וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה נגד המהפכה המשפטית: ארגון הפרקליטים הכריז על סכסוך עבודה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 15:00

הארגון, המייצג כ-1,100 פרקליטים ופרקליטות בשירות המדינה, מאיים גם בשביתה אם חלק מההצעות שמקדמת הממשלה יעברו. בין היתר, המהפכה עשויה להוביל לפירוק כמעט מוחלטת של הפרקליטות האזרחית והחלפתה בעורכי דין פרטיים. "מהלך פוגעני ומתגלגל"

בווידאו: אלפי הורים הפגינו מול מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ: "אין חינוך בלי דמוקרטיה"/צילום מטה מחאת ההורים

ארגון הפרקליטים, המייצג כ 1,100 פרקליטות ופרקליטים במגזר הציבורי, הכריז היום (חישי) על סכסוך עבודה במחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הסיבה לשביתה היא הפגיעה הצפויה במבנה העסקתם של הפרקליטים אם חלקים מהתכנית להחלשת מערכת המשפט תצא לפועל. לפי חלק מההצעות, הפרקליטות האזרחית צפויה להתפרק כמעט לחלוטין ובמקומה ימונו עורכי דין פרטיים.

"הכוונה של המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד-צדדי היא בדרך שתפגע בצורה קשה בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה, במעמדם, בקידומם ובתנאיהם", אמרה יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין. "מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל , וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. הדברים נעשים באופן חד צדדי, תוך עקיפת מערכת היחסים הקיבוצית המוסכמת וללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון".

לדבריה, "אם המהלכים יימשכו באופן חד-צדדי, כפי שנעשו עד כה, הארגון לא יהסס להשתמש בכלל הכלים העומדים לרשותו, לרבות השבתה".

בכך מצטרף הארגון לכמה ארגונים ומגזרים אחרים המובילים התנגדות לתכנית שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו דרך שר המשפטים יריב לוין, לקראת יום שני, אז תצביע ועדת החוקה בכנסת על קידום התכנית לקריאה ראשונה.

מחאת הגלימות בבית המשפט המחוזי תל אביב. ניב אהרונסון
מחאת הגלימות בבית המשפט המחוזי תל אביב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully