וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: זוהו כוונות ברורות של מחבלים מג'נין ושכם לבצע פיגועים בגדה

30.1.2023 / 6:00

דבריו של הגורם מגיעים ברקע הפיגוע הקטלני בירושלים ביום שישי בערב, והפיגוע למחרת, בעיר דוד, בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה-בינוני. זאת לצד העלייה בניסיונות הפיגועים בגדה. לאור כך, תוגברו משמעותית כוחות הביטחון באזור. "מנסים לבלום פיגועים בהשראת אלו בבירה"

בווידאו: ניסיון פיגוע בשומרון: פלסטיני ניסה לדקור חייל ליד קדומים - ונורה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם צבאי ששוחח עם וואלה! אמר כי צה"ל מזהה כוונות ברורות של מחבלים בג'נין ושכם לבצע פיגועים בגדה המערבית. זאת, ברקע הפיגוע הקטלני שאירע בירושלים ביום שישי בערב, והפיגוע למחרת, בעיר דוד, בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה-בינוני. זאת לצד העלייה בניסיונות הפיגועים בגדה.

לאור העלייה במתיחות, כאלף לוחמים מתגברים יאיישו משימות סביב קו התפר כדי למנוע חדירת מחבלים לעורף ישראל ולעומק איו"ש, סביב היישובים ובצירים. אגף המבצעים של צה"ל אישר אתמול העברה של עוד שתי פלוגות לתגבור בגדה. זאת, בנוסף לשלושת הגדודים שהוקפצו לאזור החל מיום שישי - גדוד 101 וגדוד הסיור של הצנחנים, וגדוד 17 מבית הספר למקצועות החי"ר.

"אנחנו בימים קריטיים שבהם ההסתה משתוללת ולכן המאמץ הוא לבלום את האפשרויות לטרור בהשראת הפיגועים בירושלים", אמר הגורם הצבאי. "כמו כן, אנחנו לא מתעלמים מניסיון הפיגוע בצומת אלמוג, זה היה יכול להסתיים אחרת לחלוטין באופן שהיה מסחרר את האזור כולו".

פלסטיני ניסה לדקור חייל ונורה,ליד קדומים, 25 בינואר 2023. הלל מאיר, פלאש 90
זירת ניסיון הפיגוע ליד קדומים, אתמול/פלאש 90, הלל מאיר
חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
לוחמים במהלך פעילות מבצעית בגדה, בחודש שעבר/דובר צה"ל

מספר ההרוגים הפלסטינים בפעולות כוחות הביטחון בגדה במהלך המבצע לסיכול ניסיונות טרור הגיע ל-11. בהם, אישה בת 61 שלא מעורבת בטרור ועוד עשרה חמושים. באופן כללי, מספר הפלסטינים ההרוגים בגדה מתחילת השנה הגיע ל-31.

לדברי גורמי ביטחון, ברור שהנתון הזה יעלה בפני מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בישראל. עם זאת יצויין בפניו כי רוב ההרוגים היו חמושים, וחלק לא מבוטל היו "פצצות מתקתקות", כאלה שהתכוונו לבצע פיגועים.

זירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת הפיגוע בעיר דוד, בשבת/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול הוחלט כי על אף המצב המתוח, תותר כניסת הפועלים הפלסטינים מהגדה ומרצועת עזה לישראל. העבודה בהתנחלויות הושארה לשיקולם של מפקדי החטיבות המרחביות ומפקד אוגדת יו"ש אבי בלוט. כמו כן הוחלט כי צה"ל יגביר את היקף הטיפול באזור עוטף ירושלים והחטיבה המרחבית בנימין באמצעות מעצרים, סיורים ומחסומים זמניים.

במפגש סוכם כי שב"כ, המשטרה וצה"ל יקדמו מבצעי מעצרים נגד גורמים מסיתים ובעלי פוטנציאל לביצוע פיגועים. הוחלט על מעורבות רחבה יותר של אמ"ן לצד שב"כ, לשיפור האיסוף המודיעיני וניטור השטח והרשתות לאיתור מפגעים בודדים.

בית הכנסת עטרת אברהם, נווה יעקב ירושלים, 29 בינואר 2023. ינון שלום יתח
בית הכנסת בנווה יעקב בו אירע הפיגוע בשישי/ינון שלום יתח

ברקע המתיחות, הממשלה החליטה אתמול כי ביתו של המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד ייאטם. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת על נקיטת צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור, ואת משרדי הממשלה השונים לקדם צעדי הרתעה נוספים - כך לפי הודעה של לשכת ראש הממשלה.

לפי ההודעה, נתניהו ביקש ממלא מקום שר הפנים והיועמ"שית להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרשות הפלסטינית, וכן ביקש תזכיר חוק נוסף למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע. בנוסף, נתניהו הורה לתמוך בקידום מהיר של הצעות חוק פרטיות שעוסקות בנושא פגיעה במשפחות מחבלים וסביבתם הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully