וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את כביש 1 במחאה על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 17:04

המפגינים, חברים בקבוצת "שריונרים להגנת הדמוקרטיה" ובקבוצת אנשי המילואים "אחים לנשק", חסמו את הכביש המרכזי במהלך צעדת מחאה שקיימו. במהלך הצעדה, צעיר בן 18 ניסה לפגוע במפגינים באמצעות אבנים; השוטרים מצאו אותו ולקחו אותו לחקירה בתחנה

שיירת 'שריונרים להגנת הדמוקרטיה' על כביש 1/שריונרים להגנת הדמוקרטיה

עשרות מפגינים חסמו היום (חמישי) את מחלף חמד בכביש 1 בשני הכיוונים למשך כחצי שעה, במחאה נגד המהפכה המשפטית. המשטרה הפנתה את התנועה דרך כביש 38 וכביש 443. המפגינים הם חברים בקבוצת "שריונרים להגנת הדמוקרטיה" ובקבוצת מחאת אנשי המילואים "אחים לנשק", נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט.

במהלך הצעדה, בה השתתפו מאות אנשים ועברו ליד יישוב קריית יערים הסמוך לירושלים, המשטרה שאבטחה במקום הבחינה בצעיר בן 18 שהשליך כמה אבנים לעבר המפגינים. האבנים שהשליך נפלו בסמוך למיקום הצעדה, ולא פגעו באיש. הצעיר הסתתר בסמוך למקום השלכת האבנים, אותר בידי המשטרה ונלקח לחקירה בתחנה.

"שריונרים להגנת הדמוקרטיה"- מחאת השריונרים  נגד הרפורמה במערכת המשפט, 9 בפברואר 2023. אורי סלע
חוסמים את כביש 1 בשיא העומס, היום/אורי סלע

ביום שלישי, מאות בוגרי חיל השריון, בהלם אלופים ותתי אלופים במיל', חתמו על מכתב בו הזהירו "מפני מהלכים העלולים לפגוע במוטיבציה ובנכונות מערך המילואים להתגייס לכל קריאה". היום, המפגינים מקיימים שיירת מחאה נגד המהפכה המשפטית מלטרון להר הרצל ועצרת מחוץ לחלקת גדולי האומה בירושלים.

אמש התקיימה הפגנת אנשי מילואים בירושלים נגד המהפכה המשפטית. שחר יאורי, אביו של עמית יאורי שנפל במבצע צוק איתן ב-2014, בלט במחאה בשל שלט עם תמונת בנו שנשא, שעליה כתב: "המחיר לא היה שווה".

יו"ר ההסתדרות: "אני מודאג, המדינה על סף פילוג"

בתוך כך, שיגר היום יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מכתב לחברי ההסתדרות לאור המשבר החברתי-פוליטי במדינה והודיע כי הוא פועל בכמה חזיתות במטרה לקדם שיח והידברות שיאפשרו את יישוב הסכסוך והפילוג בעם. "אני אדם אופטימי שאינו אומר נואש, אבל הפעם אני מודאג", כתב בר דוד, "הקרע העולה מהכנסת מפרק את מפעל חיינו, והמדינה - הבית של כולנו, על סף פילוג".

בר-דוד קרא "להרגיע את השיח ולייצור הידברות אמיתית", וציין כי במסגרת זאת הוא פועל הן מול נשיא המדינה יצחק הרצוג והן מול שר המשפטים יריב לוין. "אני פועל ואפעל בכל כוחי ובכוחה של ההסתדרות להידברות וגישור אמיתי בין הצדדים, לא איגרר למצב שבו אסכן את האחדות שהובלתי בבית של העובדות והעובדים בישראל, ולא איכנס לוויכוח פוליטי שחוצה את המדינה", הסביר.

"תמיד חתרתי ליישוב סכסוכים בשיח", הכריז והוסיף עם זאת כי "את עוצמתה של ההסתדרות אפעיל אל מול כל ניסיון לפגוע בזכויות עובדים, ובשעה הנכונה. על כתפיי מוטלת אחריות רבה. ישראל היא מדינת חוק ואת הסמכות להשבית את המשק יש רק ליו"ר ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully