וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: כרבע מיליון הפגינו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ

הפגנות נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט התקיימו ב-95 מוקדים, כולל מול ביתו של שר המשפטים לוין. ליברמן הגיע לראשונה להפגנות: "לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה לכאוס ואת האזרחים לחרדה". המשטרה הציבה משאיות בירידה מאיילון, מפגינים פרצו מחסום

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

היום (שבת) מתקיימות ברחבי הארץ הפגנות נגד המהפכה המשפטית בפעם התשיעית ברציפות. עשרות אלפי אנשים כבר הגיעו למוקדי ההפגנות. בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נאמו השרה לשעבר לימור לבנת ופרופ' יובל נוח הררי. היא נפתחה בביצוע משותף של גלי עטרי וקורין אלאל לשיר "אין לי ארץ אחרת". בהפגנה בחיפה נאמו ח"כ מרב מיכאלי, שופטת ביה"מ העליון לשעבר אילה פרוקצ'יה ועו"ד גבי לסקי. ח"כ אביגדור ליברמן, שעד כה לא השתתף בהפגנות, הגיע הערב להפגנה באשדוד. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהרצליה, בשעה 19:45.

בהפגנה בירושלים, מול בית הנשיא, נאמו פרופ' יולי תמיר, ואיתה גדי גבריהו מארגון תג מאיר, ד"ר רעות פינגר דסברג ואיילה דהן, ממובילות מחאת הסטודנטים בירושלים.

בסך הכול מתקיימות היום הפגנות ב-95 מוקדים, ובהם בפעם הראשונה גם בבת ים. הפגנות נוספות מתקיימות בין השאר בכפר סבא, בבאר שבע, באפרת, בנתניה, בהרצליה ובבית שמש. בתל אביב נערכה לפני ההפגנה צעדה עם מייצגי מחאה שיצאה מכיכר דיזנגוף בשעה 18:00. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לחפ"ק בתל אביב, שם קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה. המשטרה חסמה הערב את הירידה לנתיבי איילון חסימה הרמטית, מתוך כוונה לא לאפשר ירידת מפגינים כדי לחסום את הכביש.

בתום ההפגנה ניסו כמה מאות מפגינים לרדת לאיילון למרות חסימת המשטרה. לטענת המשטרה, כ-200 איש פרצו את החסימה במחלף השלום לכיוון דרום והבעירו אבוקה על הכביש. כוח המשטרה בולם את המפגינים על הירידה לכביש.

מארגני המחאה אמרו על הגעתו של בן גביר: איננו מקבלים טרוריסטים בהפגנות שלנו. מצפים מהמפכ"ל להתעלם מנוכחותו ולשמור על חופש המחאה ובעיקר על אלה ששומרים על הדמוקרטיה הישראלית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב במבט מלמעלה, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, אור הדר
לימור לבנת בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
לימור לבנת בהפגנה בתל אביב, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,מול בית הנשיא, ירושלים, 4 במרץ 2023. תג מאיר, אתר רשמי
מפגינים בירושלים, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, תג מאיר
ראובן קסטרו

לימור לבנת פנתה למפגינים בתל אביב ואמרה: "שלום לכל האנרכיסטים, שלום לכל הטרוריסטים. אני רוצה לפנות מכאן לבנימין נתניהו ולראש הממשלה האמיתי יריב לוין ולומר לכם בשם כל הקהל היקר: 'אנחנו לא מפחדות. אנחנו לא מפחדים'. לפני 51 שנים, כחמש שנים לפני המהפך, הצטרפתי כסטודנטית לתנועת החרות. על פנקס החבר שלי, יש לי אותו כאן, שעליו חתום מנחם בגין כתוב, ואני מצטטת: 'שליחות התנועה ועקרונותיה', ושם, לצד עקרון 'שלמות המולדת' כתוב גם: 'חרות היחיד, צדק חברתי ועליונות המשפט'".

היא המשיכה בציטוט של בגין: ""למדנו כי רוב פרלמנטרי יכול להיות מכשיר בידי קבוצת שליטים ומסווה לעריצותם. על כן חייב העם - אם הוא בוחר בחירות - לקבוע את זכויותיו גם מול בית הנבחרים, לבל יוכל הרוב שבו, לשלול את הזכויות הללו. את זאת אפשר להשיג רק בדרך של עליונות המשפט".

לבנת הוסיפה: "זו בדיוק הסיבה שבגללה אתם כאן וזו בדיוק הסיבה שבגללה אני באתי לכאן הערב".

מיכאלי אמרה בהפגנה בחיפה: "לא קיבלתם רוב כדי לרמוס את הדמוקרטיה ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. הכנופייה הפורעת החוק של נתניהו ושות' לא רק עושה הסתה ודה לגיטימציה לכן ולכם שיוצאות ויוצאים לפי החוק להפגין את המחאה החשובה והקיומית ביותר למדינת ישראל והם מנסים לקעקע אותה והם לא יצליחו".

אחרון המפגינים בצומת חורב בחיפה היה סא"ל (מיל.) אבי פרחן, שהיה בעבר מושל אל עריש, ממפוני ימית וכיום מתנחל, שקרא לאחדות לאומית.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי בתדרוך בחפ"ק המשטרה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. רוני כנפו
בן גביר בחפ"ק המשטרה בתל אביב, 4 במרץ 2023/רוני כנפו
תהלוכת לפידים במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזינגוף תל אביב, 4 במרץ 2023. קרין שגיא
תהלוכת לפידים בתל אביב/קרין שגיא

ההיסטוריון יובל נח הררי אמר בנאום בתל אביב: "אנחנו נמצאים בלב סערה היסטורית. הסערה הזו מעוררת בנו לא כעס ולא שנאה - אלא פחד. אנחנו בחרדה, אנחנו לא ישנים בלילה, אנחנו פשוט מפחדים וזה בסדר גמור. יש רגעים בהיסטוריה, שבהם פחד משקף בוחן מציאות תקין לחלוטין. יש רגעים בהיסטוריה שבהם פחד הוא רגש מועיל, כי הוא מניע אותנו לפעולה. יש לנו היום סיבה מצוינת לפחד,
ויש לנו סיבה מצוינת לפעול".

הוא הוסיף: "מה שהממשלה הזו עושה זאת לא רפורמה - זו הפיכה. ככה נראית הפיכה. הפיכות לא בהכרח קורות עם טנקים ברחובות. הרבה הפיכות בהיסטוריה קרו בחדרי חדרים עם עטים וניירות, ועד שאנשים הבינו את המשמעות של הניירות - כבר היה מאוחר מדי להתנגד. ההיסטוריה מלאה בדיקטטורות שנוצרו על ידי מי שהגיעו לשלטון בדרך חוקית. למכלול החוקים שהממשלה מנסה להעביר יש משמעות אחת פשוטה - מכאן ואילך הממשלה תוכל לחסל לגמרי את החופש שלנו".

גלי עטרי, קורין אלאל בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
גלי עטרי וקורין אלאל בהפגנה/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים ברחוב קפלן/ראובן קסטרו

בנאומו בהרצליה אמר לפיד: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להלחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה. הממשלה לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. זה לא נכון שאנשים לא מבינים מה הממשלה מנסה לעשות. אנחנו מבינים. הם רוצים למחוק את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. הממשלה אומרת לנו, 'נצחנו בבחירות'. אף אחד לא טוען אחרת, אבל זה שניצחתם בבחירות לא אומר שהכל מותר לכם".

בווידאו: לפיד בהפגנה בהרצליה: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית"/צילום: עידו רמון
הפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023. קרין שגיא
התהלוכה בתל אביב, הערב/קרין שגיא
הפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023. קרין שגיא
תחילת ההפגנה בתל אביב, 4 במרץ 2023/קרין שגיא

ליברמן אמר בהפגנה באשדוד: "אני נמצא כאן כאיש ימין, כמתנחל שנולד בבית ביתר"י שמאמין בכל לבו במורשת הרצל ז'בוטינסקי. אני לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה לכאוס ואת כל האזרחים לחרדה. כולם מפחדים - ממלחמת אזרחים, ממצב הביטחון, מהביטחון האישי מהמצב הכלכלי. הבטיחו להילחם ביוקר המחיה, בביטחון ברחובות. בפועל מה שיש לנו זה חקיקה פרסונלית וניסיון להקים מדינת הלכה. אני שומע מתקומם, מדברים על רפורמה משפטית. זה לא רפורמה, זה אוסף חוקים שנועדו לשרת שני אנשים - נתניהו ודרעי".

ליברמן קרא לנשיא הרצוג לא לחתום על שורת החוקים שהקואליציה מבקשת להעביר, ולבית המשפט העליון לבטל אותם.

בווידאו: ליברמן: "לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה לכאוס ואת כל האזרחים לחרדה"/צילום: רוני סאיג
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

בגבעת שמואל התקיימה הפגנת ימין בהשתתפות כ-4,000 מפגינים, למען איחוי הקרע בעם וקבלת מתווה הנשיא להידברות. השר לשעבר יועז הנדל, יוזם ההפגנה אמר בנאומו: "יש בקואליציה כמה חברים שמאמינים באותם ערכים כמוני. הם יודעים שאנחנו במסלול התנגשות אבל אין להם כוח פנימי או שהם חושבים שאין מספיק תמיכה. אין אפשרות אחרת מלבד ממשלת אחדות ציונית. אני אומר לכם כאן בקול, יש בקואליציה כמה חברים שמאמינים באותם ערכים כמוני. הם יודעים שאנחנו במסלול התנגשות אבל אין להם כוח פנימי או שהם חושבים שאין מספיק תמיכה".

הנדל קרא לחברי הליכוד ואמר: "אני יודע איפה הלב שלכם, איפה החששות שלכם. תחשבו לעומק אין סיכוי שאתם מוכנים לסכן את המדינה הזאת כדי להתעקש על סעיף מסוים ברפורמה. אתם לא פקידים, אתם מנהיגים. אנחנו נעמוד כאן, נגיד את מה שאתם רוצים לצעוק ולא יכולים. אני אעמוד כאן עד שתמצאו את הכוחות להיות מנהיגים ולעשות את הדבר הנכון."

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
מכתזית סמוך למוקד ההפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, 4 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתזית ליד מוקד ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, 4 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפכ"ל המשטרה מסייר בדרך השלום בתל אביב לפני ההפגנה, 4 במרץ 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
מפכ"ל המשטרה מסייר באזור דרך השלום בתל אביב לקראת ההפגנה, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט
חסימת הירידה לנתיבי איילו במסגרת בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 4 במרץ 2023. קרין שגיא
חסימה הדוקה של הירידה לנתיבי איילון/קרין שגיא

ח"כ גלעד קריב (העבודה) קרא למפכ"ל המשטרה לקראת הערב: "בימים האחרונים, מתרבות העדויות להתערבותו הבוטה של השר בן גביר בפעילות המבצעית של המשטרה מול המחאה. פעילות זו, חורגת מסמכותו של השר להתוות מדיניות כללית ויש בה רמיסה של קו הגבול בין הדרג הפוליטי לדרג המבצעי ובמיוחד כשמדובר במחאה פוליטית ודמוקרטית נגד הממשלה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, וסגל פיקוד הבכיר במשטרת ישראל נדרשים להגן הן על הסדר הציבורי והן על זכות המחאה - אך לא פחות מכך גם על מעמדה של המשטרה ותפקודה התקין בהתאם להוראות החוק. אנו מצפים ממפכ"ל המשטרה להבין את גודל אחריותו, הערב הזה ובימים הקרובים ולא לאפשר את הפיכתה של המשטרה לזרוע הפוליטית של מפלגת "עוצמה יהודית".

שרת החוץ לשעבר ציפי לבני אמרה בהפגנה ברעננה: "זה שבוע שבו ברור מי קורא במגילת אסתר, איך ניצל העם היהודי, ומי קורע את מגילת העצמאות, שהיא הבסיס לעם היהודי. רק כשנחבר מחדש את הקרעים של מגילת העצמאות, נוכל לאחות את הקרעים בעם".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינה עם שלט נגד שמחה רוטמן/ראובן קסטרו
צעדה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזינגוף תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
צעדה בדיזנגוף, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר הערב ברעננה: "כשראש הממשלה הזה הוא גם נאשם, שמדינת ישראל מאשימה אותו בפלילים חמורים, יש שם - קוראים לה: דיקטטורה של עבריינים. למדינה שבה השר המכונה 'השר לביטחון לאומי' דורש מהמשטרה 'להכנס' במפגינים נגדו, וראש הממשלה קורא 'להלום בהם', יש שם קוראים לזה דיקטטורה. כשהשר לכאוס הלאומני הזה הוא גם עבריין מורשע סדרתי, בתקיפת שוטרים ובתמיכה בארגון טרור - השם הוא: דיקטטורה של עבריינים".

האלוף במיל' גיורא איילנד נאם הערב לראשונה בהפגנה בהרצליה. איילנד אמר: "עוד שבעה חודשים אנו מציינים חמישים שנה לאירוע הקשה ביותר בתולדותינו -מלחמת יום הכיפור. ההנהגה הסבירה שאנחנו בפני חורבן בית שלישי. כאנשים צעירים נלחמנו כדי למנוע את הדבר הנורא מכל. הדמוקרטיה הזו נמצאת בסיכון גבוה מכפי שנראה, עקב קיומם של שלושה דברים: העדר חוקה, ביטול סמכויות בג"צ וקלות רבה בחקיקת חוקים לרבות חוקי יסוד - נגרר מהר למצב שבו חוקי היסוד של יתעוותו בצורה מסוכנת".

השר לשעבר גדעון סער אמר בהפגנה בקרית אונו: "אנחנו אזרחים, לא נתינים. אנחנו הריבון. אנחנו בעלי הבית. אנחנו לא עובדים אצל ממשלה. הממשלה אמורה לעבוד אצלנו. כשאנחנו רואים שהממשלה קמה על עתידנו, על עתיד ילדינו, על חלום הדורות, על כל מה שנבנה כאן - אנחנו קמים ואומרים: 'עד כאן'".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
דגל פלסטין בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אורי סלע
ההפגנה בתל אביב, 4 במרץ 2023/אורי סלע

גלעד שר, אל"מ במילואים, מנהל לשכת רה"מ וראש צוות המו"מ המדיני לשעבר אמר בהפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה: "חובה מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו כאזרחים, להתנגד כמיטב יכולתנו, בכל כוחנו, לניסיון להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה חשוכה, משיחית וגזענית. אנו במאבק היסטורי על דמותה של המדינה האהובה שלנו, מדינתו הדמוקרטית של העם היהודי, שהקימו הורינו וסבינו על בסיס ערכי מגילת העצמאות. ניאבק בהרס וברוע, ללא אלימות אך גם ללא פשרה, כדי לעמוד בציווי הציוני וההומני של הדורות הקודמים, ולמען הדורות הבאים".

הערב לראשונה הוצבו במוקדי ההפגנות עמדות של החלוקים הלבנים ובהן יחולקו "מרשמים לדמוקרטיה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אורי סלע
ההפגנה בתל אביב, 4 במרץ 2023/אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו

אלפים הגיעו להפגנה מול ביתו של יריב לוין במודיעין. הם שינו את שם הכיכר מול ביתו ל"כיכר הדמוקרטיה".

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשייך אמר הערב ברעננה: "כתבתי וחזרתי וכתבתי כמה מסוכן לפגוע בעצמאות המשטרה. השבוע האחרון עם תמונת השר בחפ"ק וההנחיות התקשורתיות שלו העבירה בי צמרמורת. אחרי שנים של החלשת המשטרה, זו מכה אנושה לאמון הציבור שעוד נותר. המשטרה היא לאומית ושל כולם! ביום שנצייר אותה כמשטרה מפלגתית - נאבד סופית את כל הציבור שאיננו רואה בבן גביר כמנהיגו. מי ידווח למשטרה? מי יתנדב אליה? מי יסכים להיות קלגס מפלגתי? אין לנו משטרה אחרת".

מיקי גבריאלוב בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מיקי גבריאלוב בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
תהלוכת לפידים במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזינגוף תל אביב, 4 במרץ 2023. קרין שגיא
תהלוכת לפידים בדיזנגוף, 4 במרץ 2023/קרין שגיא

בצומת כרכור. בצידי הצומת נתלו כרזות ענק: "חופשי בארצנו", "חובה להתנגד לדיקטטורה, חובה להתנגד לשחיתות", ושלט גדול במיוחד בפינה הדרום מזרחית של הצומת "יאושפז שמחה רוטמן" ששוטר ביקש לקבל לגביו הבהרות עוד טרם החלה ההפגנה. אחר כך הגיע כוח שוטרים ותלש אותו. קצין בדרגת פקד מסר למפגינים שמחו על כך: אסור הסתה לאלימות.

אביטל גבע, בן קיבוץ עין שמר בן 82, ממשחררי ירושלים, מלוחמי הצנחנים בגבעת התחמושת ומפעילי נקודת המחאה הזו אליה הגיעו היום עוד מחבריו הלוחמים, הזו אמר לוואלה! "הגיעו מים עד נפש, רוצים להקים מדינה אחרת. רוצים להפוך לנו את המדינה שנלחמנו עליה למשהו אחר. זו לא מדינת ישראל שאנחנו הקמנו והכרנו. זה יצור חדש לגמרי. דבר כזה לא ראינו אף פעם ולכן המחאה עכשיו מבעבעת מכל אבן ומכל רגב. אם לוין ורוטמן יעבירו החוקים שלהם עד פסח אז בהגדה מיליוני ישראלים נגיד במלא הכוח כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ" .

ח"כ רם בן ברק המשתתף בהפגנה בצומת כרכור אמר למפגינים: "אם יש אנרכיסטים במדינת ישראל הם יושבים בממשלת ישראל. בראשם, ראש ממשלת ישראל וחבר מרעיו שמחרבים את מדינת ישראל. אבל מה שהוא לא לקח בחשבון זה שאנחנו לא עם צייתן. אם הוא לא יעצור אנחנו נעצור אותו".

צעדה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזינגוף תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
צעדה במסגרת ההפגנה בדיזנגוף, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו
מחאה בלוחמי הגטאות, 4 במרץ 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
מפגן הכיסאות הריקים עם שורדי שואה בקיבוץ לוחמי הגטאות, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט
אביטל גבע, בן 82, מוחה בצומת כרכור, 4 במרץ 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
"הגיעו מים עד נפש". אביטל גבע, בן 82 מקיבוץ עין שמר, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, יואב איתיאל
מפגינים מקהילת בית הספר הדמוקרטי קדם בערד. רווית בייליס, אתר רשמי
מפגינים מקהילת בית הספר הדמוקרטי קדם בערד, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, רווית בייליס

אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, היה גם הוא בין המפגינים בצומת כרכור. הוא אמר לוואלה!ֶ: "בזמנו עצרתי את בן גביר מלהכנס לאום אל פחם והגעתי לכאן כדי לחסום את המדיניות של בן אדם שאינני מבין איך שמו אותו לעמוד בראש המשטרה. עלינו לפעול לסלק אותו מהמקום בו הוא נמצא. הבן אדם אינו שפוי במעשיו ובהסתתותיו ואת זה צריך לחסום. את כל הממדלה צריך להסיר מעל מדינת ישראל ולחזור ל-75 שנים מופלאות שהיו לכולנו בהקמת המדינה וקיומה".

כחלק מהמחאה התכנסו אחר הצהרים מאות מתושבי הגליל המערבי למפגן מחאה. את המפגן הנחתה מיריק שניר. במפגן הייחודי לקחו חלק בין היתר משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות שאמר: "התכנסנו כאן כולנו ליד אבני ההנצחה שבבית הקברות בקיבוץ לוחמי הגטאות. כאן הנציחו החברים את שמות בני משפחתם שנרצחו בשואה, במהלך התקופה החשוכה ביותר בעת החדשה, תקופה שהחלה עם חקיקה אנטי דמוקרטית. כאן קבורים כל אלו ששרדו את השואה, עלו לישראל, הקימו קיבוץ משגשג וחלמו לחיות בחברה צודקת, מתוקנת ודמוקרטית. לצד הקיבוץ, הם הקימו את הבית! בית לוחמי הגטאות - מוזיאון השואה הראשון בעולם, מוזיאון שלצד לימוד ההיסטוריה, מחנך לערכים הומניים ולאהבת האדם".

ליד ביתו של שר הביטחון יואב גלנט הפגינו יוצאי שייטת. אחד מהם אמר שגלנט "מעמיד אותנו בפני דילמה. הוא מבטל את החוזה שיש לנו מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully