וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בממשלת "הימין על מלא": צה"ל פינה מאחז בלתי חוקי בשומרון

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 14:42

עשרות בני נוער וכמה משפחות הקימו מבנים סמוך להתנחלות גופנה שבבנימין "במחאה על הפיגועים בירושלים". כוחות מג"ב והמנהל האזרחי פינו את המאחז, לאחר שגם לפני 3 שבועות פונה המאחז הבלתי חוקי "אור חיים", מה שגרר עימות בין שר הביטחון גלנט, לשר הנוסף במשרד, סמוטריץ'

בווידאו: בפעם השנייה בממשלת "הימין על מלא": צה"ל פינה מאחז בלתי חוקי בשומרון/תנועת נחלה

עשרות בני נוער וכמה משפחות הקימו הלילה (ראשון) מאחז בלתי חוקי בבנימין, סמוך להתנחלות גופנה. כוחות מג"ב והמינהל האזרחי הגיעו למקום ופינו את המבנים שהוקמו.

לדברי מקימי המאחז, הסיבה להקמתו היא הפיגועים הרצחניים בירושלים בשבועות האחרונים. חברת מזכירות ההתנחלות גופנה טליה פרקש אמרה כי הפיגועים "לא הותירו לנו מקום של ספק שהנקודה צריכה להיות מוקמת בהקדם האפשרי כדי לחזק את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. אנחנו מצפים לקבל גיבוי מלא מחברי ממשלת הימין שצריכים להבין שמול הטרור הרצחני שמרים ראש, נקודות התיישבות הן התשובה ההולמת".

לטענת המתנחלים, הפינוי בוצע "תוך הפעלת אלימות קשה". הם מתחו ביקורת על הממשלה שלטענתם נותנת יד לפינוי וקראו "לעצור את הפינוי, זה עוד לא מאוחר. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון להפסיק את מדיניות השמאל של גנץ שנותנת לערבים להמשיך ולהשתלט על יהודה ושומרון וליהודים הורסת בניגוד לחוק. להתעשת ולתת הוראה לעצור את הפינוי המביש והאלים".

עשרות בני אדם עלו לנקודת התיישבות חדשה בבנימין- גופנה. תנועת נחלה, אתר רשמי
המאחז שפונה היום/אתר רשמי, תנועת נחלה

אלא שכמו לפני שלושה שבועות, אז הוקם המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" בשומרון, כוחות הביטחון הגיעו לפנות את המבנים שהוקמו. לאחר הפינוי הקודם נוצרה מתיחות בין שר הביטחון יואב גלנט לבין השר הנוסף במשרד, בצלאל סמוטריץ'. סמוטריץ', יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, גינו את הפינוי.

בתגובה לגינויים גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהלך של גלנט, ושר הביטחון עצמו מסר כי הוא מגבה את צה"ל: "כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בעקבות האירועים: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully