וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אירוע אחד, כל לילה שומעים יריות": עדויות מתושבי השכונה בה אירע הפיגוע הרצחני

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 13:38

יממה לאחרי הפיגוע הקטלני, וזמן קצר לאחר שפיגוע נוסף הכה בעיר, תושבי ירושלים ממשיכים לחיות בפחד. "שבוע שעבר ירו פה על בית בשכונה ליד וילדה נפצעה. הפעם לא היה מזל". רבים מהתושבים מבקרים את המשטרה ואת זמן התגובה הארוך שלה, "הגיעו רק אחרי 20 דקות"

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/צילום: רוני כנפו, שלו שלום/TPS, רויטרס, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תושבי ירושלים קמו ליום מלא חשש ופחד. זאת, לאחר שאתמול (שישי) נרצחו שבעה בני אדם בפיגוע ירי, והיום, נפצעו שניים בפיגוע נוסף. כעת מספרים תושבי האזור שלא מדובר רק באירועים נקודתיים, אלא באווירה של חוסר ביטחון, ומבקרים את המשטרה על זמן התגובה הארוך שלה. "יש כל הזמן יריות באיזור, חתונות וכדורים תועים. למשטרה לקח 20 דקות להגיע", סיפרו.

"זה לא אירוע אחד - אנחנו כל לילה שומעים יריות", סיפרה תושבת בשכונה סמוכה לנווה יעקב, "שבוע שעבר ירו פה על בית בשכונה ליד וילדה נפצעה. הפעם לא היה מזל ותראה לאן זה הוביל. מסוכן להסתובב פה ברחוב, זה מתחיל ב'טיסות' שעושים פה בלילה ועד המתח שבאמת מרגישים פה יום יום. שמתוח להסתובב, שמפחיד לחיות כאן". כשנשאלה לגבי חזרה לשגרה, אמרה התושבת כי היא לא חושבת שתיקח את בנותיה לגן ביום ראשון הקרוב, "הממשלה בטוח תשכח עד אז".

תושב נוסף, שגר ליד זירת האירוע, סיפר ששמע את היריות. הוא סיפר כי מיד סגר את החלונות והתקשר למשטרה. "כולם פה חרדים והרימו טלפון בשבת. יש כל הזמן יריות באיזור, חתונות וכדורים תועים. בהתחלה חשבתי שזה זה, אבל זה היה ממש חזק והרגיש קרוב, ואז שמעתי צעקות שיש מחבל".

כתמי דם בעקבות פיגוע הירי בירושלים בו נהרגו שבעה בני אדם. 28 בינואר 23. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
כתמי דם על המדרכה בעקבות הפיגוע אתמול בערב/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תושב נוסף סיפר כי היה עד לרגעי הפיגוע עצמו. "ראיתי את המחבל עוצר ליד בתי הכנסת, ראיתי איך הוא ירד מהרכב והתחיל לירות על אנשים. הוא ירה על שניים שהיו על אופנוע של פיצה, המשיך וירה על נוספים. ראיתי אותו יורה במישהו מטווח אפס".

כשנשאל כמה זמן לקח למשטרה להגיע, ענה עד הראיה כי מדובר היה ב-20 דקות. זאת, ברקע טענות המשטרה כי הגיעו לאחר דקות ספורות, ובעקבות זעם ציבורי על זמן תגובה שנטען כארוך מדי. "היו צריכים לעצור אותו בזירה ולא בהמשך, איפה שהיו כבר כוחות". עוד סיפר כי בצאת שבת מתכננים התושבים הפגנה כגד תגובת המשטרה האיטית. "בהמשך בצומת יש יציאה מהירה לרמאללה, המחבל בטח רצה לברוח לשם".

אחמד סיאם, גם הוא גר בירושלים והיה עד לפיגוע, שיתף בתסכולו מהמצב הביטחוני. "אף לא רוצה את זה. זה המחיר של בן גביר ונתניהו בשלטון. לא אנחנו ולא אתם רוצים את זה. אנחנו חייבים לחיות ביחד ושלום אבל לכל דבר יש מחיר. אף אחד לא רוצה את מה שהיה אתמול והיום. כולנו רוצים את השלום, אבל בן גביר לא רוצה שלום. הוא רוצה להעיף את כל הערבים מפה".

כתמי דם בעקבות פיגוע הירי בירושלים בו נהרגו שבעה בני אדם. 28 בינואר 23. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
"יצאתי ראיתי את הזוועות. ראיתי את המחבל מול העיניים שלי", כתמי דם לאחר הפיגוע/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שמעון ישראל, גם הוא תושב האזור, סיפר על רגעי הפיגוע. "יצאתי וראיתי את הזוועות. ראיתי את המחבל מול העיניים שלי. היה לו מבט של רוצח ירה צרורות". לאחר מכן סיפר כי אף ראה את המחבל יורה בנטלי מזרחי, אחת ההרוגות בפיגוע, "ראיתי אותו יורה בנטלי שניסתה לעשות החייאה על מישהו. הוא בא לירות עליי. זחלתי הביתה. ראיתי אחרי זה שירו על החלון של הבית שלי. אנחנו שכונה מאוד קרובה, אנשים ישר רצים לעזור. זה מזעזע. אי אפשר לעכל את זה".

לפני זמן קצר, אירע פיגוע ירי נוסף, שני ביממה האחרונה, במעלות עיר דוד בירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים בהם צעיר בן 22 במצב קשה, וגבר בן 45 במצב בינוני עד קשה, כשהשניים סובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, ופינו אותם לבית החולים שערי צדק שבעיר.

אתמול, התרחש הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, ובו נרצחו שבעה בני אדם, בהם בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, ונפצעו עוד שניים נוספים. את הפיגוע ביצע חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה.

עלקם הגיע לבית הכנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. הוא פתח בירי, פגע בכמה אנשים, ברח לרכבו ונסע לכיוון בית חנינא. לאחר מספר דקות הגיעו כוחות משטרה למקום ובתום קרב יריות הרגו את המחבל. בעקבות הפיגוע עצרה המשטרה 42 חשודים לצורך חקירתו. החשודים הינם קרוביו של המחבל, מביתו, סביבתו ומשפחתו. לפי המשטרה, מרבית העצורים נעצרו בא-טור בבית המחבל. כמו כן, המפכ"ל קובי שבתאי הנחה הבוקר להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לרמה הגבוהה ביותר, והשוטרים החלו לעבוד במשמרות של 12 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully