וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לעסוק בהדברת הטרור, בן גביר מסית נגד היועמ"שית - ומשחק באש

בן כספית

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 14:04

השר לביטחון לאומי יצא במופע אימים נגד בהרב-מיארה אחרי הפיגוע בירושלים, והטיל עליה את האחריות . לא מנצחים טרור דרך הסתה, זה מסוכן. בפעם הקודמת, כשבן גביר חשב שהוא גיבור והגיע לסמל של רבין, זה נגמר ברצח שלו

בווידאו: השר בן גביר: "היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים"/צילום: מירב כהן

"לנטרל את היועצת המשפטית לממשלה", זה המשפט הראשון שנשמע בסרטון ויראלי מהפוגרום שערכו מפגינים מתלהמים נגד צוות ערוץ 13 אתמול בירושלים. הסרטון חורך את הרשתות. הוא מזעזע לא רק בגלל האלימות והשנאה היוקדת של ההמון על עיתונאים (אלון בן דוד ואודי סגל המצוינים) שעושים את עבודתם ("תהיו גברים, תתקפו את התקשורת", דחק לא מזמן נתניהו בחסידיו). הוא מזעזע בעיקר בגלל המשפט הזה: "לנטרל את היועצת המשפטית לממשלה".

כל זה קרה זמן קצר לאחר מופע אימים אחר, של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בהצהרה מאולתרת לתקשורת שנתן בצאת השבת. בני גנץ באופוזיציה, יאיר לפיד בבית, "האחים המוסלמים" סולקו, אפילו מנסור עבאס כבר לא איתנו. אנחנו במשמרת של בן גביר ושאר מתלהמי הרחוב. אז מה עושים? טרור ערבי הוא עניין מורכב שנמשך כבר 150 שנה. עולה, יורד, נעלם, חוזר, אף אחד לא מצא לו פתרון ראוי. אבל בן גביר חייב להטיל את האשמה על מישהו. הוא תקוע. ובכן, הוא יטיל אותה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

מתברר שהפיגוע הזה, כמו רבים לפניו ואלה שיבואו אחריו, קרה באשמת אותה גלי בהרב-מיארה. היא לא אישרה לאטום את בית המחבל בליל הפיגוע. היא תקעה מקלות בגלגלי כוחות הבטחון והפקירה יהודים. ידיה מגואלות בדם הנרצחים. אז במקום שבן גביר ידבר לציבור במתינות, יבקש זמן, יגיד את האמת, יפרט את הצעדים שעליהם ימליץ בקבינט ומה צריך לעשות עכשיו, הוא נכנס ביועצת המשפטית ממשלה במהירות של 200 קמ"ש והוציא עליה את כל התסכול הלגיטימי שלו.

בן גביר בזירת פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משחק באש. בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים, שישי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מכובדי השר לבטחון לאומי, אתה משחק באש. פעם, לפני שנים רבות, שיחקת בסמל הקדילאק של יצחק רבין. זה נראה לך מצחיק. האמנת שאתה גיבור. רבין נרצח אחר כך. לא, לא אתה רצחת אותו ואתה הדגשת, באותו סרטון מפורסם, שאסור לפגוע ברבין. אבל הסמל ההוא של הקדילאק בידיו של פרחח בן עשרה שמתפאר כמה קרוב הוא הגיע לרבין הפך לאחד מסמלי ההסתה המתועבת נגד ראש הממשלה.

למה לחזור על הטעות הזו, איתמר? בינינו, הרי גם אתה לא מאמין שהיועצת המשפטית לממשלה אשמה בפיגוע או מעודדת פיגועים. אתה יושב עכשיו בקבינט. שאל נא את ראש השב"כ, את ראש המל"ל, את אנשי אמ"ן, את מומחי לוט"ר, אם יש ערך לאטימת בית המתבצעת יום לאחר הפיגוע, או יממה אחריו (הבית נאטם הבוקר). האם זו הבעיה שלנו בחיים. כי האמת היא, איתמר, שבמקום לעסוק ברעיונות יצירתיים להדברת הטרור, אתה עסקת בהסתה נגד משפטנית שממלאת את שליחותה הציבורית כמיטב יכולתה.

עוד בוואלה!

לאחר העימות בין בן גביר ליועמ"שית: נאטם בית המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
למה לחזור על הטעות הזו, איתמר?. היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה/שלומי גבאי

מלחמה בטרור היא עניין מורכב, לפעמים סיזיפי. פעם אמר בכיר בשב"כ שלהילחם בטרור ביהודה ושומרון זה "כמו לנסות לייבש את הים בכפית". הוא טעה. צה"ל יצא לחומת מגן וניצח את הטרור. הזמנים השתנו מאז. אין "תשתיות", אין "ארגונים", אין "היררכיה", אין מפקדים ואין מהנדסים. מה שיש זה צעירים שלא ידעו את ימי האינתיפאדה ההיא ונמאס להם. לישראל יש יכולות אדירות בתחום הזה והיא מובילה את העולם בטכנולוגיית הדברת טרור. מי שמבטיח בגלגולי לשונו לעשות הוקוס-פוקוס ולשלוף מהשרוול קונץ-פטנט כדי להוביל את עמו לישועה, צריך להתמודד עם ההבטחות הללו ברצינות, לא דרך הסתה. זה מסוכן, איתמר. זה פשוט מסוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully