וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פינוי מאחז "אור חיים": הציונות הדתית תחרים את ישיבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 20:35

המאחז הבלתי חוקי לזכר הרב דרוקמן פונה בהוראת שר הביטחון גלנט, תוך התנגדותם החריפה של חלק מחברי הכנסת. יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' טען כי מדובר בהפרה של ההסכמים הקואליציוניים, והשר לביטחון לאומי בן גביר הודיע כי ידרוש פינוי לאלתר של הכפר הבדואי חאן אל-אחמר

בווידאו: המינהל האזרחי הרס מבנים במאחזים מעוז אסתר ואעירה שחר/צילום: שלומי הלר

מפלגת הציונות הדתית הצהירה הערב (שבת) כי בכוונת חבריה להחרים את ישיבת הממשלה השבועית שתתקיים מחר - ולא להגיע אליה. זאת, במחאה על פינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" בשומרון שהתרחש אתמול בהוראת שר הביטחון יואב גלנט, תוך גינוי חריף של הפעילות על ידי חלק מחברי הכנסת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פעל אתמול למניעת פינוי המאחז, תוך שהוא תוקף את שר הביטחון יואב גלנט וטוען כי ביצוע הפינוי בלא ששוחח עמו מהווה הפרה של ההסכמים הקואליציוניים. השר הורה לראש תיאום פעולות בשטחים לעצור את המהלך בהוראה כתובה שהוציא, בה דרש שלא לבצע את הפעילות עד לקיום דיון בעניין זה בשבוע הבא.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לעצור את הפינוי, בעת שהתבצע על ידי כוחות מג"ב. הערב, הצהיר בן גביר כי ידרוש פינוי מיידי של הכפר הפלסטיני חאן אל-אחמר בישיבת הממשלה שתתקיים מחר. "הממשלה לא תדבר בחוק אחד ליהודים וחוק אחד לערבים", טען בן גביר. עוד הוסיף השר כי הוא מקבל את הטענות על "שלטון חוק" ואת הרצון להימנע מאנרכיה, אך יש להחיל את אותה מדיניות גם על הערבים.

איתמר בן גביר, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
ידרוש את פינוי חאן אל-אחמר. בן גביר/ראובן קסטרו

הדרישה לפנות את חאן אל אחמר עלתה גם בישיבת סיעת הליכוד האחרונה ביום שני, כשחבר הכנסת מטעם המפלגה דני דנון דרש לפנות את היישוב הבדואי הלא חוקי. נתניהו טען כי התשובה לבג"ץ תנוסח לאחר דיון משותף של שרי הממשלה בנושא. על המדינה להשיב לבג"ץ עד סוף החודש לעתירות הדורשות את הפינוי בהתאם להחלטת בג"ץ.

"כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה", טען בן גביר אתמול, והוסיף כי המינהל האזרחי מפלה בין מתיישבים יהודים לפלסטינים בשטחים. "לא יתכן שכשערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז".

בתגובה לגינויים גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהלך של גלנט, ושר הביטחון עצמו מסר כי הוא מגבה את צה"ל: "כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון.

בצלאל סמוטריץ', בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
הציונות הדתית תחרים את ישיבת הממשלה בעקבות פינוי המאחז. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לפינוי המאחז שנבנה לזכר הרב חיים דרוקמן, בפוסט שפרסם הערב בחשבון הפייסבוק שלו - ובו תקף את התנהלות הממשלה. "אסור לממשלה להתנהג כמו הממשלה הקודמת שהעם מאס בה, ממשלת הימין צריכה להתנהל כממשלת ימין", כתב. "המצב המביש בו בתים נהרסים בעוד עשרות פורעים ערבים עומדים בצד וזורקים אבנים על המפונים ועל המפנים - מתאים לממשלת השמאל, שתודה לאל עברה מן העולם, ולא לממשלת הימין המלא", הוסיף.

עוד טען כי העם "הקיא" את הממשלה הקודמת בדיוק בגלל החלטות כאלו. "אני מצפה לבדק בית ולאתחול מחדש של המערכת. ממשלת ישראל הרסה התיישבות שהקימו אזרחי ישראל לזכר הרב דרוקמן, יישוב בנקודה אסטרטגית ביטחונית בלב ארץ ישראל. זאת, במקום להרוס אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו בהשתלטות העבריינית של הרשות הפלסטינית בשטחי C", כתב.

הקמת מאחז חדש לזכר הרב דרוקמן בשומרון. 20 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
מאחז "אור חיים" ביהודה ושומרון/אתר רשמי, ללא

"העם מצפה לממשלת ימין לא רק בדיבורים"

דגן חתם את דבריו וטען כי הציבור מצפה להתנהלות בפועל של ממשלת ימין. "אסור לממשלה החדשה להיות כמו הממשלה הקודמת, ולהפלות את היהודים לעומת האוייבים. העם מצפה לממשלת ימין לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully