וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מג"ב נהגו באלימות כלפי מתנחלים וכיתרו בגופם ח"כ, בן גביר; "הוכחה להעברת הסמכויות למשטרה"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 17:48

במהלך פינוי שערכו כוחות הביטחון בהנחיית השר יואב גלנט, פרצו עימותים אלימים בין שוטרי מג"ב לבין צעירים שהתנגדו לפינוי. במקביל, כמה שוטרי מג"ב אחזו ידיים במעגל ו"לכדו" בתוכו חברת כנסת. בן גביר הבהיר כי כבר ביום ראשון ידרוש להעביר את הזרוע למשטרה

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

כוחות הביטחון ערכו היום (רביעי) פינוי כרם באזור שילה שבבנימין, שנגרר לעימותים אלימים בין לוחמי מג"ב לבין צעירים שהגיעו למקום בכדי למחות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לשהתרחש וטען כי שוטרי מג"ב איו"ש פעלו "באלימות קיצונית" בהנחיית השר יואב גלנט במהלך הפינוי וכן כי זוהי ראיה נוספת להעברת הסמכות על מגב איו"ש למשטרה. עוד הוסיף ואמר בן גביר כי ידרוש בישיבת הממשלה ביום ראשון "לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל". בציוץ בטוויטר כתב השר כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, גיבה את לוחמיו ויצא נגד דברי השר. "לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו כבר שבעה עשורים בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר כהן.

פינוי נחלת חן, 15 בפברואר 2023. ללא, מערכת וואלה!
הפינוי, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא

הפינוי אירע למרות דרישתו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' למנוע את הפינוי של המתחם הלא חוקי, ואחרי שהקבינט החליט לקדם בניית עשרת אלפים יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים בתגובה לגל הטרור. אל המקום הגיעו גם כמה חברי כנסת מעוצמה יהודית, שניסו לעצור את הפינוי. למרות זאת, במערכת הביטחון נחושים להשלים את פינוי הכרם. "לא משנה איזה מסמך השר סמוטריץ' יוציא, הפינוי מתבצע בהתאם לפסיקת בג"צ", מסר גורם ביטחוני.

עוד במהלך הבוקר, תועדו כמה שוטרי מג"ב עומדים במעגל סביב ח"כ לימור סון הר מלך ממפלגת עוצמה יהודית, בכדי למנוע את הפרעתה לפינוי הכרם, על אף ניסיונתיה הפיזים לצאת לצאת מתוך המעגל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "בעקבות האירוע החמור הנחה מפקד מג"ב שבסיום הפעילות יבוצע תחקיר מיידי ע"י ס' מפקד מג"ב איו"ש. מפקד מג"ב רואה בחומרה את האירוע שלא משקף את ערכי החיל ומקצועיותו, והנחה בשלב הראשוני להשעות את שלושת הלוחמים המעורבים באירוע, עד שיושלם התחקיר בנושא".

"אשר לאירוע במעורבות חברת הכנסת, מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully