וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות בן גביר: המשטרה תסיר איטום מבית מחבל

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 17:18

שב"כ המליץ להסיר את האיטום בביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים ורצח שלושה בני אדם, מפני שסבל מבעיות נפשיות: "אין הצדקה להעניש את המשפחה". השר לביטחון לאומי הורה לסרב - אך המשטרה מתכוונת לבצע זאת

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

המשטרה מתכוונת לאבטח את פעילות פיקוד העורף להסרת איטום מבית של מחבל, על אף שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד למהלך - כך נודע היום (ראשון) לוואלה.

היום פנו בשב"כ למשטרה, וביקשו ממנה להשתתף בהסרת האיטום על בית משפחתו של חוסיין קראקע, מחבל ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים, שרצח לפני כשבועיים שלושה ישראלים בפיגוע הדריסה שביצע בשכונת רמות שבעיר. זאת, מפני שהמחבל סבל מבעיות נפשיות ולפי השירות "אין הצדקה להעניש את המשפחה".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
המשטרה תפעל בניגוד לעמדת השר? בן גביר והמפכ"ל/רוני כנפו

השר בן גביר הורה למשטרה שלא להיענות לבקשה, וכתב כי "ככל שבפיקוד העורף ובשב"כ מעוניינים להסיר את האיטום, שיבצעו זאת בעצמם". עוד הסביר כי "כיוון שמשפחתו של המחבל קיבלה את צוואתו עוד טרם ביצע את הפיגוע וידעה על כוונותיו, יש להענישה".

למרות הנחיית השר, ככל שבצה"ל יישמו את המלצת שב"כ במשטרה מתכוונים לאבטח את הפעילות עד סיומה. הסרת האיטום עצמה מבוצעת על ידי פיקוד העורף, שכפוף להנחיות צה"ל.

עוד בוואלה!

המפכ"ל משיב לאיומים: "לא מתפטר, בן גביר לא מחליף את המפקד בשטח"

לכתבה המלאה
חוסיין קראקע, ביצע את פיגוע הדריסה בשכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"סבל מבעיות נפשיות". המחבל שביצע את הפיגוע ברמות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע הקשה ברמות נרצחו האחים אשר מנחם פלאי בן ה-8 ויעקב בן ה-6 ואלטר שלמה לדרמן בן ה-20, תלמיד ישיבה שהתחתן לפני כמה חודשים בלבד והיה בדרך יחד עם אשתו לעשות את השבת אצל הוריו באלעד.

בתקופה האחרונה קיימת מתיחות בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר בן גביר, בין היתר על התנהלות המשטרה במזרח ירושלים ובהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. לפני שבוע הבהיר שבתאי כי אין בכוונתו להתפטר, על רקע איומי מקורבי בן גביר על הדחתו מהתפקיד. בריאיון לבן כספית ועמית סגל בפגוש את העיתונות בערוץ 12, הדגיש המפכ"ל כי "אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז בשיקול הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully