וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על המתקפות על ראשי מערכת הביטחון: "השתיקה של נתניהו מסוכנת"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 16:04

יו"ר המחנה הממלכתי גינה את בן גביר וגורמים אחרים שתקפו את ראש השב"כ ובכירים אחרים בצה"ל ובמשטרה, ואמר כי "אין מפלגה ואין אדם שמחלישים את העוצמה של מערכת הביטחון" כמוהם. "שתיקתם של נתניהו וגלנט רועמת ומסוכנת, יש לפטר את בן גביר באופן מידי"

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, על כך שלא גינו את המתקפות על ראשי מערכת הביטחון.

"שתיקתם של ראש הממשלה ושר הביטחון מול המתקפות על ראש השב"כ, על מפקדי צה"ל, על שוטרי מג"ב ועל המערכת כולה - רועמת ומסוכנת", כתב בטוויטר. "אין מפלגה ואין אדם שמחלישים את העוצמה של מערכת הביטחון כמו בן גביר וחבורתו".

לדברי גנץ, "חוסר האחריות שלהם מערער את יסודות הברזל של ביטחון ישראל וההתנהלות חסרת האחריות והאמירות התלושות שלהם פוגעות בהרתעה. אנחנו בתקופה רגישה ומורכבת - ובעת הזו על נתניהו לפטר את בן גביר באופן מידי מתפקידו, למנות במקומו שר שמבין את גודל האחריות, ולהדיר את הקיצוניים ממוקד קבלת החלטות שחיי אדם תלויים בהן".

שר הביטחון, בני גנץ וראש השב"כ,  רונן בר בסיום הערכת מצב 16 באוגוסט 2022. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, בני גנץ וראש השב"כ, רונן בר בסיום הערכת מצב 16 באוגוסט 2022/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בן גביר השיב לדבריו של גנץ ואמר כי " הרמטכ"ל בדימוס שמתגאה בסיכון חיילי גולני הוא מי שהחליש את הביטחון של המדינה". בן גביר אמר כי גנץ היה זה "שהחזיר את הרלוונטיות של הרשות תומכת הטרור והכניס את מכחיש השואה אבו מאזן, מממן המחבלים הגדול. קונספציית הבריחה והפחד נכשלה פעם אחר פעם".

השר לביטחון לאומי המשיך: "אזרחי ישראל מבינים שהטמנת הראש בחול לא מביאה שקט, אלא מביאה לצערנו, עוד פיגועים, עוד דם וצערנו גם עוד הרוגים. אנחנו חייבים לעבור ממגנה למתקפה גם בתוך מדינת ישראל, לעבור בית-בית ולחפש נשקים. צריך לאכוף את החוק ולממש את הריבונות שלנו, גם במזרח ירושלים, גם בנגב ובכל מקום במדינת ישראל. דין אום אל פאחם כדין תל-אביב, דין במזרח ירושלים כדין מערבה".


הבוקר תקף ח"כ אלמוג כהן, ממפלגתו של בן גביר, את ראש השב"כ רונן בר אחרי דיווח בחדשות 13 לפיו הוא הזהיר את בן גביר שהוא מבעיר את השטח בירושלים: "תפקידו של ראש השב"כ מאוד ברור - סיכול טרור. שיתעסק במה שהוא צריך לעשות. אני מכבד ומעריך אותו, אבל תפקידו לא להעביר לגורמים מדיניים אזהרות כאלה ואחרות".

"יש שם מבצע גדול, שעלול להבעיר את העיר, אבל בסופו של יום הכול עלול להבעיר את העיר, את המזרח התיכון. כל פעולה עלולה לעלות לנו בדם, אז נמשיך להירצח ברחובות? לקבור ילדים לפני כניסת שבת?", טען בריאיון ל-103. "מה אתה מצפה שנעשה? שנפסיק לפעול? בסוף ברור שכשיוצאים לפעילות התקפית זה עלול להתסיס את הצד השני. האלטרנטיבה של להמשיך להירצח ברחובות מאוד רעה בעיניי".

עוד בוואלה!

עוצמה יהודית ממשיכה לאיים: "בלי כלים, לא נוכל להיות חלק מהמשימה"

לכתבה המלאה
השר בן גביר: "היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים", היא תקפה: "זה לא נכון" 28 בינואר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"לעבור מהגנה להתקפה". בן גביר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אתמול, הגיב בן גביר לטענות כי שוטרי מג"ב הפעילו אלימות במהלך פינוי כרם ביו"ש ואמר כי מדובר ב"אלימות קיצונית" בהנחיית השר יואב גלנט וכן כי זוהי ראיה נוספת להעברת הסמכות על מגב איו"ש למשטרה.

בן גביר הוסיף כי ידרוש בישיבת הממשלה ביום ראשון "לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל". בציוץ בטוויטר כתב השר כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully