וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הודיע על הכשרה של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 0:07

עוד הוחלט על קידום תכנון ובניה של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. מדובר במהלך ראשון מסוג זה, אחרי כמה שנים בהן לא ננקטו צעדים כאלה. סמוטריץ': "הבטחנו ואנחנו מתחילים לקיים". בכיר אמריקני: "מתנגדים בצורה חריפה למהלך ומודאגים מהכוונה להכשיר מאחזים"

בווידאו: בפעם השנייה בממשלת "הימין על מלא": צה"ל פינה מאחז בלתי חוקי בשומרון/תנועת נחלה

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הערב (ראשון) על "הכשרה" של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית והפיכתם להתנחלויות חדשות, כך לפי פקיד בכרי שמעורה בהחלטת הקבינט. הפקיד הבכיר ציין כי השרים החליטו עוד על חיבור לחשמל ומים של עוד עשרות מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית ועל קידום תכנון ובניה של כמה אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות.

תשעת היישובים שהוחלט להסדיר הם: אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל/הראה, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז, שחרית. עוד נמסר כי הוועדה קיבלה שורת החלטות בנושא המאבק בטרור, בהם תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

בתגובה לכך אמר בכיר אמריקני לוואלה כי ממשל ביידן נמצא במגעים עם ממשלת ישראל כדי להבין בצורה ברורה יותר את תוכן החלטת הקבינט בנוגע לבנייה בהתנחלויות. "העמדה שלנו לגבי זה היתה ברורה ועקבית - אנחנו ומתנגדים בצורה חריפה להרחבת ההתנחלויות ומודאגים מהדיווחים על כוונה להכשיר מאחזים שאינם חוקיים לפי החוק הישראלי", אמר הבכיר האמריקני.

 

למה זה חשוב

מדובר במהלך ראשון מסוגו, לאחר כמה שנים בהן לא הוכשרו מאחזים בלתי חוקיים. זו גם הפעם הראשונה שהממשלה החדשה תאשר בניה חדשה בהתנחלויות.

הקמת מאחז חדש לזכר הרב דרוקמן בשומרון. 20 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
הקמת המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" בשומרון, לפני חודש/אתר רשמי, ללא

במוקד החדשות

בישיבת הממשלה הבוקר אישרו שרי הממשלה להסמיך את הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר הקמת התנחלויות חדשות ולהכשיר מאחזים בלתי חוקיים. ההסמכה נעשתה כחלק מהחלטת קבינט קודמת להרחיב את ההתנחלויות בתגובה לפיגוע בנווה יעקב.

מאחורי הקלעים

  • המקורות הישראלים אמרו כי בימים האחרונים התקיימו מגעים בין ישראל לממשל האמריקני בנוגע להחלטת הקבינט. מי שניהל את המגעים מהצד הישראלי הוא השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר מול בכירי הבית הלבן.
  • דרמר עידכן את הבית הלבן כי בכוונת הקבינט להכשיר כמה מאחזים בלתי חוקיים ולאשר תכנון ובניה של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית. המקורות ציינו כי הממשל האמריקני העביר בתגובה מסרים תקיפים לישראל ובהם הבהיר כי הוא מתנגד בצורה חריפה להכשרת המאחזים ולבניה בהתנחלויות.

התמונה הגדולה

  • בשנה האחרונה לא התכנסה כלל מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי שמאשרת תכניות בניה בהתנחלויות בגדה המערבית והכשרה של מאחזים בלתי חוקיים. גורמים שמעורים בנושא ציינו כי קיימות 9,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשלבי תכנון שונים שמחכות לאישור של מועצת התכנון.
  • בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי בתוך כ-60 יום תעבור החלטת ממשלה על הכשרת עשרות מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית.

מה הם אומרים

  • מלוחמים לשלום נמסר בעקבות הדיון בקבינט על הרחבת ההתנחלויות: "הקבינט דן בהעמקת האפרטהייד, בפגיעה נוספת בפלסטינים ובצעד שיביא להשלכות בינלאומיות - הכל בשביל להגשים את החלום המשיחי של חברי הקואליציה".

"הבטחנו ואנחנו מתחילים היום לקיים. הממשלה החליטה על הסדרת ההתיישבות הצעירה", כך כתב שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לאחר פרסום ההחלטה. "אני מודה לראש הממשלה על העבודה המשותפת ועל האמון. בשבועות האחרונים ניהלנו סדרת דיונים מורכבת ששיאה בהחלטת הקבינט שהתקבלה הערב. קיבלנו החלטה משמעותית להתיישבות שלא התקבלה כמותה שנים רבות. דרך ארוכה עוד לפנינו אבל עשינו צעד משמעותי בכיוון הנכון".

סמוטריץ' טען כי לצד צעדים אלה, הממשלה מעבירה מסר ברור לאויבים: "אל מול הניסיונות שלכם לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארצנו, אנחנו מעמיקים שורש, בונים ומקימים יישובים. הטרור לא יחליש אותנו. נהפוך הוא, כל אימת שהוא ינסה לפגוע בנו נענה לו בהמשך בנייה ופיתוח בכל מרחבי ארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully