וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הכפול בשכם ובג'נין: כך הצליחו כוחות הביטחון לעצור את המחבלים בפיגוע בחווארה

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 22:29

כוחות הביטחון פעלו בשני מוקדים, והצליחו לחסל בג'נין את המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב, ובאותו הזמן לעצור את שני בניו בשכם, שסייעו לו בפיגוע ואף תכננו להוציא לפועל פיגוע ירי נוסף. שני המבצעים ארכו רגעים ספורים. מתחילת השנה חוסלו 69 מחבלים

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין/צילום: דובר צה"ל

חיסול המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה, עא פתאח חרושה, ועצירת שני בניו במהלך היום (שלישי) התאפשרו בזכות פעולה משולבת של כוחות הביטחון בג'נין ובשכם. האתגר של כוחות הביטחון היה לתזמן את שני המבצעים במקביל, בצל החשש שטעות אחת תביא לבריחה של המחבלים. לבסוף הוכתר המבצע הכפול בהצלחה.

האירוע החל כששב"כ הצליח לאתר את מקום המסתור של חרושה בג'נין. המחבל היה מאובטח על ידי מספר חמושים מהמחנה, ובשלב הראשון פעלו לוחמי ימ"מ ושב"כ לכתר באופן מלא את המבנה. במקביל לכך פעלו כוח דובדבן ולוחמי שב"כ לכיתור מבנה בשכם, שבו הסתתרו שני בניו של המחבל, שלפי החשד לקחו חלק בפיגוע וסייעו לו בתכנון ובבריחה, וכן נערכו להוציא לפועל פיגוע ירי נוסף.

עשן מיתמר מחילופי אש במחנה הפליטים בג'נין, 7 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חילופי האש בג'נין, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך המבצע בג'נין כוח של ימ"מ ושב"כ כיתר את המבנה וכרז למבוקש לצאת בידיים מורמות. החמושים פתחו באש וניסו ולהימלט. במקום התפתחו חילופי אש כבדים מהם נפצעו לוחמי ימ"מ. תוך חילופי האש ניסו מספר מחבלים להימלט ונפגעו. לבסוף, הוחלט לשגר טילים לתוך המבנה שגרמו למבנה לקרוס. במשך שעות עמלו כוחות הנדסה של צה"ל על פינוי ההריסות כדי לבצע וידוא סופי שבין ששת ההרוגים נמצא היעד המרכזי, ולאחר שזה קרה - המעגל נסגר.

בתוך כך, פעלו כוח דובדבן ולוחמי שב"כ סביב המבנה בו הסתתרו שני בניו של המחבל בשכם, ועצרו אותם תוך רגעים ספורים. גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי ללא דיוק המודיעין של השב"כ והפעילות של הלוחמים בשטח היו יכולים המחבלים להימלט.

עוד בוואלה!

המחבל השתחרר מהכלא ביום השנה לפיגוע: "הבן שלי בקבר והוא מסתובב חופשי"

לכתבה המלאה
עבד אל-פתח חרושה, המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות הביטחון פעלו במשך שעות כדי לוודא שהיעד חוסל. עא פתאח חרושה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשב"כ ידעו את מיקומו המדויק של המחבל זה כמה ימים, וכן ידעו כי הוא מקבל חסות מחמושי מחנה הפליטים בג'נין. לפנות בוקר בשלו התנאים ומשום כך יצאו המבצעים לפועל. בנוסף, במבצע המשולב חוסל גם בנו של מזכיר הפת"ח בג'נין עטא אבו ארמילה. מתחילת השנה חוסלו 69 מחבלים על ידי כוחות הביטחון.

הלל מנחם ויגל יעקב יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האחים הלל ויגל יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק

שני האחים, הלל ויגל יניב בני ה-21 ו-19, נרצחו לפני כשבוע וחצי בפיגוע ירי בשומרון, בכביש 60 סמוך לחווארה. מההורים שלהם אסתי ושלום יניב נמסר לאחר ההודעה על מות המחבל כי הם "מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully