וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקל על הפקקים? השינוי בנתיבים בכביש 1 בדרך לירושלים

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 17:59

החל משבוע הבא רכבים פרטיים עם שני נוסעים ומעלה (כולל הנהג) יהיו יכולים לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית בדרך לבירה. ההחלטה התקבלה לאחר שהוצגו לשרה רגב נתונים, לפיהם צמצום מספר הנוסעים בכלי הרכב בנתיב ייעל את הנסיעה לירושלים

היום הראשון של הפעלת נתיב התחצ בכביש 1 לירושלים/מיכאל דימנשטיין, לע"מ

משרד התחבורה עדכן הערב (ראשון) כי החל משבוע הבא רכבים פרטיים עם שני נוסעים ומעלה (כולל הנהג) יוכלו לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 בדרך לירושלים. עד כה, הותר לשלושה נוסעים ומעלה להיות בנתיב שיועד לאוטובוסים ומוניות בלבד.

ההחלטה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד הציג בפני השרה מירי רגב נתונים על תפוסתו של נתיב התחבורה הציבורית בכביש בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים. מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים. על פי הנתונים, ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בכך שיאפשרו לכלי רכב עם שני נוסעים להיות בו, ומהלך זה יאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.

היום הראשון של הפעלת נתיב התח"צ בכביש 1 לירושלים. טרגט מרקט, משרד התחבורה, אתר רשמי
עמוס ברוב שעות היום. כביש 1/אתר רשמי, טרגט מרקט, משרד התחבורה

בנוסף, הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.

עוד נמסר מטעם משרד התחבורה כי השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully