וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטות הקבינט המדיני ביטחוני: חיזוק ההתנחלויות, אטימת בית המחבל ושלילת זכויות לתומכי טרור

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 8:22

בתום ישיבה בת שלוש שעות הודיע הקבינט על שורת החלטות בתגובה ל"פיגועים הנתעבים וחגיגות השמחה בעקבותיהם". לא צוין מה יהיו הצעדים הספציפיים להרחבת ההתנחלויות. עוד נמסר כי מחר יעלה לדיון חוק לשלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים, והרחבה של רישוי כלי יריה לאזרחים

תיעוד מלא של רגעי הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הלילה (ראשון), בסיום ישיבה בת למעלה משלוש שעות כי בתגובה לפיגוע יבוצעו צעדים לחיזוק ההתנחלויות בגדה המערבית, כך הודיעה לשכת ראש הממשלה. בלשכת ראש הממשלה לא פירטו לגבי הצעדים הללו אך צייו כי מדובר בתגובה "לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבאו בעקבותיהם".

הקבינט המדיני ביטחוני החליט עוד כי בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו. כן הוחלט על "שלילת זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור", בלי לציין כיצד הדבר ייעשה ונגד מי תופעל הסנקציה הזו.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי בישיבת הממשלה מחר תעלה לדיון הצעת חוק לשלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים תומכות טרור.

הקבינט החליט עוד על צעדים לזירוז והרחבה של רישוי כלי ירייה לאזרחים ועל תיגבור כוחות משטרה וצבא לצורך מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי, כך מסרה לשכת ראש הממשלה.

בפתח הישיבה נתניהו ביקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגועים והודיע שהתגובה תהיה "חזקה, מהירה ומדויקת. מי שינסה לפגוע בנו - אנחנו נפגע בו, ובכל מי שמסייע לו כבר ביצענו מעצרים נרחבים של תומכי טרור, סייענים ומסיתים".

כינוס ישיבת קבינט לאחר הפיגועים במהלך השבת בירושלים 28 בינואר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אנחנו פורסים כוחות, אנחנו מתגברים כוחות ואנחנו עושים זאת בזירות שונות", הודיע נתניהו. "נאטום ונהרוס בתי מחבלים בהליך מזורז, כדי לגבות מחיר נוסף מאלה שתמכו בטרור. התהליך הזה כבר החל אתמול והוא נמצא בעיצומו. אביא הערב בפני הקבינט צעדים נוספים, כולל זירוז והרחבה באופן משמעותי של רישוי נשק לאזרחים מורשים. כמו כן, אביא בפני הקבינט שלילת זכויות בביטוח הלאומי ממשפחות תומכות טרור".

"הממשלה תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור. ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אנחנו איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אני קורא שוב לאזרחי ישראל: אל תיקחו את החוק לידיים. אנחנו לא בימי המחתרת. יש לנו מדינה ריבונית, עם צבא, ממשלה וכוחות ביטחון מעולים. תנו להם לעשות את העבודה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הקבינט.

עוד בוואלה!

המחבל שביצע את הפיגוע: חיירי עלקם, תושב מזרח ירושלים

לכתבה המלאה
כינוס ישיבת קבינט לאחר הפיגועים במהלך השבת בירושלים 28 בינואר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
נתניהו בהצהרה לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. רויטרס
נתניהו לקראת הצהרתו, לאחר שביקר בזירת הפיגוע בנווה יעקב. אתמול/רויטרס

בעקבות הפיגוע הקטלני אתמול נתניהו כינס דיון טלפוני מיוחד ולאחר מכן הגיע לזירת הפיגוע, לשם הגיע מוקדם יותר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "צריך לפעול בנחישות ובקור רוח", אמר נתניהו בזירה. "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם, לצורך זה יש לנו את הצבא והמשטרה".

גורמים במערכת הביטחון התריעו היום מפני האפשרות שבעקבות שני הפיגועים, עלולים פעילי ימין קיצוניים לבצע פעולות נקם נגד פלסטינים ביהודה ושומרון.

גורם ביטחוני הזהיר ואמר היום כי "כשראש הממשלה קרא אתמול בשטח לא לקחת את החוק לידיים זה לא היה על בסיס תחושה". עוד הוסיף הגורם כי "יש חשש גדול מאוד מפעולה שתבעיר את השטח. מערכת הביטחון מודעת לזה. פועלים בנושא ולכן הוחלט לתגבר גם את מוקדי החיכוך בין פלסטינים ליהודים ביהודה ושומרון ובעוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully