וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה וחסמו את נתיבי איילון

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 23:57

אלפי מפגינים פרצו את חסימת המשטרה, התיישבו על הכביש וקראו: "השוטרים אחים". כשהיו בדרכם החוצה מאיילון, הפעילה נגדם המשטרה מכת"זית ופרשים, ועצרה 4 מפגינים. זאת, לאחר שמוקדם יותר הצהיר המפכ"ל שלא יתאפשרו חסימות, ברקע דרישת השר בן גביר

בווידאו: בתום ההפגנה: מאות פרצו את חסימת המשטרה באיילון/צילום: ראובן קסטרו, קארין שגיא, משטרה

אלפי מפגינים חסמו הערב (שבת) את נתיבי איילון במחלף רוקח ובמחלף השלום, אחרי שפרצו את מחסומי המשטרה שהוצבו לפני ההפגנה המרכזית בתל אביב נגד המהפכה המשפטית. על אף שהמפגינים עלו על אי תנועה בדרכם החוצה מאיילון, בהתאם לקריאות השוטרים, המשטרה הפעילה מכת"זית לעברם. ארבעה מוחים נעצרו. אחרי כשעה, איילון נפתח לשני הכיוונים.

המפכ"ל קובי שבתאי רצה לאפשר למפגינים לחסום את נתיבי איילון - על אף שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה שלא לאפשר להם לעשות כן. מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, אחרי שחזר מחופשתו, סירב לאפשר למפגינים לחסום את הכביש הראשי. שבתאי הצהיר מוקדם יותר הערב כי "לא נקבל ונדליזם וחסימת עורקים ראשיים שישבשו את התנועה, ובטח שלא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שנפעיל את כל היכולות שיש לנו במסגרת החוק כדי למנוע את זה". במשך השעה בה התקיימו חסימות, המשטרה הוציאה כמה הודעות דוברות בהן פירטה על הצעדים שנקטה נגד המפגינים.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו

המפגינים שרו "אם לא יהיה שיוויון, נחסום את איילון, נפלתם על הדור הלא נכון"; לאחר מכן התיישבו על הכביש המרכזי וצעקו, "השוטרים אחים". מפגינים הדליקו מדורה ברחוב המלך ג'ורג'; אלפים צעדו גם ברחוב דיזנגוף. גם אוהדי הפועל תל אביב צעדו על איילון במדי הקבוצה וצעקו, "אוהדי הפועל נגד פשיזם". כוחות המשטרה ניסו לבלום את המפגינים באמצעות פרשים ומכת"זית, לאחר שקראו למוחים להתפנות.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו

גם בירושלים המפגינים חסמו רחובות. לפי המשטרה המפגינים הפעילו אלימות כלפי שוטרים, ובעקבות כך נעצרו ארבעה חשודים שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

מדורה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית,קינג ג'ורג' תל אביב, 4 במרץ 2023. אורי סלע
מדורה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית,קינג ג'ורג' תל אביב, 4 במרץ 2023/אורי סלע

לפי ההערכות, כרבע מיליון בני אדם הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, בגל המחאות שמתקיים בשבוע התשיעי ברציפות. ח"כ אביגדור ליברמן, שעד כה לא השתתף בהפגנות, הגיע להפגנה באשדוד; ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם במחאה בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully