וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בקריאה משותפת: להיענות להזמנת הנשיא להידברות

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 21:20

יולי אדלשטיין ודני דנון (הליכוד) וגדי איזנקוט וחילי טרופר (המחנה הממלכתי) כתבו בהצהרה כי בעקבות אתגרים רבים במדינה ובצל המצב הביטחוני המתוח, "חובה על כל נציגי הציבור לפעול ליישוב המחלוקות". זו הפעם הראשונה שמתפרסמת קריאה משותפת להידברות משני צידי הכנסת

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

חברי הכנסת יולי אדלשטיין, ודני דנון (הליכוד) וגדי איזנקוט וחילי טרופר (המחנה הממלכתי) פרסמו הערב (רביעי) הצהרה בה קראו להיענות להזמנת נשיא המדינה לקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע.

"אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות.
חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה", כתבו בהודעה.

"מדינת ישראל, מתמודדת בימים אלה מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבין לאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם", הסבירו את קריאתם. "מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט", המשיכו ואמרו כי "חובה עלינו לפעול להגעה להסכמות רחבות".

בנימין נתניהו,יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"חובה לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות"/ראובן קסטרו

דנון כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר פרסום ההצהרה כי "אפשר לתמוך ברפורמה המשפטית ובמקביל לקרוא להידברות" והבהיר כי בניגוד לחותמים על ההצהרה מהמחנה הממלכתי שהבהירו כי הם עדיין דורשים עצירה של החקיקה כתנאי להידברות, הוא מתכוון להמשך הרפורמה לצד ההידברות והוא לא שותף לדרישת עצירת החקיקה.

זו הפעם הראשונה שיש קריאה משותפת משני צדי הכנסת בנוגע לרפורמה. עם זאת, איזנקוט וטרופר תיאמו מול יו"ר המפלגה בני גנץ את הקריאה המשותפת להידברות, ואילו אדלשטיין ודנון לא היו תיאמו את הוצאת ההודעה מול נתניהו.

לאחר פרסום ההצהרה, חברי כנסת נוספים מהמחנה ההמלכתי הביעו תמיכה במהלך, בהם הח"כים מתן כהנא ואורית פרקש הכהן. חברת הכנסת פנינה תמנו שטה פנתה לח"כ אדשטיין וביקשה לצרף את חתימתה להצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully