וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניית פרסה: השרה רגב מאיימת לבטל את פרויקט נתיבי התחב"צ של מיכאלי

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 16:06

שרת התחבורה החדשה-ישנה הורתה לראש הרשות לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את הצורך בשלושת הנתיבים בכביש מס' 1, באיילון ובכביש החוף. רגב גם הכריזה כי תתנגד למימון המטרו, ותחזיר לשולחנה פרויקטים קודמים שקידמה ונתקלו בקשיים: שאטל ימי ורכבת על גלגלים

בווידאו: חניכת הרכבת הקלה בין ירושלים לתחנת סבידור בת"א/צילום: יותם רונן

שרת התחבורה החדשה-ישנה מירי רגב מאיימת לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית בכביש מספר 1, שקידמה קודמתה מרב מיכאלי, ואת נתיבי התחבורה הציבורית באיילון ובכביש החוף.

רגב הורתה לראש הרשות לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את הצורך בשלושת הנתיבים. "להיתקע בפקקים ולראות נתיב תחבורה ציבורית ריק, זה לא בבית ספרי. אם הנתיב לא משמש מספיק אוטובוסים צריך להוסיף כסף כדי שיהיו יותר, או לבטל אותו".

מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שבה ללשכה. רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

רגב, ששבה אתמול למשרד התחבורה, אמרה כי "אקדם את הרפורמות שהתחלתי. חייבים לשפר את הממשק עם אזרחים ולחבר את מדינת ישראל ברכבות, מקריית שמונה ועד אילת. פקקים הם סוגיה מטרידה, הם מבזבזים זמן ופוגעים בכלכלה. אין לזה פתרונות קסם. כדי שאנשים ייותרו על רכב פרטי הם חייבים לקבל תחבורה ציבורית טובה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תקיעת תכנית המטרו

רגב גם הכריזה היא תתנגד למימון המטרו מכספי המדינה עד שיטופל החיבור בין הפריפריה למרכז. "רשת הרכבות הקלות דנקל שבבנייה אמורה לתת פתרון לעומס, ביחד עם פרויקט שבילי האופניים, האופנידן. בתנאים האלה אין סיבה להוסיף עוד רשת רכבות. אם לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל, אתנגד להמשך קידום הפרויקט. אסור לעשות רק את מה שקל, חייבים לחשוב עשור קדימה".

"ראש הממשלה דיבר איתי על הקמת רכבות קליע מהירות מסחררת שיחברו את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, מקריית שמונה לאילת. חיבוריות וקישוריות חוזרת לשולחן אחרי שהושעו בשנה האחרונה, חיבור למרכזי תחבורה מרכזיים שאליהן יגיעו בתחב"צ שונים ואליהם שבילי אופניים וקורקינטים. צריך להקים עוד מרכזי תחבורה ציבורית משולבים במסחר, שאנשים יוכלו לקנות קפה וללכת לסופר בדרך הביתה".

מעבורת לתל אביב?

רגב גם הודיעה כי היא מחזיקה לשולחן שני פרויקטים שיזמה בעבר, ובוטלו בתקופת מיכאלי בהמלצת הדרגים המקצועיים: שאטל ימי לתל אביב מהצפון, שגורמי המקצוע העריכו שיהיה איטי מידי ונטול כדאיות כלכלית, ורכבת על גלגלים, שמיוצרת בסין ולא עומדת בתקינה הישראלית. "אני אומרת לנת"ע ולנתיבי איילון, תחזרו עכשיו לעבוד על הפרויקטים האלה. בסוף פקידים הם רק פקידים, ויועצים משפטיים הם רק יועצים. באנו למשול כדי להעביר את האג'נדה שעליה נבחרנו".

עוד אמרה רגב כי תקדם את הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים, אפשרות שהוועדה המקצועית שהקימה מרב מיכאלי לא המליצה עליה, ושמשרד הביטחון מתנגד לה. "עלינו לחזק את נתב"ג, את רמון וחיפה ולפעול להקמת שדה משלים. בקדנציה הקודמת החלטתי להקים בנבטים שדה אחרי עשר שנים של גרירת רגליים. השדה יוקדם במהרה, כי נתב"ג צפוח להגיע לקיבולת מלאה בסיום העשור. המדינה חייבת עוד שדה תעופה".

תחנת אלנבי של הרכבת הקלה. נת"ע, אתר רשמי
תחנת המטרו בת"א/אתר רשמי, נת"ע

רגב אמרה כי תחזיר את התקנה המחייבת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים, שמיכאלי הובילה את ביטולה, בנימוק שאין לה התכנות ושהיא יקרה מדי. מבדיקה שוואלה ביצעה עם ביטול התקנות בכניסתה של מיכאלי לתפקיד התברר כי לפני הביטול ולקראת כניסת התקנות לתוקף, מחירי המערכות הרקיעו שחקים ונעו בין 299 ל-500 שקלים. היו גם מערכות אחרות וזולות, אך אלו - כמה נוח - לא עמדו בתקן של משרד התחבורה. מאז "ביטול" התקנות, המחירים הללו התרסקו. ומחירי רוב המערכות עמדו על בין 150 ל-250 שקלים. כאשר ארבע מערכות בלבד עולות בין 250 ל-350 שקלים, מערכת אחת עולה מעל 350 ועוד אחת מעל ל-450 שקלים.

בסיבוב הקודם של התקנה, הודו במשרד התחבורה כי היענות ההורים לתקנה הייתה נמוכה במיוחד. בזמנו, בשלהי יולי 2021, כשבוע וחצי לפני כניסת התקנות לתוקף, נרכשו רק כ-50 אלף ערכות מתוך 800 אלף שצפה המשרד. כלומר - רק 6.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully