גם הח"כים המאוכזבים בליכוד מצטרפים ללחץ

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק"/מעריב (צילום: אנה ברסקי)

בליכוד הצהירו היום (ראשון) כי ידרשו את פינויו של הכפר הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, וחברי הכנסת דני דנון ויולי אדלשטיין אף צפויים לקיים מחר סיור במקום. זאת, במקביל ללחץ הפנים קואליציוני לקראת תשובת המדינה לבג"ץ בגין הפינוי - ותוך שינוי המדיניות הממשלתית שהונהגה בנושא בשנים האחרונות ובגינה, על אף דרישת בג"ץ בנושא - נדחה הפינוי.

בסיור שצפוי להתקיים מחר במקום ינכחו בין היתר חבר הכנסת דני דנון, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, פעילי ליכוד וחברי כנסת נוספים. דנון ואדלשטיין הנחשבים למאוכזבי חלוקת התפקידים בליכוד היות ונשארו מחוץ לממשלה, צפויים לנסות ולאתגר את נתניהו על ידי הפעלת לחץ פנימי - תוך דרישת הפינוי והיענות לדרישת בג"ץ.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
בליכוד יפעילו לחץ על נתניהו לפינוי חאן אל-אחמר. ח"כ דנון/AP

"את ביבי לא מעניין דבר מלבד החילוץ מהסבך המשפטי שלו - ולכן ייאלץ להסכים לפינוי"

"גם היום הוא יום מצוין לפנות את חאן אל אחמר", צייץ היום חבר הכנסת דני דנון בחשבון הטוויטר שלו. הדרישה לפינוי הועלתה על ידי דנון גם בישיבת סיעת הליכוד האחרונה שהתקיימה ביום שני. בתגובה, טען נתניהו כי התשובה לבג"ץ תנוסח לאחר דיון משותף של שרי הממשלה בנושא.

"אני קורא לחברי בליכוד ולחברי הכנסת של עוצמה יהודית והציונות הדתית - פינוי חאן אל אחמר יוכל להתבצע רק באמצעות גוש חוסם שלא יותיר לנתניהו ברירה אחרת מלבד לפנות את המתחם", התייחס לסוגיה גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בציוץ שפרסם היום בחשבון הטוויטר שלו. "את ביבי לא מעניין דבר מלבד החילוץ מהסבך המשפטי שלו ולכן הוא ייאלץ להסכים לפינוי - אותו פינוי שהוא ביטל ברגע האחרון בעת כהונתי כשר הביטחון. ציוצים וכותרות בעיתונים לא יובילו לשום צעד, להכניס את ביבי ללחץ באמצעות גוש חוסם שתקימו - יוביל ויוביל מהר יותר ממה שאתם חושבים".

עוד בוואלה!

לאחר פינוי מאחז "אור חיים": הציונות הדתית תחרים את ישיבת הממשלה

לכתבה המלאה
חאן אל אחמר 21 באוקטור 2018. מאיה הורדיציאנו, מערכת וואלה! NEWS
חאן אל-אחמר/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדיציאנו

הדרישה לפנות את חאן אל-אחמר עלתה גם אמש על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בתגובה לפינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" בשומרון ביום שישי האחרון. "הממשלה לא תדבר בחוק אחד ליהודים וחוק אחד לערבים", טען. עוד הוסיף השר כי הוא מקבל את הטענות על "שלטון חוק" ואת הרצון להימנע מאנרכיה, אך יש להחיל את אותה מדיניות גם על הערבים.

בעת הפינוי, פעל בן גביר לעצירתו בעת שהתבצע על ידי כוחות מג"ב. "כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה", טען, והוסיף כי המינהל האזרחי מפלה בין מתיישבים יהודים לפלסטינים בשטחים. "לא יתכן שכשערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully