וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בירושלים: 42 קרובים למחבל נעצרו, הכוננות ברמה הגבוהה ביותר

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 11:45

החשודים הינם קרוביו של המחבל, מביתו, סביבתו ומשפחתו. לפי המשטרה, מרביתם נעצרו בבית המחבל בא-טור. המפכ"ל שבתאי הנחה להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לרמה הגבוהה ביותר, והשוטרים החלו לעבוד במשמרות של 12 שעות. "לדווח למשטרה על כל אדם או חפץ חשוד", נמסר

בווידאו: נתניהו: "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיים"/צילום: ניב אהרונסון

המשטרה עצרה הלילה (שבת) 42 חשודים לצורך חקירת הפיגוע הקטלני בירושלים שבו נרצחו אמש שבעה בני אדם. החשודים הינם קרוביו של המחבל, מביתו, סביבתו ומשפחתו. לפי המשטרה, מרבית העצורים נעצרו בא-טור בבית המחבל.

כמו כן, המפכ"ל קובי שבתאי הנחה הבוקר להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לרמה הגבוהה ביותר, והשוטרים החלו לעבוד במשמרות של 12 שעות. "משטרת ישראל מבקשת מהציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת", נמסר.

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, אמש/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

כמו כן, בשירות בתי הסובר הענישו היום עשרות אסירים ביטחוניים בבידוד על כך שהביעו גילויי שמחה, כגון קריאות או מחיאות כפיים, על הפיגוע בהתרחש אתמול בירושלים. כל האסירים המעורבים במעשים נענשו בבידוד ובמספר יחידות נערכו פריצות לאגפים וחיפושים כלליים. שירות בתי הסוהר מסר כי הוא "ערוך לפעולה נחושה מול כל הפרת סדר ומשמעת במתקניו וימשיך לנהוג ביד קשה כלפי כל אסיר אשר יפעל לפגיעה בכבוד אזרחי המדינה וביטחונם". כמו כן, מסר שירות בתי הסוהר: "ליבנו עם משפחות ההרוגים ולא נאפשר פגיעה נוספת בהם."

עוד בוואלה!

ירדו לעזור לפצועים - ונורו למוות: בני הזוג אלי ונטלי נרצחו בפיגוע בירושלים

לכתבה המלאה

עדי ראייה בזירת הפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים סיפרו אמש כי עם תחילת האירוע, התקשרו למשטרה במשך דקות ארוכות, אך לא ענו להם. "שמענו את הפיגוע, מישהו רץ להתקשר למשטרה ולקח להם יותר מרבע שעה להגיע".

"ראיתי את המחבל ממשיך בריצה, זרקתי עליו סלע גדול", סיפר שלום בורוכוב, שבדיוק חזר מביקור משפחתי כששמע את היריות בשכונה. "המחבל המשיך ואז הוא שוב ירה - הכל קרה מהר". הוא הוסיף, "יש ירי בנווה יעקב בכל יום שישי, חשבנו שזה חתונה".

עד ראייה נוסף שהיה במקום בו נתפס המחבל, סיפר שכוחות משטרה נכחו כקילומטר מהאירוע עקב מהומות שהתרחשו באותה שעה בבית חנינא. "אנחנו שמענו יריות מבית הכנסת ליד", סיפר. "נעלנו את בית הכנסת, והלכתי להביא נשק. חבר שלי מאיחוד הצלה היה שם והמחבל ירה לכיוון שלו - במזל לא פגע".

"אנחנו גרים פה בשכונה, יש לי ילדים שגרים באזור, זה מפחיד", אמרה תושבת המקום. לדבריה, "אנחנו גרים בסביבה ליד שכונות ערביות, ואין בעיות - עוברים חופשי בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully