וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון מפעולות נקם של פעילי ימין בעקבות הפיגועים בירושלים

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 13:57

גורמים במערכת הביטחון מתריעים כי פעילי ימין קיצוניים עלולים לבצע פעולת נקם נגד פלסטינים בגדה, בעקבות שני פיגועי הירי בירושלים ביממה האחרונה. "כשראש הממשלה קרא אתמול לא לקחת את החוק לידיים, זה לא היה על בסיס תחושה", אמר גורם בטחוני

פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023/פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023

גורמים במערכת הביטחון התריעו היום (שבת) מפני האפשרות שבעקבות שני הפיגועים שהתרחשו בירושלים ביממה האחרונה, עלולים פעילי ימין קיצוניים לבצע פעולות נקם נגד פלסטינים ביהודה ושומרון.

גורם ביטחוני הזהיר ואמר היום כי "כשראש הממשלה קרא אתמול בשטח לא לקחת את החוק לידיים זה לא היה על בסיס תחושה", עוד הוסיף הגורם ואמר כי "יש חשש גדול מאוד מפעולה שתבעיר את השטח. מערכת הביטחון מודעת לזה. פועלים בנושא ולכן הוחלט לתגבר גם את מוקדי החיכוך בין פלסטינים ליהודים ביהודה ושומרון ובעוטף".

פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
פיגוע בעיר דוד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הלילה, עצרה המשטרה 42 חשודים לצורך חקירת הפיגוע בו נרצחו אמש שבעה בני אדם. החשודים הינם קרוביו של המחבל, מביתו, סביבתו ומשפחתו. לפי המשטרה, מרבית העצורים נעצרו בא-טור בבית המחבל. כמו כן, המפכ"ל קובי שבתאי הנחה הבוקר להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לרמה הגבוהה ביותר, והשוטרים החלו לעבוד במשמרות של 12 שעות. "משטרת ישראל מבקשת מהציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת", נמסר.

לפני זמן קצר, נורו שני בני אדם בפיגוע ירי במעלות עיר דוד בירושלים, השני בעיר ביממה האחרונה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים בהם מתנדב מד"א בן 22, במצב קשה, ואביו, בן 45 במצב בינוני עד קשה. הם פינו אותם לבית החולים שערי צדק שבעיר. לפי דיווחים מהמקום, המחבל נוטרל על ידי אזרח, ומטופל כעת באמבולנס משטרתי.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הנחה להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לגבוהה ביותר. שבתאי/ראובן קסטרו

פרמדיק מד"א פאדי דקידק, שהגיע גם לזירת הפיגוע אמש, סיפר כי "הגענו במהירות למקום וראינו שני פצועים מירי. גבר בן 45 וצעיר בן 22. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון. העלנו אותו במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק כשמצבו של הצעיר קשה ומצבו של הגבר השני בינוני עד קשה"

אתמול, התרחש פיגוע קטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים, ובו נרצחו שבעה בני אדם, בהם בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, ונפצעו עוד שניים נוספים. את הפיגוע ביצע חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה.עלקם הגיע לבית הכנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים, פתח בירי, פגע בכמה אנשים וברח לרכבו ונסע לכיוון בית חנינא. כוחות משטרה הגיעו למקום לאחר זמן מה, איתרו את המחבל והחלו לירות לעברו. בתום קרב יריות נהרג המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully