וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: במקום לרדוף אחרי המחבלים - כוחות הביטחון מתעסקים עם טרור יהודי

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 15:03

יו"ר האופוזיציה אמר כי הפרעות בחווארה הם "אנרכיה גמורה" וכי "נתניהו חלש ולא מצליח להעמיד אותם במקום". גנץ: "אנחנו בפני אסון ביטחוני". מיכאלי: "אסור לעשות פשרות או להיכנע לספינים של הידברות"

בווידאו: גנץ: ״אנחנו בפני אסון ביטחוני - חלקים בממשלה נותנים דלק לטרור/ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הפרעות של מתנחלים בחווארה.

"נתניהו והליכוד הקימו ממשלה עם אנשים שהלכו בתהלוכות ושרו "שיישרף לכם הכפר", אז עכשיו האנשים האלה שרפו כפר", אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד בכנסת. "במקום שכוחות הבטחון ירדפו אחרי הרוצחים של הלל ויגל, הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי

לדבריו, "מה שקרה בלילה זו אנרכיה גמורה. האנרכיה הזו נוצרת כי בממשלה הזו לכל אחד יש מדיניות משלו. לבן גביר, שר הטיקטוק והפיתות, יש מדיניות אחת, לסמוטריץ', הזרוע המדינית של נערי הגבעות, יש מדיניות שניה, לגלנט יש מדיניות שלישית ונתניהו חלש ולא מצליח להעמיד אותם במקום".

לפיד נשאל על דבריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בעד סרבנות בעקבות המהפכה המשפטית: "אני נגד כל סרבנות אבל אי אפשר שלא להבין אותם. אני מבין אותם אבל הם טועים".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
לפיד בישיבת הסיעה, היום/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בישיבת הסיעה כי "אנחנו בפני אסון ביטחוני - חלקים בממשלה נותנים דלק לטרור, נתניהו מדרדר אותנו למציאות ביטחונית מסוכנת". לדבריו, "מה שקורה בירדן - ייגמר בטהראן. הפסגה החשובה הפכה לתקלה אסטרטגית - ראש הממשלה ענה לאמריקנים, למצרים ולירדנים בהשפלה. זו גם פחדנות וגם הפקרות".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת הסיעה כי "אתמול בחווארה מחבלים יהודים עשו מעשה שלא ייעשה. לאט אבל בטוח נתניהו גידל אותם וטיפח אותם, הכניס אותם לכנסת וגם לממשלה. הם מאיימים למוטט עלינו את הבית. הממשלה הגזענית הזאת לא מתנערת או מגנה את המליציות החמושות האלה".

היא הוסיפה כי "פורעי חווארה לא רק בונים על זה שהם לא יעמדו למשפט בבית דין צבאי אלא הם בונים על זה שהם אפילו לא ייעצרו אחרי ההפיכה המשטרית. זה הזמן להסתכל למציאות בעיניים, זה או מדינת הלכה דיקטטורית או מדינה דמוקרטית ציונית וליברלית. לכן, אסור לעשות פשרות או להיכנע לספינים של הידברות. זה הזמן לבנות כוח פוליטי שייבנה מחדש את מדינת ישראל".

על הקריאה לסרבנות בעקבות המהפכה המשפטית אמרה מיכאלי כי "בישראל יש פקודות לא חוקיות בעליל ולהן צריך לסרב. פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן צריך לסרב להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully