וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים במג"ב מתוסכלים מהביקורת בממשלה: "שיצטרפו אלינו לשטח ויבינו"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 10:50

לוחמים במשמר הגבול ששוחחו עם וואלה! התייחסו בביטול להצהרות של בן גביר בעקבות העימותים בפינוי הכרם. "הגיע הזמן להתחיל", אמר אחד מהם. לוחמת נוספת: "מצדי שבן גביר ימשיך לדבר, זה לא מחלחל אלינו ואין שום שינוי בהנחיות המבצעיות"

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

לוחמי מג"ב מתוסכלים מהביקורת החריפה שהשמיע נגדם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעקבות העימותים בפינוי הכרם בבנימין. הלוחמים, שאת התנהלותם כינה בן גביר "אלימה וקיצונית", וטוענים כי המציאות שבה הם פועלים היא מורכבת וקשה.

"מבאס שזה הצורה שהם למעלה מדברים עלינו ותוקפים את ההתנהלות שלנו בשטח", אמר לוחם מג"ב בשיחה עם וואלה!. "אולי כדאי שהם יצטרפו אלינו לשטח אפילו יום אחד ויבינו את המצב, אבל זה התפקיד שלנו ואנחנו עושים אותו כמו שלמדנו". לדבריו, "אני לא מכיר לוחמים שקמים בבוקר ורוצים לפעול באלימות. אם קרה משהו, צריך קודם לבדוק מה קרה בדיוק".

לוחם אחר אמר כי "ההנחיות לא השתנו. בסוף, אם אתה מתנהל לפי הכללים יתנו לך את כל הגיבוי. כל האמירות הפוליטיות לא נוגעות בנו. צריך לזכור שאנחנו מתמודדים כל הזמן עם מצבי קיצון ויש לזה מחיר. אם זה פה במזרח ירושלים שבכל רגע יכול להיות איזה אירוע פח"ע או בשטחים. הפלוגה שלי טוחנת פה שעות על גבי שעות ואי אפשר לשפוט אותנו דרך סרטונים ערוכים".

עימותים בין לוחמי מג"ב לפלסטינים באזור קבר רחל, 5 בדצמבר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
עימותים בין לוחמי מג"ב לפלסטינים באזור קבר רחל, 5 בדצמבר 2022/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לוחם נוסף סיפר כי הוא ורבים אחרים ממג"ב תמכו בבן גביר בבחירות האחרונות על רקע הבטחותיו. "הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולממש את מה שהבטיח. אתה רוצה לחזק את המשטרה אהלן וסהלן, שידאג ליותר כסף בשביל שיהיו עוד שוטרים, שיהיו מרוצים מהשכר", אמר. "מהיחס והמעמד שלהם בחברה. וגם המפקדים צריכים לדעת גיבוי לנו גם אם לפעמים מישהו הגזים, הם עושים את זה אבל בוא נגיד שהם צריכים להגיד יותר בקול שהם עומדים מאחורינו".

לוחמת במג"ב אמרה כי "אין לי זמן בכלל לראות או לשמוע מה אמר בן גביר או המפכ"ל עליו. אני לא מתייחסת לזה כי אני חושבת שזה מילים ועוד מילים בלי משמעות, סוג של קרבות אגו. יש דבר אחד שמעניין אותי כל משמרת, זה שהיא תעבור בשלום וברגוע. מצדי שבן גביר ימשיך לדבר, זה לא מחלחל אלינו ואין שום שינוי בהנחיות המבצעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully