וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי: "לא אוותר על שירותיו"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 17:49

אחרי פיטוריו מהממשלה של יו"ר ש"ס, רה"מ ושרים הגיעו לישיבת סיעת ש"ס. נתניהו קרא "להשיב את האיזון בין שלוש הרשויות", והצהיר כי יתקן את המקרה. שר המשפטים: "משוכנע שנמצא במהרה את הדרך החוקית כדי שתוכל לשוב ולייצג את הציבור"

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לישיבת תמיכה ביו"ר ש"ס אריה דרעי, לאחר שפוטר מתפקידיו בממשלה. "מהי דמוקרטיה?", תהה נתניהו. "היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט ומיעוט לא ישתלט על הרוב - על ידי איזון בין שלוש הרשויות".

"אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית כוזבת אינסופית שהקו המנחה שלה הוא קץ הדמוקרטיה. לא בקץ הדמוקרטיה עסקינן באנו להציל אותה", המשיך נתניהו. "האיזון בין הרשויות הופר, לא תדעו אם אתם צופים בערוצי התעמולה. נחזיר את האיזון לישראל - אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים שלנו".

דרעי גם נשא דברים באירוע התמיכה בו. "רוצה להתנצל בפני כל אלה שאכזבנו אותם אתמול בישיבת הממשלה, באתי כדי להעביר את סל הבריאות", אמר. "אני מתנצל שאכזבנו שראש הממשלה, שציפו שיעשה תרגילים ולא יפטר, עשה את זה בכאב גדול בצער. קיבלנו את המכתב והקואליציה והממשלה ממשיכות. אנחנו לא ניתן למדינת ישראל ליפול לאנרכיסטים שזועקים מעל כל במה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשעבר אריה דרעי. מתוך ישיבת סיעה של ש"ס. 23 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים שלנו". נתניהו ודרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

"אתם האמנתם שפקידים במדינת ישראל שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות ולעשות הפיכה שלטונית", הוסיף דרעי. "לא ראש הממשלה מינה אותי, הכנסת מינתה אותי. איפה חוסר הסבירות הקיצוני של כנסת ישראל? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 חברי כנסת שנבחרו כחוק?".

עוד אמר יו"ר ש"ס: "לא נשתוק ולא נמחל על כבוד הציבור שלנו ונדאג שהכוח יחזור בחזרה לציבור שבחר בנו. הטיעון הכי מרכזי נגד הרפורמה של שר המשפטים אומרת ששלטון הרוב, אבל התפקיד של בית המשפט זה לדאוג גם למיעוטים. 400 אלף המצביעים של ש"ס לא זקוק למישהו שידאג לו? מי ידאג לציבור שלנו ומי ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל? זה לא מאבק אישי שלי באמת, עבדנו קשה מאוד בשנתיים האחרונות כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

עוד בוואלה!

בכיר במשטרה העיד במשפט נתניהו: "הפשפשים השפיעו על ניר חפץ"

לכתבה המלאה
הרב אריה דרעי. צילום מסך, צילום מסך
דרעי מדבר בישיבת הסיעה ולצידו נתניהו והשרים שבאו לתמוך בו/צילום מסך, צילום מסך

שר המשפטים יריב לוין דיבר גם הוא באירוע. "מה שקורה בעניין הרב דרעי לא מצחיק בכלל. בדמוקרטיה מי שקובע מי תהיה הממשלה, השרים וחברי הכנסת זה העם. לפעמים באופו ישיר ולפעמים באופן עקיף. מקום שבו השופט קובע מי נאה בעיניו להיות שר, וצריך לומר את זה על פי אמות מידה שהוא ממציא, כי הן לא קיימות בשום דבר חקיקה? על פי איזו חוות דעת של איזה יועמ"ש? דמוקרטיה זה לא. שלטון השופט אינו שלטון החוק. הוא הרבה פעמים ההפך משלטון החוק.

"אני מושכנע שנמצא במהרה את הדרך החוקית והמסודרת כדי להבטיח שהצדק ייעשה והדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את הציבור העצום שבחר בך בממשלה בעמדות הבכירות ביותר כפי שרצה הציבור בהצבעתו", אמר בפנותו לדרעי.

ישיבת סיעת הליכוד

בישיבת סיעת הליכוד, שהתקיימה לאחר ישיבת הסיעה של ש"ס, התייחס נתניהו לכמה מהנושאים הנידונים לאחרונה, בהם ההתיישבות הבלתי חוקית בשטחים בעקבות פינוי המאחז "אור חיים". "באנו לשלטון עם הבטחה ברורה לשינוי כיוון למאבק נגד הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית, והתחלנו, אבל לא מתקנים שנתיים ביומיים", אמר. הוא התייחס גם לפינוי חאן אל אחמר, אותו אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיקדם. "בנט ושקד אמרו שהם יפנו את חאן אל אחמר, מסתבר שזה קצת יותר מורכב. זה מקרה מיוחד ונידרש לו בימים הקרובים", אמר נתניהו.

כמו כן התייחס לטענה שהרפורמה המשפטית שממשלתו מקדמת תפגע בכלכלה. "עכשיו הם גם אומרים שאנחנו הורסים את הכלכלה, ואנשים נסחפים אחרי הספינים הללו כאילו שנפגע בזכות הקניין או איבוד חוזים", אמר. "זה אבסורד, כי יש שני אינדיקטורים ברורים לכלכלת ישראל. לפני כמה ימים נעשה גיוס לאגרות החוב של ישראל והיה פי חמישה ביקוש, והריבית על איגרות החוב שהיתה נמוכה באופן ייחודי מהריבית של ארה"ב. זו תוצאה של המדיניות הכלכלית שהובלנו פה במשך שנים וגם בקורונה. אנחנו מובילים מדיניות כלכלית מהחזקות בעולם", טען.

בנוסף התייחס לסוגיית "שבת תרבות", מיזם ששר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר כי יבטל. "עוד ספין היה שמיקי זוהר הולך לסגור אירועי תרבות בשבת. זה לא היה נכון. זה לא נכון שהערתי לו על כך וזה גם ספין", טען נתניהו.

גם מיקי זוהר התייחס בישיבה לביטול המיזם ואמר: "לא היה שום עניין להפסיק פעילויות בשבת או לא לממן פעילויות בשבת, הכל שקרים של היריבים הפוליטיים כדי לתדלק מחאות", טען. "לצערי חילי טרופר הפר את הסטטוס קוו כשהוא בחר ליזום פעילות בשבת, ואני אמרתי שאין סיבה ליזום אותן. אין בעיה, המשרד מימן וימשיך לממן אבל הוא לא ייזום אותם. זה כל האירוע. אבל ראינו שכבר אמרו שלקחתי את הכסף. מי שרוצה לעשות פעילות בשבת שיבושם לו. רק לא ניזום אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully