וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבן גביר תקף את התנהלות השוטרים, המפכ"ל הבהיר: "אני מגבה אותם"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 17:21

באיגרת לקצינים ולשוטרים כתב שבתאי כי הוא "מגבה באופן מלא את החלטות המפקדים בשטח", וכי זה תפקידה של המשטרה. דבריו מגיעים ברקע הביקורת שהעביר אתמול בן גביר על התנהלות חיילי מג"ב בפינוי כרם בגדה, והנזיפה במפקד מחוז ירושלים בנוגע להפגנה נגד נתניהו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

המפכ"ל יעקב שבתאי גיבה היום (חמישי) את השוטרים והקצינים של המשטרה ומג"ב, זאת בתשובה למספר התבטאויות שנשמעו לאחרונה מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהאשים את התנהלותם. "אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק", כתב המפכ"ל באיגרת אליהם.

"אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", כתב. "גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים".

עוד אמר, "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
מגבה את הקצינים בשטח. שבתאי/רוני כנפו

בתוך כך, בטקס סיום קורס מ"כים של משמר הגבול שנערך סמוך לחריש, התבטא בצורה דומה מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן. "בתקופה האחרונה, מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים וחברתיים מורכבים", אמר, ובהמשך: "כמפקד החיל אעניק גיבוי מלא ככל שידרש".

עוד בוואלה!

לוחמים במג"ב מתוסכלים מהביקורת בממשלה: "שיצטרפו אלינו לשטח ויבינו"

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר ושבתאי/ראובן קסטרו

בן גביר האשים אתמול את שוטרי מג"ב איו"ש שפעלו "באלימות קיצונית" בהנחיית השר יואב גלנט במהלך פינוי כרם באזור שילה בבנימין. לדבריו, "זוהי ראיה נוספת להעברת הסמכות על מגב איו"ש למשטרה".

במקרה אחר זימן בן גביר את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור, בה דרש להבין מדוע כוחות המשטרה שהוצבו בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעיר לא התעמתו עם המפגינים שחלקם ניסו לחסום את התנועה. "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים", אמר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully