וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בוועדת החוקה ממשיכה בחרם על הדיונים על תוכנית לוין: "לומדים עליה מהעיתונים"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:17

לדברי חברי האופוזיציה, יו"ר הוועדה שמחה רוטמן לא אפשר ליועץ המשפטי שלה לגבש חוות דעת לפני הדיונים. ח"כ פרקש הכהן: "ממשלה שרומסת ברגל גסה את עקרונות הדמוקרטיה, צריכה לפחות לכבד את בית הנבחרים. ח"כ קרין אלהרר: "רוטמן מעוניין בניהול הוועדה כחצר הפרטית שלו"

בווידאו: מהומה בדיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, מיקרופונים של חברים באופוזיציה הושתקו/ערוץ כנסת

חברי האופוזיציה מתכוונים להמשיך להחרים את הדיונים על חוק יסוד השפיטה של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. בהצהרה משותפת בפתח ועדת החוקה בכנסת, מסרו כל חברי האופוזיציה בוועדה: גלעד קריב (עבודה), קארין אלהרר ויואב סגלוביץ (יש עתיד) אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) ועאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל) כי הם מחרימים את דיוני הוועדה, במחאה על כך שיו"ר הוועדה שמחה רוטמן לא אפשר ליועץ המשפטי של הוועדה לגבש ולהציג את חוות דעתו לפני הדיונים.

ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "יש נוהג בבית הזה שכאשר מביאים הצעת חוק לוועדת חוקה, נהוג להביא חוות דעת של יועץ משפטי. בריצת האמוק של יו"ר הוועדה ושר המשפטים, הם שכחו לקיים את הכללים. לכן החלטנו, כל חברי האופוזיציה בוועדת החוקה, לא להגיע לדיון עד שתונח בפנינו חוות הדעת של היועץ המשפטי לוועדה. ניכר שחבר הכנסת רוטמן לא מעונין בדיון עניני, אלא בניהול הוועדה כחצר הפרטית שלו".

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, חוק ומשפט- הצגת תהליך העבודה של הוועדה בנוגע לחקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט, כנסת, 11 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"יו"ר הוועדה דחק את הייעוץ המשפטי של הכנסת לפינה". דיון בוועדת חוקה, 11 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי ח"כ פרקש הכהן "אנחנו לומדים על ההצעה מהעיתונים, אמורים להגיע לדיונים בלי חומרים, פשוט כי היועצים ביקשו מיו"ר הוועדה כמה ימים ונדחו. לכן החלטנו לא להיכנס לדיונים, כל עוד אין לנו חומר מקצועי. ממשלה שרומסת ברגל כל כך גסה את כל עקרונות הדמוקרטיה, צריכה לפחות לכבד את בית הנבחרים, ולספק לנו חומר לדיון בסוגיות כל כך כבדות משקל".

גם ח"כ גלעד קריב התייחס לדברים ואמר: "אנחנו מקימים ביחד חזית נגד הניסיונות לחולל הפיכה משטרית בדרך מהירה, שלא מכבדת את כללי הבית הזה. יו"ר הוועדה דחק את הייעוץ המשפטי של הכנסת לפינה וגם אמר במפורש שהוא מניח הצעת חוק מטעמו, כדי לקצר תהליכים, ולמנוע מהייעוץ המשפטי לממשלה לגבש חוות דעת על ההצעה של השר לוין, ולמנוע פרסום תזכיר עם הערות לציבור".

קריב הוסיף כי מדובר בשלב אחד בתוכנית רחבה. לדבריו, שר המשפטים, שהופיע בוועדה פעמיים לא טרח לפרט את התוכנית, וחברי האופוזיציה דורשים ששר המשפטים יתייצב ויציג את השלבים הבאים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully