וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר פלסטיני בכיר: בן גביר וסמוטריץ' התנערו מהסכמות עקבה, יש שתי ממשלות בישראל?

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 20:04

חוסיין אל-שייח' שעמד בראש המשלחת הפלסטינית אמר בשיחה עם וואלה! כי אם פלסטינים היו מבצעים פוגרום כמו זה שביצעו המתנחלים בכפר חווארה, צה"ל "היה הורג יותר מ-100 פלסטינים". למרות האירוע הדגיש אל-שייח' כי על ישראל והרשות הפלסטינית להמשיך בתהליך שהחל בעקבה

במהלך עימותים בין יהודים לערבים בחווארה- הוצת בית של משפחה פלסטינית/שלומי הלר

השר הפלסטיני חוסיין אל-שייח' שעמד בראש המשלחת הפלסטינית לפסגה בעקבה אמר בשיחה עם וואלה! כי אם פלסטינים היו מבצעים פוגרום כמו זה שביצעו המתנחלים בכפר חווארה, צה"ל "היה הורג יותר מ-100 פלסטינים". למרות האירוע מדגיש אל-שייח' כי על ישראל והרשות הפלסטינית להמשיך בתהליך שהחל בעקבה.

נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
נזקי ההתפרעויות בחווארה/אבי רוקח

במוקד החדשות

  • הפסגה בעקבה בה השתתפו נציגי ישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים וארצות הברית נועדה להגיע להסכם על צעדים לבלימת ההסלמה בגדה המערבית, בין השאר לקראת חודש הרמדאן.
  • בעיצומה של הפסגה התרחש הפיגוע בחווארה בו רצח פלסטיני שני אזרחים ישראלים. שעה קלה לאחר סיום הפסגה ביצעו מאות מתנחלים יהודים פוגרום בכפר חווארה. פלסטיני אחד נהרג וכ-100 נפצעו.
  • הפוגרום בכפר חווארה אתמול התנהל במשך שעות ארוכות, כאשר כוחות צה"ל והמשטרה שבמקום לא הצליחו להשתלט על האירוע. המשטרה עצרה 6 חשודים בלבד במעורבות באירועים האלימים.
  • האירוע היה שיא בשרשרת אירועים בחודשים האחרונים במהלכם כוחות צה"ל בגדה עמדו מן הצד או הגיבו בצורה רפה כאשר מתנחלים תקפו באלימות אזרחים פלסטינים.
עימותים בין יהודים לערבים בחווארה- הוצת בית של משפחה פלסטינית. 26 בפברואר 2023. שלומי הלר
"ניקח חלק למרות שנשפך דם פלסטיני", העימותים בחווארה/שלומי הלר

מה הם אומרים

  • "מה שקרה בחווארה לא קל לנו אחרי עקבה. אם פלסטינים היו עושים דבר כזה הצבא היה הורג יותר מ-100 פלסטינים. למה הצבא נתן הגנה לשריפה של הכפר חווארה? מה עשו למי ששרף?", אמר אל-שייח' שנחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולאחראי על הקשרים עם לשכת ראש הממשלה בירושלים.

מאחורי הקלעים

  • אל-שייח' ציין כי הרשות הפלסטינית החליטה להשתתף בפסגה בעקבה "למרות שנשפך דם פלסטיני בשכם" במהלך הפשיטה של צה"ל בעיר ביום רביעי האחרון. "הבנו שחייבים לדבר ולהפסיק את המעגל הזה. האנשים שלנו כעסו וזו היתה החלטה קשה אבל עשינו את זה", אמר אל-שייח'.
  • השר הפלסטיני ציין כי הדבר הכי חשוב בשיחות בעקבה היה שממשלת ישראל הנוכחית הכירה בהסכמים שנחתמו עד היום עם אש"ף והתחייבה לכבד אותם. לדבריו, במהלך הפסגה אמרו נציגי הרשות הפלסינית כי הם רוצים תקופת מעבר של כמה חודשים במהלכה יושג שקט כדי שניתן יהיה לעבור אחריה לשיחות על אופק מדיני.
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 20 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הממשלה הכירה בהסכמים עם אש"ף והתחייבה לכבד אותם/פלאש 90, יונתן זינדל

בין השורות

  • אל-שייח' סיפר כי הופתע מהודעות ההתנערות שפרסמו השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר ושרים נוספים לאחר פרסום הודעת הסיכום של הפסגה שבה התחייבה ישראל לא לפרסם הודעות חדשות על בניה בהתנחלויות בארבעת החודשים הבאים ולא להכשיר מאחזים חדשים במהלך ששת החודשים הקרובים.
  • "ישבנו בעקבה עם נציגי ממשלת ישראל ואז אחרי שהסתיים בן גביר וסמוטריץ' אמרו שזה לא מייצג אותם ושהם לא מחוייבים. יש ממשלה בישראל או שיש ממשלות בישראל? הם צריכים לכבד את ההסכמות", אמר אל-שייח'.
בצלאל סמוטריץ', דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
הופתע מההתנערות שפרסם בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

מה הלאה

  • המשלחות של ישראל, הרשות הפלסטינית, ארצות הברית, ירדן ומצרים צפויות להתכנס שוב ב-17 במרץ בשארם א-שייח' לפסגה נוספת כדי להמשיך ולדון בהבנות בין הצדדים. אל-שייח' ציין כי המפגש הבא צפוי להתמקד בדרישה הפלסטינית כי ישראל תפסיק את הפשיטות של צה"ל בשטח A ואת הריסות הבתים ובדרישה הישראלית שהפלסטינים יפסיקו את המהלכים באו"ם.
  • "היה דיון קשה בעקבה על הצעדים החד צדדיים. דרשנו שישראל תפסיק את כל הצעדים החד צדדיים. ביקשנו שצה"ל יפסיק את הכניסות לכל הערים הפלסטיניות וייתן לכוחות הביטחון הפלסטינים לקחת אחריות. הכדור כעת במגרש הישראלי. מה שמבעיר את השטח אלה הצעדים החד צדדיים של ישראל", אמר אל-שייח'.
  • השר הפלסטיני הבכיר ציין כי למרות מה שקרה בחווארה חייבים להמשיך לדבר ולקיים גם את הפגישה הבאה בשארם א-שייח'. "זו הדרך להגן על הדם של העם שלנו ולוודא שהוא לא הפקר", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully