וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נקבל מציאות של איש הישר בעיניו יעשה"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 19:02

במהלך דיון 40 חתימות שחייב את ראש הממשלה להשתתף הוא התייחס למצב הביטחוני והבהיר שיש לפעול נגד המחבלים ללא לקיחת החוק לידיים ע"י אזרחים. "זה בדיוק מה שאויבנו רוצים לראות". גנץ תקף קודם לכן: "מאפשר התנהלות שתביא לאסון ביטחוני"

בווידאו: גנץ: ״אנחנו בפני אסון ביטחוני - חלקים בממשלה נותנים דלק לטרור/ערוץ הכנסת

הכנסת מקיימת היום (שני) דיון במהפכה המשפטית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אחרי שנאספו 40 חתימות. סיעת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחרימה את הדיון על רקע ההסלמה בשטחים. גם סיעת יהדות התורה לא הגיעה לדיון בשל "אי כיבוד ההסכם הקואליציוני" סביב התקציב. נתניהו התחייב לפתור את המשבר התקציבי עם הסיעה "עוד הערב", ובעקבות כך - חברי המפלגה יצביעו בתום דיון ה-40 חתימות במליאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל את דבריו בדיון בשליחת תנחומים למשפחת יניב על אובדן בניהם הלל ויגל שהובאו מוקדם יותר למנוחות. ראש הממשלה הבהיר כי זו שאלה של זמן עד שהאחראים לרצח יובאו לדין. בעקבות הפרעות אמש בחווארה, נתניהו שב והבהיר שעל אזרחים לא לקחת את החוק לידיים.

"עם כל הלהט והיצרים , אין שום מקום לאנרכיה. בשום מקום. לא נקבל מציאות של איש הישר בעיניו יעשה. זהו בדיוק מה שאויבנו רוצים לראות, אבדן שליטה ומעגל אינסופי של דם, אש ותמרות עשן. דרוש הרבה קור רוח ואיפוק ודרושה הרבה נחישות".

לאחר מכן התייחס נתניהו לנושא הדיון - המהפכה המשפטית - ואמר: "כולנו אוהבים את המדינה. יש רק דרך אחת להוריד את גובה הלהבות ולהתחיל לדבר. בלי גינוני כבוד ואגו. המדינה קודם. אבל בינתיים בוזבזו שבעה שבועות יקרים, שבהם הקריאה שלנו להידברות לא נענתה. עם רצון טוב נוכל להגיע להסכמות".

בנימין נתניהו, יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
חברי האופוזיציה הטיחו האשמות בנוגע למהפכה המשפטית. נתניהו/ראובן קסטרו

"אני בטוח שיש שינויים שאתם חברי האופוזיציה רוצים לעשות במערכת המשפט, ושר המשפטים אמר שהוא מוכן לדון בכך אבל בשביל זה צריכים לדבר, זה מה שהציבור מצפה מאיתנו", הוסיף נתניהו, "מאלה שתומכים ומתנגדים לרפורמה. במקום לדבר, אני שומע סיסמאות ריקות. לא תהיה פה דיקטטורה, לא קץ הדמוקרטיה, לא מדינת הלכה או פגיעה בלהט"בים ולא עוד דברים שאני וחבריי לעולם לא ניתן להם יד".

"זה לא הרפורמה, מה שבאמת מניע אתכם זה ברצון לא לקבל את תוצאות הבחירות ופשוט להוביל להפלת השלטון. קם כאן דור חדש של ישראלים שלא מפחד, ממפגני הצביעות בתקשורת . הוא נחוש להיאבק על הערכים החשובים לו ועל מקומו. הדור הזה גאה במי שהוא ואני גאה בו. למען העתיד המשותף - אולי כמה מכם יגלו אחריות ויעשו סוף סוף מעשה ואולי מישהו מכם יקום ויושיט את ידו ואז תמצאו את ידינו מושטת".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"לא הצלחתם למצוא אף כלכלן שיתמוך ברפורמה המשפטית" לפיד/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד החל באזכור הפיגוע שהתרחש אתמול בחווארה, בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. "תראו במה מתעסקת היום הממשלה. הטרור הורג בנו, רק אתמול נרצחו שני צעירים נהדרים. מליציות טרוריסטיות של מתנחלים קיצונים, עם רוח גבית של שרים וחברי כנסת, עושות פיגועי נקמה בחווארה. הכלכלה מתרסקת. השקל יורד, יוקר המחיה לא מפסיק לעלות. עם ישראל נקרע לגזרים, אבל אתכם מעניין רק דבר אחד: להמשיך את מסע ההשמדה של הדמוקרטיה הישראלית.".

"כמה זמן אתם חושבים שאפשר להמשיך לשחק את המשחק שאנחנו משחקים כאן? להעמיד פנים שזו באמת כנסת, וזו באמת דמוקרטיה, ומה שקורה פה זה אירוע נורמלי?", תקף לפיד את הממשלה, "בואו נפסיק לעשות הצגות. האופוזיציה לא נמצאת פה כדי לשמש תפאורה בהצגות שלכם. אם אתם תעבירו את החוקים האלה ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה".

"כמה פעמים תחזרו על השקר הזה שאתם רוצים הידברות? לפחות אל תעליבו את האינטליגנציה שלנו. רוצים הידברות? תעצרו את החקיקה. זה מה ש-11 חתני פרס נובל אמרו לכם. זה מה שמאות כלכלנים אמרו לכם. הרי לא הצלחתם למצוא אף כלכלן נורמלי אחד שיתמוך בכם. כל מי שמבין משהו בכלכלה יודע שזה יפגע בפרנסה של כל אזרח ישראלי".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"מדיניות הממשלה פוגעת אנושות בכלכלה". גנץ/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בפתח הדיון יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ פנה לנתניהו ואמר כי הוא פוגע בקשר האסטרטגי של מדינת ישראל עם ארצות הברית. "הקמת ממשלה עם אנשים חסרי אחריות ומופקרים שמבעירים את המדינה", תקף גנץ. "איפה הם עכשיו - אתה יודע היטב. "מדיניות ממשלתך פוגעת אנושות בכלכלה הישראלית וביכולת לפתח את התשתיות מול הטרור. אתה מאפשר התנהלות שאני מוטרד שתביא עלינו אסון ביטחוני".

גנץ קרא לנתניהו לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית ולהתחיל בהידברות. לדבריו, "עוד לא מאוחר לעצור ולהתחיל הידברות מתוך כוונה לעשות תיקונים אמיתיים. תיקונים שיטפלו קודם כל באזרחים - ולא בשרים. שישפרו את המשילות - ולא שישרתו את המושלים. אני קורא לך, הורה ללוין, רוטמן ואנשיך לעצור ולהגיע לנשיא המדינה עוד הערב. עכשיו. אפשר לעשות תיקונים, לחזק, ולהימנע מפילוג ופגיעה אנושה בערכי מגילת העצמאות".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת יש עתיד, 20 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"13 יהודים בפיגועים ברחבי הארץ, נתניהו נושא באחריות"/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים את נתניהו שישב מולו במליאה ואמר: "בחודש האחרון נרצחו 13 יהודים בפיגועים ברחבי הארץ. אתה ראש הממשלה נושא באחריות. אתה מתחנן לאבו-מאזן ומנסה לשחד אותו כדי לקנות שקט. תעזוב אותנו, שחרר ותתפטר. זה הדבר הטוב היחיד שאתה יכול לעשות לטובת מדינת ישראל"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אמר בדיון כי אין ביזוי גדול יותר למערכת משפט חזקה ממה שעושה האופוזיציה בדיונים בוועדת החוקה. "מערכת משפט שמבטלת חוקים, מתעסקת בפוליטיקה וכופה את עמדותיה על ציבור רחב - אינה מערכת משפט חזקה ועצמאית", טען. "אתם צרפתם את מפלגת בג"ץ אליכם לאופוזיציה ומתייחסים אליה כמערכת לשלוט דרכה גם אם אתם לא בשלטון. הבג"ץ לא רואה את דבשתו. הם יכולים לדון בהרכב הממשלה ובתוקפם של חוקים ואם אנחנו רוצים מערכת משפט חזקה ועצמאית אנחנו צריכים לנתק אותה מהפוליטיקה". בתגובה לדברים, חברי יש עתיד זעקו לעברו: "זה לא יקרה, בושה".

שמחה רוטמן, דיון ועדת חוקה, 26 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין ביזוי גדול יותר למערכת המשפט ממה שעושה האופוזיציה", רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

מלבד נתניהו, אין כל מחויבות של חברי הממשלה או הקואליציה להגיע ולהשתתף בדיון 40 חתימות, אך חברי עוצמה יהודית, שנמצאים במאחז אביתר, מעוניינים להעביר בכך מסר מחאה נגד הממשלה. "ככה לא מתנהגים לשותפים בממשלה", נמסר בהודעת הסיעה. לדברי חברי הסיעה, "מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות שבממשלה".

בן גביר ויתר חברי הסיעה התנגדו להבנות שהושגו אתמול בין גורמים ישראליים לפלסטיניים בפסגה בעקבה. "לא ייתכן שנשמע על ועידות מדיניות וסיכומים מדיניים בתקשורת, שיחליטו לבד על הסרת איטום בתי מחבלים, ולא ייתכן שיפנו תושבים מאביתר בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין", אמרו גורמים בסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully