וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמי ארד עונה לשר קרעי: בעלי הלך לעזאזל כדי להגן על המדינה - אתה בקושי התגייסת

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 14:49

ארד תקפה את שר התקשורת ואמרה כי הפקיר את לוחמי טייסת 69 - שהודיעו כי לא יתייצבו למילואים כמחאה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. "לוחמי 69 סיכנו את חייהם למענך, למען משפחתך ולמען יותר מ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שלא משרתים בכלל בצבא", אמרה. "האירוניה התאבדה"

בווידאו: המפגינים שנעצרו במחאה נגד המהפכה המשפטית/קרין שגיא

תמי ארד תמכה היום (שלישי) בהחלטתם של טייסי המילואים לא להתייצב לאימונים - בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. " גאה בכם על ההחלטה הסמלית - לקחתם הובלה כמו בפעילות המבצעית שאתם עושים בשקט", כתבה בפוסט בפייסבוק. "כמי שחוותה על בשרה את הסיכונים שאתם לוקחים, ברור לי מעל לכל ספק שאתם לא יכולים לנהוג אחרת. אתם חייבים להיות בטוחים שהממשלה שתשלח אתכם למשימות תהיה דמוקרטית ותשמור על ערכי צה"ל".

עוד הוסיפה ארד כי היא טייסת 69, אליה משתייכים טייסי המילואים, היא הטייסת בה שירת רון ארד. "69 זו הטייסת שלנו - אני מכירה חלק מאנשי המילואים הצעירים, מכירה את מפקדי הטייסת, ומבלי להיכנס לקלישאות על איכות האנשים שכמותם יש ביחידות אחרות בכל הצבא, לוחמי 69 היו ונשארו מובילים ואני גאה בהם", הוסיפה. "מי שמכנה אותם סרבנים טועה ומטעה. מי שמכנה אותם בשמות גנאי עושה את זה כי אין לו דרך אינטליגנטית להתמודד עם האמירה הערכית והמוסרית שלהם. טייסי 69 ימשיכו להתנדב למילואים כל עוד יש בישראל בית משפט עצמאי, שיוכל להגן עליהם ועלינו בימים שהשמש זורחת או כשהשמיים מתעננים. במילים אחרות - הם יתנדבו למילואים כל עוד הדמוקרטיה הישראלית מתקיימת. אם לחרדתנו ההפיכה המשטרית תצלח, ואת זה נראה כבר בעוד שלושה שבועות לפי מה שמשתמע היום מועדת החוקה, הם לא ישרתו בדיקטטורה. ככה פשוט".

תמי ארד. ראובן קסטרו
"האירוניה התאבדה". תמי ארד/ראובן קסטרו

ארד תמהה על הזעזוע והביקורת בעקבות הודעתם של טייסי המילואים שלא להתייצב למילואים כאות מחאה. "הם לא היחידים - אנשי הסייבר, אנשי 8200, לוחמי סיירת גולני, לוחמי אגוז, האלפיניסטים, לוחמי 669, הרופאים הצבאיים, רבים וטובים מפרסמים מידי יום התראות לממשלה. אז על מה הזעזוע?", כתבה ארד.

"טייסים נקראים לאימונים ולתקיפות מבצעיות מידי שבוע", הסבירה. "הפעילות שלהם מדווחת על ידי גורמים זרים וההודעה שלהם היא המוחשית ביותר, ומציגה לציבור את הפגיעה הישירה בביטחון המדינה. כולם מתרכזים בטייסים אבל גם אם אנשי 8200, ולוחמי אגוז ולוחמי סיירת גולני לא יתגייסו למילואים מדינת ישראל לא תוכל להתקיים".

עוד בוואלה!

עצירת המהפכה, הקמת ממשלת אחדות ופרישת נתניהו: מתווה דיסקין למשבר המשפטי

לכתבה המלאה
תמונות של רון ארד שפורסמו לרגל 35 שנה להעדרותו. 16 באוקטובר 2021. ארכיון בטאון חיל-האוויר, מערכת וואלה!
"בעלי הלך לעזאזל". רון ארד/מערכת וואלה!, ארכיון בטאון חיל-האוויר

ארד הבהירה כי הטייסים לא מאיימים להפר את החוזה עם המדינה - אלא הסכנה האמיתית טמונה בפוליטיקאים. "הפוליטיקאים בממשלה הזו החליטו במרמה אחרי הבחירות לשנות את הכללים", תקפה. "אף אחד מהמצביעים בבחירות האחרונות לא הצביע על שינוי שיטת המשטר. אזרחי ישראל לא שלשלו בקלפי פתק בעד או נגד דמוקרטיה או בעד או נגד חקיקה שתנטרל את מערכת המשפט העצמאית במדינה".

"שר התקשורת, ששירת אולי שנה בצבא, שלח לעזאזל את לוחמי 69", הוסיפה. "אותם לוחמים שקבלו את צל"ש הרמטכ"ל על הצטיינות בפעילות מבצעית בשטח אוייב. אם אנסה לתרגם את תשובתי לקרעית זה ישמע כך: לוחמי 69 סיכנו את חייהם למענך, למען משפחתך ולמען יותר מ2.5 מיליון אזרחי ישראל שלא משרתים בכלל בצבא. במהלך שנות קיומה של המדינה הזו, הבעל שלי וחבריו הלכו לעזאזל כדי להגן על המדינה האהובה שלנו. לעומת זאת אתה וחבריך לממשלה שרובם לא התגייסו בכלל לצבא, מזועזעים. איך אמרו לפניי? האירוניה התאבדה".

תמי ארד. ראובן קסטרו
תמי ויובל ארד/ראובן קסטרו

לפני כחודש ‏תמי ויובל ארד עתרו עם נוספים לבג"ץ, בבקשה לקבוע כי אין לכנסת סמכות לבטל את הביקורת השיפוטית עליה. בעתירה טענו כי החקיקה החדשה המתוכננת כוללת "מלכוד חוקתי", שנועד לשתק ולהשתיק את בית המשפט, "שיהפוך את מדינת ישראל לדמוקרטיה חלולה, קליפה ללא תוכן, שבה הלכה למעשה ישנה רשות אחת בלבד - הרשות המבצעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully