וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ומיכאלי נגד היוזמות של לפיד וגנץ להידברות על הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 18:50

אחרי שיו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי קראו לקיים שיח על הרפורמה המשפטית של הממשלה, שניים מראשי מפלגות האופוזיציה מתחו ביקורת חריפה: "להציע הצעות לנתניהו זה להיכנע לו", תקפה מיכאלי. לפיד: "לא התפשרתי - הצעתי להעביר את הנושא מידי ממשלה עבריינית לידי ועדה"

בווידאו: גנץ נגד סמוטריץ': "החדירו סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון"/ערוץ הכנסת

יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר ישראלי ביתנו אביגדור ליברמן מתחו היום (שני) ביקורת על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בעקבות יוזמות הידברות שניסו לקדם בנושא הרפורמה המשפטית של הממשלה. אחד מהניסיונות היו הצעתו של לפיד לנשיא יצחק הרצוג, לפיה תוקם ועדה נשיאותית שתגבש חלופה לרפורמה המשפטית. "להציע הצעות לנתניהו, לא משנה אם באופן ישיר או דרך מתווך כזה או אחר, זה להיכנע לו", טענה מיכאלי. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט". מאוחר יותר ענה לפיד לביקורת ואמר כי לא הציע "שום פשרה" עם הממשלה, אלא הקמת ועדה שתוציא את הסוגיה מידי הממשלה.

לדברי לפיד, הוועדה שהציע לנשיא, "תגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת". גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לכך, ובדבריו אמר, "אני רואה את ההשפעה העצומה של הזעקה הציבורית וההפגנות, ואני מתחיל לשמוע קולות מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות ולא רוצים 'לשפוך את הדמוקרטיה עם המים'".

הצהרה של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי בבית המפלה בת"א 3 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מתחה ביקורת על הצעת לפיד. מיכאלי/ראובן קסטרו

בעקבות הדברים שאמרו השניים, מתחה עליהם מיכאלי ביקורת במהלך ישיבת סיעתה. "מאתיים אלף מפגינות ומפגינים לא רוצים ועדה בלתי תלויה, הם לא רוצים לשאת ולתת עם נאשם, והם צודקים", אמרה. "להציע הצעות לנתניהו, לא משנה אם באופן ישיר או דרך מתווך כזה או אחר, זה להיכנע לו. אני מאוד מאוד מוטרדת מהקולות שמשמיעים גנץ ולפיד. אלה בדיוק הקולות שהמפגינים שלנו מתנגדים להם. אלה בדיוק הקולות שמרפים את ידיהם ועלולים לגרום להם להישאר בבית".

היא הוסיפה, "יאיר, בני - אין הידברות על פסקת ההתגברות. אין שום מקום למשא ומתן. רק במאבק נחוש ועיקש אנחנו נציל את המדינה ואת הדמוקרטיה שלנו. בהתרפסות לא בונים מנהיגות".

מאוחר יותר התנגד למהלך גם ליברמן, שקרא לראשי האופוזיציה: "צאו מהסרט - אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט. אתם אומרים שהממשלה רוצה להביא את ישראל לדיקטטורה 100%, אז איזה פשרה אתם רוצים? 50% דיקטטורה?".

עוד בוואלה!

לפיד הציע להרצוג: הקמת ועדה נשיאותית שתדון במהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
רה"מ יאיר לפיד ובני גנץ. ראובן קסטרו
לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

לפיד ענה לביקורת של שותפיו לאופוזיציה ואמר: "דקות אחרי שהצגתי את הצעתי לכונן ועדה נשיאותית שתגן על המערכת המשפטית מפני האסון שהממשלה מנסה להמיט עליה, יצאו הכותרות והאמירות לפיהן 'לפיד מציע פשרה עם הממשלה'. לא רק שזה לא נכון, ההצעה שלי אמרה בדיוק את ההיפך!

"הצעתי להוציא את הנושא מידיה של ממשלה עבריינית שיש לה אינטרסים זרים, ולהעביר אותו לידי ועדה ציבורית בלתי תלויה שאותה יכונן הנשיא. ועדה נשיאותית כזו תזכה לאמון הציבור וגם תעצור את התהליך ההרסני שבו ראש ממשלה עם כתבי אישום פליליים חמורים ושרים שהורשעו בעבירות חמורות מפרקים את מערכת המשפט הישראלית ודורסים את כל המבנה הדמוקרטי שלנו. ועדה נשיאותית תראה זאת כחובתה לשמור על הפרדת הרשויות, על עצמאות בית המשפט ועל שלטון החוק. כל הדברים שהממשלה הנוכחית מנסה לפרק ולנתץ.

"אפשר לא להסכים עם הפתרון הזה, אבל מי שאומר שזו הצעה 'להתפשר עם הממשלה' או שלא הבין את ההצעה, או שהבין אותה ומשקר מסיבות פוליטיות. שני הדברים אינם ראויים", אמר.

בתוך כך הוציא הנשיא הודעה בעקבות הצעתו של לפיד להקמת הוועדה, בה נמסר: "נשיא המדינה ממשיך במאמצים בלתי פוסקים עם כלל הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully