וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסי המילואים יתייצבו מחר לשיח לוחמים ביחידה: "נענים לקריאת מפקדינו"

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 14:53

הטייסים הודיעו בתחילת השבוע כי לא יתייצבו לאימונים בשל החקיקה המשפטית שמקדמת הממשלה. עם זאת הם נענו לקריאות המפקדים ויגיעו לשיח ביחידה כדי למצוא פתרון למצב. "יש לנו אמון מלא במפקדים - נמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש"

בווידאו: המפגינים שנעצרו במחאה נגד המהפכה המשפטית/קרין שגיא

טייסים מטייסת 69 של חיל האוויר הודיעו היום (שלישי) כי הם יתייצבו מחר לשיח לוחמים ביחידה. "אנחנו נענים לקריאת מפקדינו", מסרו. "יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש".

לפני יומיים עשרות טייסי חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים - בשל המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. 37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת המכונה "טייסת הפטישים", הנחשבת לאחרת מהטייסות האסטרטגיות ביותר בחיל האוויר שהייתה בין היתר מעורבת בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007, הודיעו כי לא יגיעו השבוע לטיסות אימונים בשל המהפכה המשפטית אלא אם כן יזומנו לפעילות מבצעית. הם הוסיפו גם כי במקום ימי המילואים האלה הם יתייצבו להפגין מול משרדי הממשלה.

טייסת 69 לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
טייסת 69/מערכת וואלה! NEWS, --

קצינים בכירים במילואים הזהירו מוקדם יותר היום כי מלבד עשרות הטייסים שכבר הודיעו שלא יתאמנו במחאה נגד המהפכה המשפטית, יש מאות טייסים שעדיין מתלבטים כיצד לנהוג. "אם תהיה פה דיקטטורה הם לא יגיעו למילואים", אמר אחד הטייסים.

עוצמת הביקורת בחיל האוויר ומכתב האלופים שנשלח לרמטכ"ל הרצי הלוי הכריעו את הכף, ועל כן, הוא מתכוון לקיים בימים הקרובים סדרת שיחות עם מפקדים במילואים מכלל הפיקודים, החילות, הזרועות, והאגפים. קצין בכיר בצה"ל אמר כי מטרת השיחות היא להרגיע את הרוחות, להדגיש שמקשיבים למוחים ולא מתעלמים מהם, אך גם כדי להעביר מסר ברור כי אין מקום למחאות פוליטיות בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully