וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: "לקיחת החוק לידיים וביצוע פשעי שנאה נגד פלסטינים פוגעת בביטחון"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 18:46

המסר החריג שהוציא ארגון הביון מגיע על רקע קריאתו של נתניהו ש"לא לקחת את החוק לידיים" בעקבות הפיגוע בירושלים, והתרעה מצד גורמי ביטחון מפני פעולות נקם של פעילי ימין קיצוניים. ההודעה נמסרה בהמשך למעצר מתנחל בן 22 ממעלה אפרים, שהצית רכב של פלסטינים בשטחים

בווידאו:הצתת בית ככה"נ ע"י מתנחלים, תורמס עיא, 29 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לקיחת החוק לידיים ופשעי שנאה נגד פלסטינים פוגעות בביטחון האזור ומרחיבות את מעגל הטרור" - כך נמסר היום (שלישי) בהודעה רשמית משב"כ. הודעה חריגה זו הוצאה בעקבות הגשת הצהרת תובע נגד אזרח ישראלי בן 22, לפיה הצית האזרח רכב של פלסטינים בכפר תורמוסעיא ליד רמאללה בתחילת החודש.

אותו מקרה אירע ב-2 בינואר, אז התקבל דיווח על יידוי אבנים על ידי פלסטיני לעבר רכבים ישראלים בכביר 60 הסמוך לכפר תורמוסעיא. בעוד שכוח צבאי שהגיע למקום החל במרדף אחרי הפלסטיני, הגיע החשוד הישראלי למקום והצית רכב של פלסטינים בתוך הכפא. לדברי שב"כ, "מדובר בפעילות הפוגעת ביכולת הכוח הצבאי לבצע משימתו ואף עשויה לסכן אותו".

הצתת בית ככה"נ ע"י מתנחלים, תורמס עיא, 29 בינואר 2023. תיעןד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
הצתת בית בתורמסעיא, שלשום/צילום מסך, תיעןד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הצעיר, תושב מעלה אפרים שמוכר לכוחות הביטחון, נעצר לאחר האירוע ונחקר בחשד להצתת הרכב הפלסטיני ממניע גזעני. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז ירושלים המלווה את התיק ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש כתב האישום.

משב"כ נמסר: "לקיחת החוק לידיים וביצוע תקיפות ופשעי שנאה, ובפרט כאשר אלו נעשים כלפי פלסטינים בלתי מעורבים, פוגעות בביטחון האזור, מרחיבות את מעגל הטרור ומחבלות במאמצי כוחות הביטחון למול הטרור הפלסטיני. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסכל פעילות זו".

עוד בוואלה!

הפלסטינים טוענים: מתנחלים הציתו בית באזור רמאללה

לכתבה המלאה
פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חשש מפעולות נקם. זירת הפיגוע בירושלים, בשישי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ברוח דומה למסר זה שהוציא הארגון, התבטא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הפיגוע בנווה יעקב בירושלים בו נרצחו שבעה בני אדם. "יש צורך לפעול בנחישות ובקור רוח, קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם", אמר אז.

כבר בסוף השבוע התריעו גורמים במערכת הביטחון מפני האפשרות לפעולות נקם מצד פעילי ימין קיצוניים בעקבות הפיגועים בבירה. "כשראש הממשלה קרא אתמול בשטח לא לקחת את החוק לידיים זה לא היה על בסיס תחושה", אמר גורם ביטחוני. הוא הוסיף, "יש חשש גדול מאוד מפעולה שתבעיר את השטח. מערכת הביטחון מודעת לזה. פועלים בנושא ולכן הוחלט לתגבר גם את מוקדי החיכוך בין פלסטינים ליהודים ביהודה ושומרון ובעוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully