וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מעלה את הכוננות בשטחים, המשטרה בכוננות עליונה בכל הארץ

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 6:35

כאלף לוחמים יתגברו את הפעילות בצירים וביישובים ברחבי יהודה ושומרון, על רקע החשש מחדירת מחבלים, ולהקטנת החיכוך בין פלסטינים לישראלים. שר הביטחון והרמטכ"ל ישקלו תגבור נוסף. שב"כ והמשטרה יקדמו מבצעי מעצרים נגד גורמים מסיתים, ושוטרים יעברו למשמרות של 12 שעות

בווידאו: נתניהו: "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיים"/צילום: ניב אהרונסון

מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס אישר בשעות האחרונות את הצבת שלושת גדודי התגבור ברחבי יהודה ושומרון. הגדודים כוללים כאלף לוחמים, והצבתם נועדה לשפר את ההגנה על היישובים על רקע החשש מחדירת מחבלים, הגנה על הצירים המרכזיים, מוקדי החיכוך בין פלסטינים לישראלים ומרכזים הומי אדם.

שר הביטחון יואב גלנט סיכם עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לבחון מחדש היום (יום ראשון) אם נדרש תגבור נוסף של לוחמים על רקע ההסתה הגוברת ברשתות.

פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוחמים יתגברו את ההגנה על הצירים המרכזיים. פיגוע הירי בעיר דוד, 28 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוחלט לאפשר את כניסת הפועלים הפלסטינים מאיו"ש ומרצועת עזה לישראל. העבודה בהתיישבות הושארה לשיקולם של מפקדי החטיבות המרחביות ומפקד אוגדת יו"ש תא"ל אבי בלוט. כמו כן הוחלט כי צה"ל יגביר את היקף הטיפול באזור עוטף ירושלים והחטיבה המרחבית בנימין באמצעות מעצרים, סיורים ומחסומים זמניים.

במפגש סוכם כי שב"כ, המשטרה וצה"ל יקדמו מבצעי מעצרים נגד גורמים מסיתים ובעלי פוטנציאל לביצוע פיגועים. הוחלט על מעורבות רחבה יותר של אמ"ן לצד שב"כ, לשיפור האיסוף המודיעיני וניטור השטח והרשתות לאיתור מפגעים בודדים.

עוד בוואלה!

החלטות הקבינט המדיני ביטחוני: חיזוק ההתנחלויות, אטימת בית המחבל ושלילת זכויות לתומכי טרור

לכתבה המלאה
חלוקת ממתקים בחברון בתגובה לפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, 27 בינואר 2022. רויטרס
בשב"כ ובצה"ל תומכים בהצעת איתמר בן גביר לאיטום בתי המחבלים. חלוקת ממתקים בחברון, 27 בינואר 2023/רויטרס

בתוך כך, בשב"כ ובצה"ל הביעו תמיכה בהצעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאיטום בתי המחבלים, חרף התנגדות היועצת המשפטית לממשלה. גורם ביטחוני, אמר הערב כי בגלל היקף ההסתה ברשתות החברתיות ומצד בכירים ברשות הפלסטינית וארגוני הטרור, לקראת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי בישראל בימים הקרובים, יתקיימו הערכות מצב יומיות כדי לבחון אפשרות תגבור באמצעות גדודים נוספים או יחידות עילית.

עוד הוחלט כי משטרת ישראל תעבור למצב כוננות עליונה בכל רחבי הארץ ושוטרים יעברו למשמרות של 12 שעות עד להודעה חדשה כולל שוטרי מטה כדי להחזיר את תחושת הביטחון לרחובות ולסכל אפשרות של מחבלים בודדים. עוד הוחלט כי הימ"מ יציב פלגה אחת דרך קבע עד להודעה חדשה בירושלים כדי להגיב במהירות לתרחיש שבו מתקבל מידע מתפרץ על מחבל חמוש ברחובות העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully