וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיסול המחבל: צבע אדום בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 7:12

התראת צבע אדום נשמעה בישוב ניר עם שבעוטף. זאת, ברקע חיסולם של שישה מחבלים אתמול בג'ינין, בהם עא פתאח חרוש, שביצע את הפיגוע בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. באותה הפעולה עצרו כוחות הביטחון גם את שני בניו של המחבל, שלפי החשד לקחו חלק בפיגוע

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין/צילום: דובר צה"ל

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (רביעי) ביושוב ניר עם שבעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי השיגר זוהה ונפל, ככל הנראה, בשטח רצועת עזה. האזעקה מגיעה ברקע חיסולם של שישה מחבלים במהלך פעילות כוחות הביטחון בג'נין, כשבניהם עא פתאח חרוש, שביצע את הפיגוע בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב.

בתחילת האירוע, הצילחו כוחות ימ"מ שב"כ לאתר את מיקומו של המחבל עא פתאח חרוש ולכתר את המבנה בו נמצא. במקביל, פעלו כוח דובדבן ולוחמי שב"כ בשכם, וכיתרו מבנה בו הסתתרו שני בניו של המחבל, שלפי החשד לקחו חלק בפיגוע וסייעו לו בתכנון ובבריחה.

הכוחות בג'נין כיתרו את המבנה בו שהה המחבל, וקראו להמבוקש לצאת ביידים מורמות. בתגובה, פתחו חמושים שהיו בבניין באש אל עבר הלוחמים, ובין הכוחות החלו חילופי ירי. לבסוף, הוחלט לשגר טיל אל תוך המבנה. הטיל שוגר והוביל לקריסת הבניין. בפעילות נהרגו שישה פלסטינים, בהם המחבל. בתוך כך, הכוחות שפעלו באותו הזמן בשכם הצליחו לעצור את שני בניו של המחבל.

עבד אל-פתח חרושה, המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חוסל אתמול על ידי כוחות הביטחון, עבד אל-פתח חרושה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשב"כ ידעו את מיקומו המדויק של המחבל זה כמה ימים, וכן ידעו כי הוא מקבל חסות מחמושי מחנה הפליטים בג'נין. לפנות בוקר בשלו התנאים ומשום כך יצאו המבצעים לפועל. בנוסף, במבצע המשולב חוסל גם בנו של מזכיר הפת"ח בג'נין עטא אבו ארמילה. מתחילת השנה חוסלו 69 מחבלים על ידי כוחות הביטחון.

שני האחים, הלל ויגל יניב בני ה-21 ו-19, נרצחו לפני כשבוע וחצי בפיגוע ירי בשומרון, בכביש 60 סמוך לחווארה. מההורים שלהם אסתי ושלום יניב נמסר לאחר ההודעה על מות המחבל כי הם "מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully