וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בן גביר: היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 19:25

השר לביטחון לאומי ביקש מהיועמ"שית בהרב מיארה בגיבוי שב"כ ורה"מ נתניהו לאטום באופן מיידי את בתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים. לדבריו, משעות הבוקר ועד כה לא התקבלה תשובה. "פוגעת באזרחי ישראל". היועמ"שית דחתה את הטענות: "זה לא נכון"

בווידאו: השר בן גביר: "היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים"/צילום: מירב כהן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר הערב (שבת) כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מונעת את אטימת בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים. לדבריו, בהמלצת שב"כ ובגיבוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו הונחה על שולחנה של מיארה בקשה לבצע אטימה מהירה של בתי המחבלים - אך עד כה לא התקבלה תשובה.

בן גביר אמר את הדברים לעיתונאים מחוץ לבית החולים שערי צדק בירושלים שבו מאושפזים פצועים משתי זירות הפיגועים שאירעו אמש והבוקר בעיר. "באותן דקות שהגעתי לזירה הבנתי שצריך לעשות מעשה: הנחתי בפני נתניהו שני בג"צים שאומרים שניתן לבצע אטימה מידית. נתניהו הסכים וכינסנו דיון דחוף עם ראשי מערכת הביטחון", אמר. לדבריו, גם שב"כ גיבה את המהלך ובשעה 08:00 בבוקר "הנחנו את הבקשה במשרדה".

"לתדהמתי היא לא מאפשרת לאטום, זה נורא, זה לא יכול להיות והמשמעות של זה היא לא רק פגיעה בי ובבממשלה - זה לפגוע באזרחי ישראל".

השר בן גביר: "היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים", היא תקפה: "זה לא נכון" 28 בינואר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר מחוץ לבית החולים. הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

היועצת המשפטית לממשלה מסרה בתגובה לדברים כי "הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון. כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה".

עוד נכתב בתגובה כי "בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הבטחוניות, ואלה נבדקות כעת. היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".

עוד בוואלה!

רפאל בן אליהו, בני הזוג אלי ונטלי ואשר בן ה-14: הנרצחים בפיגוע בירושלים

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
בהרב מיארה/שלומי גבאי

בפיגוע אמש בשכונת נווה יעקב נרצחו רפאל בן אליהו, בן 56, אשר נתן בן ה-14 ובני הזוג אלי מזרחי, בן 48, ונטלי מזרחי, בת 45. בנוסף להם נרצחו בפיגוע שלושה בני אדם, בהם אזרחית אוקראינית, אך פרטיהם טרם הותרו לפרסום. שלושה בני אדם נוספים נפצעו.

הבוקר אירע פיגוע ירי נוסף - שני בתוך יממה בעיר - ברחוב מעלות עיר דוד בשכונת סילוואן. בפיגוע נפצעו אב ובנו, קצין צנחנים, בני 47 ו-22. מצבו של הבן קשה אך יציב והוא מורדם ומונשם, ומצבו של האב בינוני. היורה הוא מחמוד עליות, בן 13 תושב השכונה - שנורה ונוטרל בידי הבן שהיה חמוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully