וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל משיב לאיומים: "לא מתפטר, בן גביר לא מחליף את המפקד בשטח"

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 19:46

שבתאי העביר ביקורת על השר לביטחון לאומי ואמר בריאיון לפגוש את העיתונות בערוץ 12, "לא מקובל עליי לדבר עם מפקדים בשטח בזמן אירועים". בנוסף, הביע חשש מאירועי אלימות נגד נבחרי ציבור: "כל גופי הביטחון נערכים לאופציה הזו, אנחנו נמצאים במדרון תלול של שיח מתלהם"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הבהיר הערב (שבת) כי אין בכוונתו להתפטר, על רקע איומי מקורבים לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על הדחתו מהתפקיד. בריאיון לבן כספית ועמית סגל בפגוש את העיתונות בערוץ 12, הדגיש המפכ"ל כי "אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז בשיקול הדעת". זאת, על רקע המתיחות בינו ובין השר בן גביר.

"אני אומר את זה בצורה הכי ברורה", הדגיש שבתאי, "אנחנו עובדים על פי חוק. החוק, יש דברים שהוא מקנה, סמכויות למפקדי משטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקדי המחוזות. אף אחד לא יכול להחליף, לא את המפכ"ל ולא את מפקד המחוז בשיקול הדעת, בעניין כזה או אחר, לא בחקירות".

המפכ"ל התייחס למתיחות בינו ובין בן גביר, על רקע הגיבוי שהעניק שבתאי לשוטרים - בניגוד לתפיסתו של השר. "זה טבעי בשל האירועים האחרונים שאציין את המדיניות בפני השוטרים, כדי שאף אחד לא יושפע מקולות רקע כאלה ואחרים", הסביר שבתאי. "אני נמצא עכשיו בנקודת זמן היסטורית, מעולם לא חששתי משום אירוע או עימות", המשיך, "יש משברים שמתגברים עליהם ועוברים אותם, כך גם באירוע הזה", אמר ברמיזה לוויכוח עם בן גביר. "אני מתיישר על פי החוק, כבודו של השר במקומו מונח - אנחנו כפופים לחוק בישראל. הוא נבחר ציבור, יחד עם זאת חובתי להגיד את עמדתי המקצועית".

שבתאי ביקר את בן גביר ואמר, "לא מקובל עליי לדבר עם מפקדים בשטח בזמן אירועים. בן גביר קובע את המדיניות, אבל לא מחליף את המפקד בשטח". המפכ"ל הדגיש, כי כל גופי הביטחון נערכים לאופציה של פגיעה באיש ציבור. "אנחנו נמצאים במדרון תלול של שיח מתלהם, זה מדיר שינה מעיניי", הודה שבתאי. "אנחנו רואים איומים ברשת לפגיעה באנשי ציבור, ההסתה שיש היום היא מדאיגה, חייבים להוריד את גובה הלהבות". עוד ציין המפכ"ל, כי בתחילת השבוע יוקם צוות חדש לטיפול בענייני הסתה, בשיתוף המשטרה, שב"כ והפרקליטות.

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
מתיחות גוברת בין השניים. בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה/רוני כנפו

חבר הכנסת ממפלגת עוצמה יהודית צביקה פוגל אמר הבוקר ברדיו "כאן רשת ב'" שקיימת האפשרות שבן גביר ידיח את המפכ"ל. "אם הוא לא יהיה מוכן להתרגל לסגנון החדש, אז אין ברירה". פוגל הוסיף כי "המפכ"ל צריך לפעול במדויק לפי המדיניות שמגדיר לו נבחר הציבור". לדבריו, במשרד לביטחון לאומי לא שואפים להגיע למצב בו שבתאי יפוטר, עם זאת, אמר פוגל: "אם צריך מדי פעם קצת ליישר לו את הקו, אז ניישר לו את הקו. זה נראה לי בסדר גמור".

המתיחות בין השר לבין המפכ"ל גוברת בימים האחרונים. השבוע השר לביטחון לאומי ביקר ותקף חיילי משמר הגבול שערכו פינוי כרם באזור שילה שבבנימין, שנגרר לעימותים אלימים מול צעירים שהגיעו למקום בכדי למחות. בן גביר טען כי שוטרי מג"ב יהודה ושומרון פעלו "באלימות קיצונית" בהנחיית השר יואב גלנט במהלך הפינוי וכן כי זוהי ראיה נוספת להעברת הסמכות על מג"ב איו"ש למשטרה.

עוד הוסיף ואמר בן גביר כי ידרוש בישיבת הממשלה ביום ראשון "לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל". בציוץ בטוויטר כתב השר כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

לאחר תגובת בן גביר, המפכ"ל עמד לצידם של השוטרים שפעלו במקום, וביקר את התייחסותו של בן גביר לעניין זה. "עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully