וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן: אבקש מלוין להגיע לפשרה על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 15:02

יו"ר ועדת הכלכלה אמר בדיון בוועדה כי יפנה לשר המשפטים בנושא: "אנשי ההייטק צריכים להיות הגשר למשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה". עוד אמר כי "בסוף תהיה פשרה, שני הצדדים צריכים לרדת מהעץ"

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן התייחס היום (שני) למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה בדיון בוועדה בהשתתפות אנשי הייטק ואמר כי "אפנה לשר המשפטים יריב לוין בבקשה להגיע לפשרה - אנשי ההייטק צריכים להיות הגשר למשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה". "בסוף תהיה פשרה, שני הצדדים צריכים לרדת מהעץ", הוסיף.

ביטן אמר לאנשי הענף כי אין ספק שההייטק חשוב לישראל, אולם לדבריו "גם אתם צריכים להבין שהממשלה נבחרה באופן דמוקרטי והיא לא יכולה להיות מושפעת מבעלי הון באופן כזה, אחרת מה יקרה בפעם הבאה שתחליטו שאנחנו לא בסדר".

נשיאת קולטורה ואחת מנשות ההייטק הבכירות בארץ, מיכל צור שלו, אמרה בדיון כי "העולם מסתכל על מה שקורה פה ומאוד מודאג". היזם זוהר לבקוביץ': "אין בכוונתי לעזוב את הארץ, אבל ההייטק ייהרס בגלל איך שתופסים אותנו בעולם. לקח 15 שנה להביא את האנשים לכאן והן בורחים בגלל הפאניקה העולמית, בואו נעצור לפני שיהיה מאוחר מדי".

דוד ביטן. ללא, פלאש 90
"שני הצדדים צריכים לרדת מהעץ". דוד ביטן/פלאש 90, ללא

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully