וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בין מפגינים למשטרה סמוך לבית רה"מ בירושלים

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 23:14

המאבק בתכנית להחלשת מערכת המשפט עולה שלב, עם מאות מפגינים ליד בית נתניהו בבירה. המפגינים ניסו לחסום את התנועה של הרכבת הקלה, שניים נעצרו. בן גביר זימן את מפקד המחוז לשיחת בירור: "איבוד שליטה על האנרכיסטים". המפכ"ל גינה את הבירור הפומבי וגיבה את השוטרים

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית/ינון יתח

מאות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים. את ההפגנה יזמו ארגון "קריים מיניסטר" במחאה נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין - 150 מטר מהבניין לכל כיוון.

להערכת המשטרה במקום היו כ-400 מפגינים שמחו בשני מוקדים, חלקם במחסום המשטרתי בצד העליון של הרחוב וכמה עשרות מהם נמצאים במחסום התחתון, שם כיבו השוטרים צמיג בוער שהודלק כמחאה. המפגינים המשיכו בצעדה לשוק מחנה יהודה, וחלקם ניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה, אך לאחר שפונו על ידי שוטרים - פרצו עימותים במקום.

בתום המהומות, הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הזמין את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור על מנת להבין מדוע ניתנה הנחייה שלא לאכוף את החוק. "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים", אמר. "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

לאחר מכן, גיבה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את מפקד מחוז ירושלים והשוטרים שפעלו בהפגנה הערב. ובחר לתקוף את בן גביר על ההחלטה לבצע כעת שיחת בירור. "עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. המפכ"ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים מול בית ראש הממשלה, הערב/ינון שלום יתח

מהמשטרה נמסר: "הערב פעלה המשטרה לאפשר את חופש המחאה והביטוי למאות מפגינים שהגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט. חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו".

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה: "שוב הוכח שהפירומן בן גביר מחפש דם. במקום לטפל באלימות נגד מפגינים ובשלטי שמאלנים בוגדים, הוא מבקש לשסות שוטרים במפגינים שמוחים כחוק ונלחמים למען הדמוקרטיה. מוטב שמפקד המחוז ינהג באחריות ופשוט יתעלם ממנו. אם ההפיכה המשטרית תעבור, המשטרה תהיה מיליציה של בן גביר וחופש הביטוי יירמס. אסור לתת לזה לקרות".

התנועה לאיכות השלטון מסרה: "האיומים שלך לא ירתיעו את הציבור. הקואליציה הדורסנית הזו גמרה אומר לחסל את הדמוקרטיה ולהפוך את ישראל לדיקטטורה נוסח פולין והונגריה - לא נאפשר לכם את זה. ביום שני הקרוב יעלו לרחבת הכנסת עשרות אלפי מפגינות ומפגינים על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית המסוכנת שהממשלה הזו מנסה להעביר בצורה לא דמוקרטית".

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים בירושלים, הערב/ינון שלום יתח

תושבי ובעלי העסקים באזור רחוב עזה בירושלים זעמו על סגירת הרחוב על ידי המשטרה. א', תושב השכונה ובעלים של בית קפה באזור סיפר לוואלה: "נאלצנו לסגור מוקדם כי סגרו כל נתיב ללקוחות. זו לא הפעם הראשונה שסוגרים פה הכול וזה רק מחמיר עם הזמן. לצערי כבר התרגלנו לזה שבכל מוצאי שבת אנחנו לא יכולים לחזור הביתה, ואם צריכים לרדת למכולת, אז אי אפשר לעשות את זה בלי תעודה מזהה ומסמכים. זה פוגע מאוד באיכות החיים ואפס התחשבות מהרשויות".

משה, בעלים של בר ברחוב ותושב השכונה: "אני גר בצד אחד של המחסום והבר שלי בצד השני של המחסום, זה סיוט בכל פעם לעבור כאן. במקרה הטוב מראים תעודות ואישורים ובמקרה הרע צריך לעשות סיבוב ענק. זה יוצר גם חיכוך עם התושבים: הם רוצים את השלווה שלהם ולקחו להם אותה, רק היום אחת הדיירות בבניין הסמוך לא נשמעה להנחיות כדי להגיע הביתה וכמעט הרביצו לה".

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים ברחוב עזה בירושלים, הערב/ינון שלום יתח

בן גביר ומשטרת ירושלים נערכים להפגנות אלימות מול הכנסת ביום שני הקרוב. במקביל, היום הכריזו עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק נגד הרפורמה המשפטית על שביתת ענק במשק והפגנות ברחבי הארץ בשני הקרוב.

במוצאי שבת תערך הפגנת ענק ברחוב קפלן בתל אביב והפגנות במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ. ממטה המאבק נמסר: "התכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים עם לפידים/ינון שלום יתח
עימותים בין המפגינים נגד הרפורמה המשפטית לבין אנשי ימין שהגיעו לאירוע הובילו לחסימת הרכבת הקלה/דוברות משטרת ישראל

יותר מוקדם היום, חסמו עשרות מפגינים את מחלף חמד בכביש 1 בשני הכיוונים למשך כחצי שעה, במחאה נגד המהפכה המשפטית. המפגינים הם חברים בקבוצת "שריונרים להגנת הדמוקרטיה" ובקבוצת מחאת אנשי המילואים "אחים לנשק", נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט.

במהלך הצעדה, בה השתתפו מאות אנשים ועברו ליד יישוב קריית יערים הסמוך לירושלים, המשטרה שאבטחה במקום הבחינה בצעיר בן 18 שהשליך כמה אבנים לעבר המפגינים. האבנים שהשליך נפלו בסמוך למיקום הצעדה, ולא פגעו באיש. הצעיר הסתתר בסמוך למקום השלכת האבנים, אותר בידי המשטרה ונלקח לחקירה בתחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully