וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון מפנים כרם בבנימין, סמוטריץ' לנתניהו: זה מסכן את יציבות הממשלה

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 9:53

הכרם באזור שילה מפונה על ידי על אף שהשר במשרד הביטחון דרש למנוע זאת. "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה", כתב סמוטריץ' לראש הממשלה. לפי ארגון חוננו, במקום כמה עצורים

בווידאו: עימותים פרצו בין לוחמי מגב לבין צעירים שהגיעו למחות נגד פינוי הכרם/אריאל תנעמי\ TPS

כוחות הביטחון מפנים הבוקר (רביעי) כרם באזור שילה שבבנימין. במהלך הפינוי, פרצו כמה עימותים בין לוחמי מג"ב לבין צעירים שהגיעו למחות נגד פינוי הכרם. לפי ארגון חוננו, כמה אנשים נעצרו במקום ושוחררו בהמשך בשער בנימין.

הפינוי אירע למרות דרישתו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' למנוע את הפינוי של המתחם הלא חוקי, ואחרי שהקבינט החליט לקדם בניית עשרת אלפים יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים בתגובה לגל הטרור. אל המקום הגיעו גם כמה חברי כנסת מעוצמה יהודית, שניסו לעצור את הפינוי. למרות זאת, במערכת הביטחון נחושים להשלים את פינוי הכרם. "לא משנה איזה מסמך השר סמוטריץ' יוציא, הפינוי מתבצע בהתאם לפסיקת בג"צ", מסר גורם ביטחוני.

סמוטריץ' פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה מידית להקפיא את "עקירת הכרם". במכתב כתב: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה". את הדברים כתב במחאה על כך שהסמכויות שהובטחו לו במסגרת תפקידו טרם ניתנו לו ועל כך ששר הביטחון יואב גלנט הורה על פינוי הכרם, למרות דרישתו להימנע מכך.

עוד כתב סמוטריץ' כי "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי. לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית".

פינוי נחלת חן, 15 בפברואר 2023. ללא, מערכת וואלה!
כוחות מג"ב במתחם, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא

לפי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, הכרם שפונה הוא חלקה חקלאית שאליה פלשו מתנחלים לפני כמה שנים באופן לא חוקי וללא אישור. עוד נמסר כי במסגרת הליכים מנהליים ומשפטיים שהתקיימו בנושא הוסכם כי אלו שפלשו לכרם יפנו אותו עצמאית עד 1 בפברואר.

סמוטריץ' וחברי סיעתו ביקרו אתמול באחד המאחזים שאותם הממשלה הבטיחה להכשיר, והוא התייחס לפינוי הצפוי של הכרם. "העקירה המתוכננת היא עוול נוראי", אמר. "הצו הזה הוגש ערר לוועדת עררים, שזה גוף מעין שיפוטי. הערר התקבל משום שאף אחד לא הצליח להוכיח בעלות על הקרקע. אבל בכל זאת, שר הביטחון דאז בני גנץ החליט החלטה פוליטית והורה לראש המינהל האזרחי דאז להפעיל את הצו".

לדבריו, "אני קיימתי על זה דיון לפני כחודש ובתפקידי כשר במשרד הביטחון הוריתי לבטל את הצו. לצערי, השר גלנט חשב אחרת. מאחר שנושא הסמכויות ביני לבין השר גלנט לא הוסדר ומתוך רצון שלא להכניס את המערכת הצבאית לקונפליקט - לא יצאתי לקרב על זה בזמנו. מדברים על זכויות אדם. זה לא דמוקרטי. הצו הזה היה צריך להיות מבוטל. נקודה".

עוד בוואלה!

בפעם השנייה בממשלת "הימין על מלא": צה"ל פינה מאחז בלתי חוקי בשומרון

לכתבה המלאה
שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ בגבעת הראל, 14 בפברואר 2023. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
סמוטריץ' וחברי סיעת הציונות הדתית במסיבת עיתונאים במאחז, אתמול/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

אתמול פרסמו שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה הודעה משותפת והדגישו כי הם "מוטרדים בצורה עמוקה" מההחלטה של הקבינט להרחיב את ההתנחלויות.

"אנחנו מתנגדים בחריפות לצעדים חד צדדיים שרק מגבירים את המתיחות בין הישראלים לפלסטינים וחותרים תחת המאמצים להשיג את פתרון שתי המדינות", נכתב בהודעה, שלפיה חמש המדינות תומכות בהשגת שלום כולל וצודק באמצעות משא ומתן. "הישראלים והפלסטינים זכאים לחיות בשלום עם רמה שווה של חירות, ביטחון ושגשוג", נכתב בהודעה. "אנחנו מחויבים לסייע לישראלים ולפלסטינים להגשים את החזון של ישראל שמשתלבת באזור באופן מלא לצד מדינה פלסטינית ריבונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully